Opgelost/Beantwoord: update kaarten Garmin 2013.40
Moderator: RT_Patrick
- scan
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: update kaarten Garmin 2013.40
Zet maar eens een tracker op je PC dan moet je eens zien wie er allemaal naar "huis" bellen om te vertellen dat jij je PC weer opgestart hebt.
Dat gaat de hele dag door. Hoezo is het mijn computer? Alle programma's doen het zodra je opstart en afsluit. Echt beangstigend.
Sorry, even terug op topic.
Dat gaat de hele dag door. Hoezo is het mijn computer? Alle programma's doen het zodra je opstart en afsluit. Echt beangstigend.
Sorry, even terug op topic.
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
even off topic maar de meesten vergeten hun cach (temp) regelmatig op te ruimen waardoor de pc ook gaat vertragen. even alles sluiten en start - uitvoeren (run) aanklikken en in het venstertje %temp% zetten en ok klikken. De temp file wordt dan geopend, met crtl+a alles selecteren en op delete drukken. windows maakt wel andere temps aan indien nodig. Je pc zal weer wat sneller draaien zonder al die ballast.
Als je veel last van vertraging hebt en je wilt je pc redelijk veilig opschonen, raad ik CCleaner aan (http://www.piriform.com/ccleaner)
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Dank voor alle tips over trage PC's maar het is echt alleen als Express op beeld staat. Zodra ik die onder in de balk heb geklikt, dan doet de PC het weer normaal. Maar in het scherm van Express heeft de muis veel moeite om het juiste spoor te volgen.
Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
krijg een beetje nare gevoelens, laptop was stuk dus nieuw gekocht en mapsource weer instaleren
_003 je begrijpt het al , de nieuwste kaarten staan wel op de zumo , MAAR IK KRIJG DE KAART NIET ONTGRENDELD op de Pc
Als ik de kaart online ontgrendel geeft die aan dat ze ontgrendeld zijn , maar vergeet het maar _003
Morgen ga ik weg en heb geen routes , WAT DOE IK FOUT
heb alle codes wel
_003 je begrijpt het al , de nieuwste kaarten staan wel op de zumo , MAAR IK KRIJG DE KAART NIET ONTGRENDELD op de Pc
Als ik de kaart online ontgrendel geeft die aan dat ze ontgrendeld zijn , maar vergeet het maar _003
Morgen ga ik weg en heb geen routes , WAT DOE IK FOUT
heb alle codes wel
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Quick & Dirty:
- Download JavaWa's GMTK
- Koppel je Garmin aan op de computer, als het een Zumo 660/BMW Nav 4 is, geeft het ff 30 seconden geduld voordat je de volgende stap doet.
- Start GMTK (duh!) en selecteer "Codes" -> "Ontgrendelcodes importeren uit toestel"
Klaar.
Garmin heeft de beveiliging aangepast waardoor dit proces niet altijd vlekkeloos loopt.
Javawa to the rescue.
- Download JavaWa's GMTK
- Koppel je Garmin aan op de computer, als het een Zumo 660/BMW Nav 4 is, geeft het ff 30 seconden geduld voordat je de volgende stap doet.
- Start GMTK (duh!) en selecteer "Codes" -> "Ontgrendelcodes importeren uit toestel"
Klaar.
Garmin heeft de beveiliging aangepast waardoor dit proces niet altijd vlekkeloos loopt.
Javawa to the rescue.
- 1-handed
- Contacteer:
- 1-handed
- Contacteer:
wel vreemd , kaarten die ik uit toestel haal geeft aan Europe NT 2011.10 terwijl als ik op toestel kijk de laatste versie is _002
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- 1-handed
- Contacteer:
Als je die optie "Codes -> Ontgrendelcodes importeren uit toestel" selecteert, krijg je de keuze welke schijf je Garmin apparaat is.1-handed schreef:dat heb ik gedaan en dan
Als je Garmin ook nog een geheugenkaartje heeft, krijg je dus beide te zien, je Garmin apparaat en het geheugenkaartje.
Ik adviseer deze stappen 2x te doorlopen, 1x voor het Garmin apparaat, 1x voor het geheugenkaartje, als je dat hebt.
GMTK zal dan de ontgrendelcodes die in het apparaat staan uitlezen en op je computer plaatsen waardoor MapSource/BaseCamp dit in hun programma kan gebruiken ter ontgrendeling van de aanwezige kaarten.
Ik weet niet hoe je bepaald hebt dat je "kaarten die ik uit het toestel haal geeft aan Europe 2011.10" (welk programma?), maar via GMTK kan je haarfijn zien welke kaarten lokaal op je PC staan. Als je MapSource vanaf de DVD geïnstalleerd hebt, kan ik mij voorstellen dat de routekaart die op die DVD staat ook mee geïnstalleerd is, vandaar dat je die oude kaart op je PC ziet.1-handed schreef:wel vreemd , kaarten die ik uit toestel haal geeft aan Europe NT 2011.10 terwijl als ik op toestel kijk de laatste versie is _002
Als je daarentegen Garmin MapInstall gebruikt, heb ik daar de nodige problemen mee ontdekt. Zo kan je niet langer uitlezen van je Garmin welke routekaarten reeds geïnstalleerd zijn. Volgens mij kan je vroeger wel "retrieve maps" doen en daarmee zien welke regio(s) & welke routekaarten geïnstalleerd waren.
Maar wederom Javawa to the rescue, je kunt met de Javawa Device Manager ook zien welke routekaarten welke dekkingen geven.
Anyway, terug naar je routekaart-probleem;
MapSource kijkt naar de lokaal op de pc geïnstalleerde kaarten, terwijl BaseCamp je aangesloten Garmin kan afscannen naar alle beschikbare kaarten.
Start BaseCamp op, sluit je Garmin aan, ff wachten, en kies dan "Receive from Device", ga dan ff koffie drinken.
Ook al heb je een snelle PC, de data moet nog steeds binnenkomen via een langzame (!) USB-aansluiting, en dat kost tijd.
Een andere oplossing is Garmin Express opstarten en opnieuw de laatste kaart downloaden maar dan ook met installatie op de PC (harddisk)
Sorry, maar die vraag begrijp ik helaas niet helemaal. _0021-handed schreef:waar zet ik de map heen ????
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
1-handed schreef:waar zet ik de map heen ????
bij mij staat deze in:
C:\ProgramData\Garmin\Maps\City Navigator Europe NT 2013.10.gmap
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
De routing van de mappen kun je in Mapsource vinden in de werkbalk boven in bij "Hulpprogramma's" en dan bij "Kaartprodukten beheren". In dat laatste scherm zie je bij 'Installatielocatie" waar jouw computer de mappen heeft neergezet. Dat kan overigens per computer verschillen.. 8)
En met Javawa GMTK kan je ze ook vinden en zelfs verplaatsen. 

