Probleem routepunten invoegen in Basecamp
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Brussel
Probleem routepunten invoegen in Basecamp
probleem:ik maak bv een routje van 6 routepunten met de routeknop,ok basecamp maakt dat routje.Nu wil ik bv tussen routepunt 2 en 3 een nieuw routepunt toevoegen,ik klik op de knop met het potloodje (invoegen)en ga over de route tussen punt 2 en 3,er verschijnt en donkere rechte streep,tot nu toe alles normaal.Nu klik ik met de linkermuisknop op de route tussen 2 en 3,normaal zou het elastiekje moeten verschijnen!.....niets of toch wel vanuit punt 2 verschijnt een potloodje dat een nieuw routepunt wil plaatsen.......maar het elastiekje dat je naar alle kanten kan bewegen.....noppens!
Wanneer ik de knop routepunt verplaatsen gebruik en niet routepunt invoegen dan verschijnt het elastiekje wel zonder probleem.Ik heb al uren zitten proberen,Basecamp gedesinstalleerd en terug geinstalleerd,zelfde probleem.Kan er een goede ziel mij helpen?
Iedere vorm van raad .tip of truc zal uitermate geapprecieerd worden.
Groeten ronrt
Wanneer ik de knop routepunt verplaatsen gebruik en niet routepunt invoegen dan verschijnt het elastiekje wel zonder probleem.Ik heb al uren zitten proberen,Basecamp gedesinstalleerd en terug geinstalleerd,zelfde probleem.Kan er een goede ziel mij helpen?
Iedere vorm van raad .tip of truc zal uitermate geapprecieerd worden.
Groeten ronrt
- jvanschooten
- Type: R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Probleem routepunten invoegen in Basecamp
laat je wel die linker muisknop los, blijf je hem ingedrukt houden dan verschijnt het elastiekje niet, dus alleen 1 keer klikken op de route en dan moet het goed zijn.
v,gr.
v,gr.
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Routepunt invoegen: klik op potloodje, ga tussen de punten waar je wilt invoegen, de zwarte lijn komt in beeld, 1 keer willekeurig(zolang de zwarte lijn maar in beeld is) klikken(wel loslaten) met linkermuis en het lijntje is er. Routepunt plaatsen. Voila.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Zie je dit op alle plaatsen op de route, dus b.v. ook tussen punt 4 en 5? Zo nee, dan denk ik dat je per ongeluk twee routepunten op dezelfde plaats hebt neergezet. Ga alle routepunten eens na en verwijder de dubbele.RONRT schreef:Nu klik ik met de linkermuisknop op de route tussen 2 en 3,normaal zou het elastiekje moeten verschijnen!.....niets of toch wel vanuit punt 2 verschijnt een potloodje dat een nieuw routepunt wil plaatsen.......maar het elastiekje dat je naar alle kanten kan bewegen.....noppens!
Als je dit op alle plaatsen ziet, is het wel heel erg eigenaardig. Je kunt veel van Basecamp vinden, maar het verschijnen van een elastiekje bij de knop routepunt toevoegen is tot nu toe heel betrouwbaar, volgens mij.
Wat ik nog bedenken is Basecamp (weer) verwijderen, met een goede registry cleaner je registry opschonen en daarna Basecamp nog eens installeren.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Twee mogelijkheden:RONRT schreef:.maar het elastiekje dat je naar alle kanten kan bewegen.....noppens!
- of je ziet de dikke zwarte lijn - dan krijg je na klikken het elastiekje tussen twee punten
- of je ziet een zwarte stop rond het geselecteerde viapunt (en dat vermoed ik hier); dat is dat ook meteen het huidige eindpunt van de route; als je op dat moment klikt kun je de route verlengen en krijg je dus een 'elastiekje' dat maar aan één kant vastzit.
-
Ik heb het probleem tussen alle routepunten!dus ook bv tussen 5 en 6.Ik laat de linker muiskop los!!!dus blijft niet ingedrukt!!Ik heb al alles geprobeerd steeds een éénbenig elastiekje!!De cursus op DVD van Hans Vaessen (die ik aan iedereen mag aanraden!!) verschillende malen geraadpleegd,ik doe alles zoals getoond;het mag niet baten.Bij Garmin vallen ze ook uit de lucht,ga nu een mail sturren naar [email protected] vragen mij een printscreen van het elastiekje dat niet verschijnt.....knoopt dat aan mekaar!!??Enfin!(knipoog naar Hans)
Groeten
RONRT
PS:ik heb basecamp al gedesinstalleerd en terug geinbstalleerd....noppens
Groeten
RONRT
PS:ik heb basecamp al gedesinstalleerd en terug geinbstalleerd....noppens
- beamer1200rt
- Bijz: R1200GS 2004
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Druk eens op de handknop en vervolgens dubbelclick op de route. Zie je dan in de popup de hele route van begin tot eind? En als je via het invoegpotloodicoon een extra punt toevoegt, zie je dat dan ook in de popup verschijnen?
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Het is allemaal wel erg vreemd! Kan je de route eens opsturen of hier posten, dan kunnen we meekijken. Misschien dat er toch iets niet in orde is met de route.
Exporteren > GPX of GDB bestand.
Exporteren > GPX of GDB bestand.
Groeten,
Frank
Frank
-
Op de handknop drukken en dan dubbel klikken op de route geeft inderdaad het pop-up venster met alle routepunten en bij toevoegen ook.Maar geen tweebenig elastiekje wat ik ook doe.
- beamer1200rt
Probeer eens: Druk op de ESC-toets voordat je op het Invoegen-icoon (Potloodje met plusteken) drukt.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
-
Ook met de ESC-toets geen resultaat.
Bedankt voor de inzet
Bedankt voor de inzet
- beamer1200rt
De enige manier waarop ik jouw probleem kan reproduceren is als je in modus nieuwe route blijft, waarbij het icon met de groene verbonden vierkantjes aan blijft staan.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1990 Weergaves
-
Laatste bericht door aantzeetje
-
- 9 Reacties