Zijkoffer 1200rt opent niet meer

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Kombee

Zijkoffer 1200rt opent niet meer

Ongelezen bericht door Kombee »

Hallo,

De linker zijkoffer van mijn 2005 RT gaat niet meer open. Het is zelfs zo dat het "vleugeltje" waarmee je ontgrendeld een beetje lam aanvoelt. Ik ben daarom bang dat er iets inwendig is afgebroken.
Om dit te repareren moet allereerst de koffer zelf open, en zelfs dat lukt niet 123.
Er zit een soort van schuifstrip in die de lipjes van de buitnste schaal vergrendeld. Door de jaren heen is dit dus steeds minder makkelijk gaan lopen met een dichte koffer als gevolg. _001
Wellicht heeft iemand al hetzelfde gehad.

[groet] -1200-
BenjaminB

Re: Zijkoffer 1200rt opent niet meer

Ongelezen bericht door BenjaminB »

Hoi,

Misschien hele domme vraag maar zitten aan de onderkant geen schroefjes bij scharnierpunten?
Die losdraaien? Of met heel dun boortje doorboren zodat hij van onder open kan? Die zijn dan te vervangen lijkt mij.
Wel rigoureus maar moet iets. Ik ken overigens die koffer niet hoor. Misschien bij BMW dat ze idee hebben hoe het te openen.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Kan helpen om op de vleugel te duwen en dan pas op de ronde knop (het slot) te duwen.
Maar wellicht heb je dat al geprobeerd?
Kombee

Ongelezen bericht door Kombee »

@Hansd: ik had de "standaard" dingetjes al geprobeerd.
Ondertussen de scharnieren er van af geschroefd. Toch kan je ook zonder scharnieren het deksel niet echt openen. Er zitten 3 punten die vast worden gezet door het slot.
Met beetje gepast geweld _003 nu het deksel eraf gehaald en de binnenschaal eruit gehaald.
Er blijkt een palletje in het mechaniek afgebroken. Mechaniek is een deel met asjes, palletjes, veertjes en niet gemaakt om verder uit elkaar te halen.

Er zit nu niks anders op een andere koffer, althans binnenzijde die zwart is, te vinden. Heeft iemand wellicht nog een linker schade koffer liggen?

[groet]

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”