groter windscherm
Moderator: RT_Patrick
Re: groter windscherm
viewforum.php?f=36
staat toch al een heleboel info??
Wat wil je dan specifiek weten aan ervaring van anderen? en dan nog; de beleving is altijd persoonsgebonden!
staat toch al een heleboel info??
Wat wil je dan specifiek weten aan ervaring van anderen? en dan nog; de beleving is altijd persoonsgebonden!
Ik ben fan van Ztechnik ruiten, heb deze ook op mijn voorgaande motoren gehad, scheelt enorm aan rijcomfort.
MDI levert ze (even googlen) en ok http://www.mlmparts.com.
Bij de laatste heb ik net ruit besteld en ontvangen, enige is dat ie niet lijkt te passen (zie mijn laatste bericht)
grt Lexonwheels
MDI levert ze (even googlen) en ok http://www.mlmparts.com.
Bij de laatste heb ik net ruit besteld en ontvangen, enige is dat ie niet lijkt te passen (zie mijn laatste bericht)
grt Lexonwheels
Ook ik ben daar fan van en meerdere met ons.
Zou zeker even met de ruit langs MDI gaan, goed bedrijf met goede service.
(zie ook nog even mijn bericht in het andere draadje)
Succes.
groet,
RhanRT
Zou zeker even met de ruit langs MDI gaan, goed bedrijf met goede service.
(zie ook nog even mijn bericht in het andere draadje)
Succes.
groet,
RhanRT
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Heb ook gereageerd in het andere draadje over de pasvorm maar om bij dit draadje te blijven:
Het is persoonlijk zoals Han al zei, ik ben minder tevreden over de Z-Technic, ik vind dat het nog behoorlijk hard waait achter het scherm, ik ben lang en heb het middelste model ( R1150RT-2003), mijn eigenbouw scherm gaat er binnenkort weer eens op om het verschil te meten, is die beter dan komt de Z-Technic in de verkoop!
Het is persoonlijk zoals Han al zei, ik ben minder tevreden over de Z-Technic, ik vind dat het nog behoorlijk hard waait achter het scherm, ik ben lang en heb het middelste model ( R1150RT-2003), mijn eigenbouw scherm gaat er binnenkort weer eens op om het verschil te meten, is die beter dan komt de Z-Technic in de verkoop!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- hybride
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Ik heb onlangs een Nedplex gehaald in Terneuzen. Nette prijs 145 euro incl. reinigingsmiddel. Ik rijd er nu een poosje mee en wat me in positieve zin nog opvalt is dat het scherm zo glashelder is. Scherm is ook goed. Wel groot, dat is even wennen.
- BeamerPol
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Garmin ZUMO 660,
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Hank
Heb in Oktober de grootste ruit van Z-Technik aangeschaft.
Met diverse ruiten proefgereden, en goed met elkaar vergeleken.
MDI zit in Ravensteijn nabij Oss, goede service en mijn oude ruit is thuis gestuurd zonder kosten.
Nadien een meerdaagse tocht gedaan nabij Winterberg in weer en wind, en geen moment spijt gehad van de aankoop, had ik alleen veel eerder moeten doen.
Groet Paul
Met diverse ruiten proefgereden, en goed met elkaar vergeleken.
MDI zit in Ravensteijn nabij Oss, goede service en mijn oude ruit is thuis gestuurd zonder kosten.
Nadien een meerdaagse tocht gedaan nabij Winterberg in weer en wind, en geen moment spijt gehad van de aankoop, had ik alleen veel eerder moeten doen.
Groet Paul
Driving on the safe side of the edge, is my thing.
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Ik ben het met Han eens: er staat veel op ons
en de keuze van een ruit is heel persoonsgebonden. Houd je de originele, of schaf je een ander type ruit aan....alles heeft te maken met je lengte en dus ook met je zit op de motor. Mijn ervaring met de ZTechnik V-stream is dat deze mij uitstekend voldoet. Ik wordt duidelijk meer uit de wind gehouden dan bij het originele type. Ik heb hierbij gekozen voor een medium formaat. Maar feitelijk heb je niets aan deze gegevens, omdat dit persoonsgebonden is.
Derhalve succes met je zoektocht en de te maken keuze
!
Groet, Eilert

