Schakelpook
Moderator: RT_Patrick
Schakelpook
Hallo BMW Vrienden.
Ik heb een BMW r1100rt met schakelproblemen, wil niet in de 2 en niet in de 3 ect.
Als ik hem in de 2de heb schiet de pook er weer uit.
Er zat eerst een grote schakelpook op , voor grote voeten.
Nu heb ik de de kleine weer terug gemonteerd,
Heeft iemand een foto of een andere manier om de pook op de juiste stand terug te plaatsen.
Denk zelf dat de pook niet goed op de schakelas zit, bij een motor zitten 2 van die kleine gaatjes , alleen de bmw heeft dat niet.
Of is de koppelings kabel niet goed afgesteld ?
Wie weet hier een oplossing voor, kleine 300 km gereden toe kwam dit probleempje
Groet Arno
Ik heb een BMW r1100rt met schakelproblemen, wil niet in de 2 en niet in de 3 ect.
Als ik hem in de 2de heb schiet de pook er weer uit.
Er zat eerst een grote schakelpook op , voor grote voeten.
Nu heb ik de de kleine weer terug gemonteerd,
Heeft iemand een foto of een andere manier om de pook op de juiste stand terug te plaatsen.
Denk zelf dat de pook niet goed op de schakelas zit, bij een motor zitten 2 van die kleine gaatjes , alleen de bmw heeft dat niet.
Of is de koppelings kabel niet goed afgesteld ?
Wie weet hier een oplossing voor, kleine 300 km gereden toe kwam dit probleempje
Groet Arno
- Benji
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Schakelpook
Hoi Arno
Had je motor dit probleem ook met de grote schakelpook?? De R1100RT bwj. 95 - 96 hebben wel een gekend probleem met de versnellingsbak. Van welk bwj. is jouw motor. Hopelijk kijk je niet aan tegen een versnellingsbak revisie
Had je motor dit probleem ook met de grote schakelpook?? De R1100RT bwj. 95 - 96 hebben wel een gekend probleem met de versnellingsbak. Van welk bwj. is jouw motor. Hopelijk kijk je niet aan tegen een versnellingsbak revisie

Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Re: Schakelpook
Ben,
De bmw is van 1997 , ik heb meteen de groter schakelpook eraf gehaald en toen vervangen me de kleine schakelpook, maar je rijd eerst 300 km niks mis mee en zaterdag jl is de bmw niet meer te schakelen.
De rt heeft ook de mogelijkheid om de schakelpook te verplaatsen naar een andere stand, toen kreeg ik helemaal geen beweging in, ik denk zelf dat de aansluiting op de de versnellingbak as niet goed zit.
Maar hoe moet hij dan zitten.
Groet Arno
De bmw is van 1997 , ik heb meteen de groter schakelpook eraf gehaald en toen vervangen me de kleine schakelpook, maar je rijd eerst 300 km niks mis mee en zaterdag jl is de bmw niet meer te schakelen.
De rt heeft ook de mogelijkheid om de schakelpook te verplaatsen naar een andere stand, toen kreeg ik helemaal geen beweging in, ik denk zelf dat de aansluiting op de de versnellingbak as niet goed zit.
Maar hoe moet hij dan zitten.
Groet Arno
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Schakelpook
Arno-
Volgens mij vind je wat info/beelden hier-
viewtopic.php?f=9&t=13
Ik ben helaas druk de kommende weken anders had ik je wat hulp aangeboden...
Maar- als je het niet al weet-
Motoport Hengelo heeft een ex-Smudde BMW technici die misschien wat aardige advies aan je kunt verlenen...
Smudde...
Motoport Zelhem zeer grote BMW dealerschap... en een mooie rit vanuit Hengelo (let op soms flitsers langs de route...)
Volgens mij vind je wat info/beelden hier-
viewtopic.php?f=9&t=13
Ik ben helaas druk de kommende weken anders had ik je wat hulp aangeboden...
Maar- als je het niet al weet-
Motoport Hengelo heeft een ex-Smudde BMW technici die misschien wat aardige advies aan je kunt verlenen...
Smudde...
Motoport Zelhem zeer grote BMW dealerschap... en een mooie rit vanuit Hengelo (let op soms flitsers langs de route...)
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Schakelpook
Hallo BMW Vrienden
Volgens mij is het gelukt.
Na de 7de keer
Met de foto kun je het zien.







De laatste foto is volgens mij de beste stand, ik heb al een stukje gereden en dat ging goed.
Zonder dat de pook uit de versnelling schoot en kon gewoon door schakel naar de andere versnelling en weer terug.
Groet Arno
Volgens mij is het gelukt.
Na de 7de keer
Met de foto kun je het zien.







De laatste foto is volgens mij de beste stand, ik heb al een stukje gereden en dat ging goed.
Zonder dat de pook uit de versnelling schoot en kon gewoon door schakel naar de andere versnelling en weer terug.
Groet Arno
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Schakelpook
Ik begin eindelijk je probleem te begrijpen, kan aan mij liggen maar de foto's maken het duidelijk.
We hebben te maken een aantal armpjes die elkaar bedienen. Kun je in de onderhoudsmanual van de R1100RT vinden hoe de schakelarm op de as van de bak moet zitten: als die in de verkeerde stand staat gaat het gewoon niet werken. Ik zal mijn boek van Haynes er eens op na slaan.
We hebben te maken een aantal armpjes die elkaar bedienen. Kun je in de onderhoudsmanual van de R1100RT vinden hoe de schakelarm op de as van de bak moet zitten: als die in de verkeerde stand staat gaat het gewoon niet werken. Ik zal mijn boek van Haynes er eens op na slaan.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Schakelpook
Ik heb een tekening met maten gevonden hoe de 'Gearchange lever height' afgesteld moet worden, zie bijlage( helaas op z'n kop maar even draaien in Adobe). Er staat voor de R, RS, RT en de GS, in de tekst aan de linkerkant van de bladzijde een maat genoemd, jij moet hebben: 51,9 mm +/- 1,8 mm.Arno Luierweert schreef:Alvast bedankt
Groet Arno
Eerst zorgen dat deze maten kloppen en dan eens verder kijken
succes

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht