opties later bijbouwen zoals alarmlichten en verwarming

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
marc010

opties later bijbouwen zoals alarmlichten en verwarming

Ongelezen bericht door marc010 »

Ik heb een R1200RT van 11-2007 gekocht. De meest standaard versie, op zich niets mis mee maar ik zit te overwegen om te kijken of twee missende opties alsnog kunnen worden toegevoegd:

- alarm knipperlichten
- verwarming zadel

Het zadel wat er nu op zit heeft al wel een aansluiting (twee draadjes die eindigen in een plug) maar op het stuur ontbreekt de schakelaar en bekabeling.

Iemand hier tips / ervaringen mee.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: opties later bijbouwen zoals alarmlichten en verwarming

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik dacht dat alarmlichten standaard waren _001
Er is geen aparte schakelaar voor aanwezig, maar je zet ze aan door links+rechts tegelijk in te drukken.

Voor achteraf inbouwen van de zadelverwarming moet de hele rechter bedieningsunit worden vervangen, volgens mij heeft iemand daar recent hier op het forum ook naar geinformeerd: even zoeken en gevonden in dit draadje.
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zadelverwarming:
Voor een dergelijke optie *moet* je bij de BMW dealer zijn, aangezien dit ook binnen de software van de 1200RT aangemeld moet worden.
Kost zo rond de 260 euro.

- alarm knipperlichten:
Waarschijnlijk bedoel je de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie?
Die zitten er al op, zie handleiding van je motor, bladzijde 60;
Zowel linker- alsook rechter knop van de knipperlichtinstallatie indrukken schakelt de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie in.
Via Cancel schakel je die weer uit. Tijdens het in gebruik zijn van de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie kan je de knipperlicht gewoon blijven gebruiken maar dien je voor de bewuste zijde de knop ingedrukt te houden.

Zover mij bekend is de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie een wettelijke verplichting en daarom niet optioneel, het zit er altijd op. _001
marc010

Ongelezen bericht door marc010 »

dutchmidiman schreef:Zadelverwarming:
Voor een dergelijke optie *moet* je bij de BMW dealer zijn, aangezien dit ook binnen de software van de 1200RT aangemeld moet worden.
Kost zo rond de 260 euro.
dat is dus wel interessant, eens contact gaan zoeken met een BMW dealer in de buurt.
dutchmidiman schreef:
- alarm knipperlichten:
Waarschijnlijk bedoel je de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie?
Die zitten er al op, zie handleiding van je motor, bladzijde 60;
Zowel linker- alsook rechter knop van de knipperlichtinstallatie indrukken schakelt de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie in.
Via Cancel schakel je die weer uit. Tijdens het in gebruik zijn van de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie kan je de knipperlicht gewoon blijven gebruiken maar dien je voor de bewuste zijde de knop ingedrukt te houden.

Zover mij bekend is de Waarschuwingsknipperlichtinstallatie een wettelijke verplichting en daarom niet optioneel, het zit er altijd op. _001
Ga ik vanavond meteen uitproberen, tnx

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”