Derhalve succes met je zoektocht en de te maken keuze

Groet, Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
ALs je op een budget ben - en ongeveer 1.85m lang- dan de GIVI is een goede optie met een klein 'flip'.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Je bedoelt waarschijnlijk een GIVI scherm?
joep54 schreef:inmiddels bij rad.eu een gifi scherm besteld voor 100 euro en ze berekenen geen verzendkosten.
ben benieuwd naar de nieuwe ervaringen.
groeten,
joep
Ik ben 1.90m en zocht voor mijn
ook 'n groter scherm...
Héél veel informatie op dit forum gelezen, omdat een scherm persoonlijk blijkt ook veel verschillende meningen, maar de meeste voorkeuren leken uit te gaan naar Z-Technik V-Stream...
Toen ik bij Kenny van MSA was voor een grote onderhoudsbeurt, vroeg ik naar zijn persoonlijke voorkeur, en wéér werd de Z-Technik V-Stream geadviseerd... en gezien mijn lengte in de maat "tall"...
Ik heb het scherm toen direct bij Kenny besteld en tijdens de grote beurt laten plaatsen, en 't resultaat...
GE-WÉL-DIG!!! Nu kan ik écht met 120 km/u met m'n helm open rijden, en het windgeruis is minimaal ten opzichte van "vroegah"... ik kan dit echt iedereen aanraden die van ontspannen en comfortabel toeren houdt...
't Is best 'n investering, maar 't voegt zó veel meer rijplezier toe... inclusief meerwaarde van de fiets bij eventuele verkoop... dus ik zou adviseren...
Dóen!

Héél veel informatie op dit forum gelezen, omdat een scherm persoonlijk blijkt ook veel verschillende meningen, maar de meeste voorkeuren leken uit te gaan naar Z-Technik V-Stream...
Toen ik bij Kenny van MSA was voor een grote onderhoudsbeurt, vroeg ik naar zijn persoonlijke voorkeur, en wéér werd de Z-Technik V-Stream geadviseerd... en gezien mijn lengte in de maat "tall"...
Ik heb het scherm toen direct bij Kenny besteld en tijdens de grote beurt laten plaatsen, en 't resultaat...
GE-WÉL-DIG!!! Nu kan ik écht met 120 km/u met m'n helm open rijden, en het windgeruis is minimaal ten opzichte van "vroegah"... ik kan dit echt iedereen aanraden die van ontspannen en comfortabel toeren houdt...
't Is best 'n investering, maar 't voegt zó veel meer rijplezier toe... inclusief meerwaarde van de fiets bij eventuele verkoop... dus ik zou adviseren...
Dóen!

-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Mwa... ander draadje hier rept over afgebroken ruit-steun bij een groot scherm...Pagode67 schreef:Dóen!
Aan de andere kant schreef jij zelf in dat andere draadje al...
tot zich nemen... maar persoonlijk zou ik - nog steeds - over 'n groot windscherm ten gunste van extra comfort zeggen...
Dóen!!!
...dus ieder moet z'n eigen "risico-analyse" maken... alle info op dit fantastisch informatievemoh_fan schreef: Er zijn er heel wat die een ander, groter, scherm plaatsen, maar van afgebroken steunen heb ik niet eerder gelezen.

Dóen!!!

-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
De spijker op z'n kop!
Pech kun je hebben, geluk afdwingen... zeggen ze... :)
Pech kun je hebben, geluk afdwingen... zeggen ze... :)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4665 Weergaves
-
Laatste bericht door michiel1126
-
- 3 Reacties