- 1-handed
- Contacteer:
Ik word HIER compleet gestoord van doe alles zo als aangegeven het @#$%^& werkt nog niets _003
Via basecamp doet die het wel ( met toestel ) maar ik wil MAPSOURCE _003
ook zegt die dat die de codes heeft gekopieerd maar ook hier gebeurt met GMTK niets
geeft niet gauw op maar ben er nu erg KLAAR MEE
Via basecamp doet die het wel ( met toestel ) maar ik wil MAPSOURCE _003
ook zegt die dat die de codes heeft gekopieerd maar ook hier gebeurt met GMTK niets
geeft niet gauw op maar ben er nu erg KLAAR MEE
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- PaPinkelman
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Bert,
Volgens mij heb je de nieuwe kaart update alleen op je GPS staan en niet op je PC/laptop. Dan klopt het dat je in Basecamp deze wel ziet zodra je GPS aangesloten is, maar niet in Mapsource (en trouwens ook niet in Basecamp als je de GPS losgekoppeld hebt...).
Ik raad je aan om niet Garmin Express te gebruiken maar het oude programma MapUpdater (dat advies kreeg ik trouwens ook van Garmin zelf
)
Hoe je dat moet doen vind je hier: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293.
Bij mij werkte dit direkt goed. Let wel: het kost even tijd om de file te downloaden en op je PC te installeren, dus vooral geduld hebben!! Het lijkt soms dat de PC of het programma vastgelopen is. Het kan echt wel een paar uur duren.....
Volgens mij heb je de nieuwe kaart update alleen op je GPS staan en niet op je PC/laptop. Dan klopt het dat je in Basecamp deze wel ziet zodra je GPS aangesloten is, maar niet in Mapsource (en trouwens ook niet in Basecamp als je de GPS losgekoppeld hebt...).
Ik raad je aan om niet Garmin Express te gebruiken maar het oude programma MapUpdater (dat advies kreeg ik trouwens ook van Garmin zelf

