Prima middag gehad maar wel koud. Maar ja wie organiseert zoiets dan ook op 1 juni? Ik vind dat de organisatie de verantwoordelijke hier maar eens op moet aanspreken.
Heldere uitleg van Hans, waarbij hij goed op de vragen inging. Mijn complimenten. Al met al een hele riedel aan tips en trucs voor Basecamp.
Ik heb even zitten te stoeien met de Javawa RTW-tool op mijn Mac en zag dat de mogelijkheid om het clipboard te gebruiken ontbrak. Het zou ook goed mogelijk kunnen zijn dat Basecamp de mogelijkheid om de informatie op dit niveau naar het clipboard te sturen niet aanbiedt, waardoor de ontwikkelaar van de tool genoodzaakt was om deze functionaliteit achterwege te laten.
Dat is jammer, want om een route te ontglitchen (of andere nuttige dingen die je met de tool kan doen) moeten er nu meer stappen genomen worden. Namelijk een export naar een gpx bestand, deze inlezen in de tool en vervolgens bewaren als bewerkt gpx bestand. Deze kan dan weer in Basecamp ingelezen worden. Misschien zie ik wat over het hoofd, maar dat hoor ik dan graag. Blijkbaar zit er in het gpx bestand ook informatie over welke kaart gebruikt wordt, of is het zo, dat de Javawa RTW-tool kijkt naar Basecamp welke kaart op dat moment actief is?
Want de tool moet wel weten voor welke kaart de berekeningen uitgevoerd moeten worden. Maar goed, dat moet ik nog eens uitzoeken.
Al met al een leerzame middag en leuk om weer oude bekenden te zien.
Bedankt voor de uitstekende organisatie.
groet, Henk