Trillingen tijdens remmen
Moderator: RT_Patrick
Trillingen tijdens remmen
Sinds enkele dagen trilt mijn motor bij het afremmen vanaf hogere snelheid. Bij rustig remmen vanaf lagere snelheid voelt het de laatste meters aan alsof de rem niet gelijkmatig werkt. Mijn eerste gedachte is een kromme remschijf. Ik heb dit geprobeerd te controleren door een schroevendraaier dicht tegen de schijven te houden en dan het wiel te draaien. Met het blote oog is dan eigenlijk geen slingering te zien en als die er al is dan is deze zeker niet groter dan 0,1 of 0,2 millimeter. Kan een dergelijke kleine slag inderdaad tot trillingen leiden?
Ik heb de remblokken en schijven geinspecteerd en schoon gemaakt en zie hier verder niets bijzonders aan.
Graag jullie advies.
Groet,
Tom.
Ik heb de remblokken en schijven geinspecteerd en schoon gemaakt en zie hier verder niets bijzonders aan.
Graag jullie advies.
Groet,
Tom.
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Trillingen tijdens remmen
Wannner voor het laatst vloeistof vervangen? Nergens lekkage te zien?
Ongeveer 3 maanden terug de vloeistof van zowel regel- als wielcirquits laten vervangen. Nergens lekkage zichtbaar.Stoffel schreef:Wannner voor het laatst vloeistof vervangen? Nergens lekkage te zien?
Groet,
Tom.
Ik heb een nieuwe Braking remschijf voor het voorwiel gekocht (140 euro incl verzenden) en de schijf rechtsvoor hiermee vervangen. Probleem opgelost :-) Alhoewel er optisch geen afwijking aan de schijf te zien is, is dit toch de boosdoener geweest.
Groet,
Tom.
Groet,
Tom.
Ok, mooi zo! Mijn motor staat nu bij de monteur voor een grote beurt. Ik denk sowieso dat er 2 nieuwe schijven op gaan voor. Ze zijn behoorlijk versleten en volgens de monteur hebben nieuwe blokken dan erg veel tijd nodig om goed in te slijten. Ik had al het idee dat de voorste schijven aan vervanging toe waren. Dus ik laat dat maar doen. Er komen ook nieuwe busjes op, dan kan ie er weer een tijdje tegenaan.
Hoe lang gaan remschijven eigenlijk mee? Zo bij benadering dan.
Realiseer je wel dat originele schijven flink wat duiten kosten. De Braking schijf lijkt me kwalitatief OK voor een schappelijke prijs.Mike Philippens schreef:Ok, mooi zo! Mijn motor staat nu bij de monteur voor een grote beurt. Ik denk sowieso dat er 2 nieuwe schijven op gaan voor. Ze zijn behoorlijk versleten en volgens de monteur hebben nieuwe blokken dan erg veel tijd nodig om goed in te slijten. Ik had al het idee dat de voorste schijven aan vervanging toe waren. Dus ik laat dat maar doen. Er komen ook nieuwe busjes op, dan kan ie er weer een tijdje tegenaan.
De levensduur van een remschijf is sterk afhankelijk van jouw rijstijl en de soort ritten die je maakt.
Groet,
Tom.
Kweenie wat org.BMW schijven kosten, maar ik had qua prijs ook al mijn zinnen op Braking gezet. Maar mijn monteur belt me nog met zijn bevindingen en wat het allemaal gaat kosten. Mocht ie op het onzalige idee komen om BMW schijven te willen monteren, kan ik 'm nog altijd corrigeren...Roadrunner schreef:Realiseer je wel dat originele schijven flink wat duiten kosten. De Braking schijf lijkt me kwalitatief OK voor een schappelijke prijs.

[edit]
Kom ik de monteur toevallig vanavond tegen bij een gemeenschappelijke vriend. Hij had al geïnformeerd wat de schijven kosten. €376 per stuk. Zat wel een tientje ofzo verschil tussen links/rechts ivm de ABS ring. Dat heb ik 'm toch wel uit zijn hoofd gepraat...

Je zou het wel verwachten voor die prijzen :roll:Mike Philippens schreef:Zijn die BMW schijven van platina gemaakt ofzo?Roadrunner schreef:Realiseer je wel dat originele schijven flink wat duiten kosten. De Braking schijf lijkt me kwalitatief OK voor een schappelijke prijs.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Beantwoord: Trillingen bevestiging zumo 660
door BM-double-UU » » in Over: GPS en navigatie - 8 Reacties
- 2042 Weergaves
-
Laatste bericht door BM-double-UU