Hoe je dat moet doen vind je hier: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293.
Bij mij werkte dit direkt goed. Let wel: het kost even tijd om de file te downloaden en op je PC te installeren, dus vooral geduld hebben!! Het lijkt soms dat de PC of het programma vastgelopen is. Het kan echt wel een paar uur duren.....
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
- scan
Ik doe dat updaten meestal 's nachts. Neemt minsten 2 á 3 uur in beslag. Vergeet niet om de energiestand van de computer uit te zetten en met name het uitzetten van de harde schijf want dan gaat de Garmin ook in slaapstand en kun je als je pech hebt weer van voren af beginnen.
Ben het met voorgaande 'klagers' eens dat Garmin daar een grote zooi van gemaakt heeft. Je moet er zo langzamerhand een doorgeleerde IT-er voor zijn om dat spul aan de praat te krijgen en erger nog te houden.
Blijf oefenen zou ik zeggen.
BTW.: soms valt het me op dat het lijkt alsof er niet gebeurd is en daar bedoel ik mee dat het er ogenschijnlijk op lijkt dat de kaarten niet op de PC zijn gezet.
Als je daarna nog een keer inlogd op MijnGarmin en opnieuwe de procedure start, met let wel de GPS aande USB pport, het programma wel ineens op de PC blijkt te staan. Reden daarvoor heb ik nog niet kunnen ontdekken. Grapje van Garmin zeker.
Ben het met voorgaande 'klagers' eens dat Garmin daar een grote zooi van gemaakt heeft. Je moet er zo langzamerhand een doorgeleerde IT-er voor zijn om dat spul aan de praat te krijgen en erger nog te houden.
Blijf oefenen zou ik zeggen.
BTW.: soms valt het me op dat het lijkt alsof er niet gebeurd is en daar bedoel ik mee dat het er ogenschijnlijk op lijkt dat de kaarten niet op de PC zijn gezet.
Als je daarna nog een keer inlogd op MijnGarmin en opnieuwe de procedure start, met let wel de GPS aande USB pport, het programma wel ineens op de PC blijkt te staan. Reden daarvoor heb ik nog niet kunnen ontdekken. Grapje van Garmin zeker.
- 1-handed
- Contacteer:
het programma geeft aan dat er geen vorige versies geïnstalleerd zijn en sluit af
Volgens mij staat de kaart nog vergrendeld heb alle codes al geprobeerd , maar je begrijpt het _003 _003 _003
Volgens mij staat de kaart nog vergrendeld heb alle codes al geprobeerd , maar je begrijpt het _003 _003 _003
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Bert, je bent er maar klaar mee.
- 1-handed
- Contacteer:
O N K L A A R
k......................progra.....................%^$#& _003 _003
Ben zeker geen digibeet , maar dit programma haalt het bloed onder je nagels vandaan
Zal zelf wel iets fout doen maar wat
k......................progra.....................%^$#& _003 _003
Ben zeker geen digibeet , maar dit programma haalt het bloed onder je nagels vandaan
Zal zelf wel iets fout doen maar wat

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
- 1-handed
- Contacteer:
weer 2 uur naar de ........................&^%/ _003
Als ik garmin mapupdater gebruik
geeft die aan: deze garmin gps komt niet in aanmerking voor deze update omdat er geen eerdere kaartversie is geïnstalleerd
, terwijl er toch echt een kaart versie opstaat 
Als ik garmin mapupdater gebruik
geeft die aan: deze garmin gps komt niet in aanmerking voor deze update omdat er geen eerdere kaartversie is geïnstalleerd

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- PaPinkelman
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Op het GPS forum is dit probleem eerder gemeld. Kijk eens op deze link en dan met name de bijdrage van GPS-Expert, ergens onderaan: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=117&t=40628
Wellicht tips & inspiratie, anders kan ons forumlid Hans Vaessen (MrGPS) misschien helpen?
Wellicht tips & inspiratie, anders kan ons forumlid Hans Vaessen (MrGPS) misschien helpen?
Groeten,
Frank
Frank
- 1-handed
- Contacteer:
Onderstaan heb ik al 10x gedaan , maar ik krijg GEEN aanwijzing dat ik de dekking kan veranderen cq. instaleren op pc 
geeft aan : volledige dekking van Europa 2013.41

geeft aan : volledige dekking van Europa 2013.41
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- 1-handed
- Contacteer:
AT LAST VICTORY
Heb de geheugenkaart verwijdert uit het toestel toen kreeg ik wel de optie instaleren op pc en het werkt
Soms moet je net andersom denken , ondanks alles blijft een irritant rot programma
iedereen bedankt voor jullie tips

Heb de geheugenkaart verwijdert uit het toestel toen kreeg ik wel de optie instaleren op pc en het werkt

Soms moet je net andersom denken , ondanks alles blijft een irritant rot programma

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- JOS WRSM
- Erelid
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
EN . . . . ER WAS LICHT !!! HALLELUJAH
1-handed schreef:AT LAST VICTORY![]()
Heb de geheugenkaart verwijdert uit het toestel toen kreeg ik wel de optie instaleren op pc en het werkt![]()
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Er ging een zucht van verlichting door het forum, want het kan toch niet zo zijn dat de wereldberoemde Bert niet komen kon waar hij naar toe wilde gaan? (met zijn navigatie)
Garmin verdient inderdaad geen schoonheidsprijs wat dat betreft.
Erg jammer!

Erg jammer!
- 1-handed
- Contacteer:
Vaak is het meer de frustratie dat iets niet lukt terwijl ik volgens mij niets fout deed en alle aanwijzingen keurig opvolgde
De computer doet NIETS fout gaat om de gene die er achter zit
Opgeven doe ik NIET gauw , maar hierbij ben ik wel op het randje geweest
Blijkbaar heeft het programma een eigen wil
Waarschijnlijk wel weer een aanvulling op de vele mogelijkheden om het op te lossen
De computer doet NIETS fout gaat om de gene die er achter zit

Opgeven doe ik NIET gauw , maar hierbij ben ik wel op het randje geweest

Blijkbaar heeft het programma een eigen wil
Waarschijnlijk wel weer een aanvulling op de vele mogelijkheden om het op te lossen
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- 1-handed
- Contacteer:
dutchmidiman schreef:Er ging een zucht van verlichting door het forum, want het kan toch niet zo zijn dat de wereldberoemde Bert niet komen kon waar hij naar toe wilde gaan? (met zijn navigatie)![]()
Erg jammer!

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Het is eenvoudiger;
Jou valt weinig te verwijten denk ik zelf.
Het programma danwel de makers van het programma hadden dit van tevoren als mogelijke situatie kunnen anticiperen.
Tekortkoming van het programma, vindt ik.
Garmin zou haar bèta-procedures wat dat betreft eens goed onder de loep moeten nemen.
Me dunkt, kijkende naar wereldwijd de klachten die ik tegengekomen ben, dat Garmin er in ieder geval iets van meegekregen heeft.
Maar hier kunnen we over bomen totdat we er een heel bos gevuld hebben, laten we gewoon hopen dat over een kleine 3 maanden bij de volgende kaartupdate het wel beter gaat.
Anders kunnen we dan wederom dit draadje nog eens doorlezen voor handige tips en de "juiste" (alsjebegrijptwatikbedoel) procedure(s).
Jou valt weinig te verwijten denk ik zelf.
Het programma danwel de makers van het programma hadden dit van tevoren als mogelijke situatie kunnen anticiperen.
Tekortkoming van het programma, vindt ik.
Garmin zou haar bèta-procedures wat dat betreft eens goed onder de loep moeten nemen.
Me dunkt, kijkende naar wereldwijd de klachten die ik tegengekomen ben, dat Garmin er in ieder geval iets van meegekregen heeft.
Maar hier kunnen we over bomen totdat we er een heel bos gevuld hebben, laten we gewoon hopen dat over een kleine 3 maanden bij de volgende kaartupdate het wel beter gaat.
Anders kunnen we dan wederom dit draadje nog eens doorlezen voor handige tips en de "juiste" (alsjebegrijptwatikbedoel) procedure(s).

- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Nou... dan ga er maar vast voor zitten, want de eerstvolgende update is binnen enkele weken te verwachtendutchmidiman schreef: laten we gewoon hopen dat over een kleine 3 maanden bij de volgende kaartupdate het wel beter gaat.

Ik hou nog een slag om de arm dat deze aankomende keer het ook nog niet helemaal goed gaat. 

- scan
Ik ga pas weer in november nadenken of ik hem wil updaten. Nu werkt het allemaal en dat wil ik dit zomerseizoen zo houden.
Dit is duidelijk een winterklusje en heb dan zomers geen geklooi.
Dit is duidelijk een winterklusje en heb dan zomers geen geklooi.
Weeeeeehhhhh:sad::sad:
Ik moet alles weer opnieuw gaan doen omdat ik een nieuwe laptop heb.........
Groeten van Jan via Tapatalk
Ik moet alles weer opnieuw gaan doen omdat ik een nieuwe laptop heb.........
- 1-handed
- Contacteer:
S U C C E S dan maar , je weet hoe het niet moet 
Ben nu bijna wel expert nu :lol:

Ben nu bijna wel expert nu :lol:
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Neuhhh
Ik weet wel hoe het moet. Maar moet toch weer opnieuw alles instellen en downloaden .......
Kost toch weer verrekkes veel tijd.
Ik weet wel hoe het moet. Maar moet toch weer opnieuw alles instellen en downloaden .......
Kost toch weer verrekkes veel tijd.
- Hans Vaessen
Nee nee nee!!!!J vd B te V schreef:Neuhhh
Gebruik javawa gmtk; gratis te downloaden van http://www.javawa.nl/gmtk.html
Neem er een flinke usb stick of sd kaart bij en het is (echt!) een fluitje van een cent!
Heel erg bedankt voor de tip!
Ik ga straks thuis meteen kijken naar die link.
Helaas is laptop inclusief harddisk naar de gallemiezen. Dus mijn kaarten kan ik niet meer bij.
Heb nog wel gelukkig mijn account gegevens van Garmin.
Maar ik zie er huizen hoog tegenop.
Ik ga straks thuis meteen kijken naar die link.
Helaas is laptop inclusief harddisk naar de gallemiezen. Dus mijn kaarten kan ik niet meer bij.
Heb nog wel gelukkig mijn account gegevens van Garmin.
Maar ik zie er huizen hoog tegenop.
- Hans Vaessen
Dan gaat de truc met gmtk helaas niet werken....J vd B te V schreef: Helaas is laptop inclusief harddisk naar de gallemiezen. Dus mijn kaarten kan ik niet meer bij.
Log in op je mygarmin account. Met een beetje geluk kun je vervolgens je kaarten opnieuw downloaden. Zoniet, dan kun je garmin vragen die download opnieuw 'open' te zetten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 3112 Weergaves
-
Laatste bericht door Noortukker
-
- 4 Reacties