(bijna) nieuwe RT berijder.
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Peter_V
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Goede.. morgen/middag/avond/nacht,
Peter is de naam. Niet helemaal nieuw op het forum maar tot nu toe alleen maar gebruikt als info bron en leuk leeswerk. Aangezien de aanschaf van een RT steeds dichter bij komt zal ik ook wat actiever rondneuzen en posten. Eerst maar een stukje over mij en de motorhistorie.
Ik rij al motor sinds de dag dat het mocht… eigenlijk iets eerder maar dat was in de tijd van de dienstplicht en werd er nog niet zo nauw gekeken waar een landrover chauffeur zich op verplaatste. De officiële lessen gehad op een Jawa, die liep net iets minder hard dan mijn brommer dus dat wende snel. Daarna mijn eerste motor nieuw gekocht, een klein chopper model van Yamaha, een XV535s.
Na een aantal jaar de 535 weer verkocht om druk te gaan doen met werk en lease bakken, bijna 20 jaar geen eigen motor gehad maar af en toe eentje gehuurd en geleend omdat ik het toch niet kon laten. Tot ongeveer twee jaar terug, een zonnetje, wat geplof en de knop ging weer om! Er moest en zou weer een motor komen, en twee weken later heerlijk in het zonnetje een XS750 uit 1977 naar huis gereden. Een erg leuke driecilinder van Yamaha, fijn om te rijden en prettig om aan te knutselen.
Sinds vorig jaar aan het kijken naar een motor waar ik langere stukken op kan toeren, en het toeval wil dat ik als kleine jongen altijd bij de motor van de buurman stond te kijken, een BMW boxer. Zodoende verder bij BMW gaan kijken en een hele dag op een R1200RT rondgereden, het was een treurig moment om hem weer in te leveren. Dan de volgende stap, wat is budget technisch op korte termijn haalbaar en zo kwam ik weer bij een R1100RT. Om een heel lang verhaal niet veel langer te maken, wat bonus en meevallers verder is een R1150RT binnen bereik gekomen.
Nu dus rustig aan het kijken naar een R1150RT en de verwachting is dat deze binnen twee maanden op de stoep staat, uiteraard als ik de juiste tegen kom. Bedankt voor het lezen en wellicht tot ziens op het RT treffen 2013..
Peter is de naam. Niet helemaal nieuw op het forum maar tot nu toe alleen maar gebruikt als info bron en leuk leeswerk. Aangezien de aanschaf van een RT steeds dichter bij komt zal ik ook wat actiever rondneuzen en posten. Eerst maar een stukje over mij en de motorhistorie.
Ik rij al motor sinds de dag dat het mocht… eigenlijk iets eerder maar dat was in de tijd van de dienstplicht en werd er nog niet zo nauw gekeken waar een landrover chauffeur zich op verplaatste. De officiële lessen gehad op een Jawa, die liep net iets minder hard dan mijn brommer dus dat wende snel. Daarna mijn eerste motor nieuw gekocht, een klein chopper model van Yamaha, een XV535s.
Na een aantal jaar de 535 weer verkocht om druk te gaan doen met werk en lease bakken, bijna 20 jaar geen eigen motor gehad maar af en toe eentje gehuurd en geleend omdat ik het toch niet kon laten. Tot ongeveer twee jaar terug, een zonnetje, wat geplof en de knop ging weer om! Er moest en zou weer een motor komen, en twee weken later heerlijk in het zonnetje een XS750 uit 1977 naar huis gereden. Een erg leuke driecilinder van Yamaha, fijn om te rijden en prettig om aan te knutselen.
Sinds vorig jaar aan het kijken naar een motor waar ik langere stukken op kan toeren, en het toeval wil dat ik als kleine jongen altijd bij de motor van de buurman stond te kijken, een BMW boxer. Zodoende verder bij BMW gaan kijken en een hele dag op een R1200RT rondgereden, het was een treurig moment om hem weer in te leveren. Dan de volgende stap, wat is budget technisch op korte termijn haalbaar en zo kwam ik weer bij een R1100RT. Om een heel lang verhaal niet veel langer te maken, wat bonus en meevallers verder is een R1150RT binnen bereik gekomen.
Nu dus rustig aan het kijken naar een R1150RT en de verwachting is dat deze binnen twee maanden op de stoep staat, uiteraard als ik de juiste tegen kom. Bedankt voor het lezen en wellicht tot ziens op het RT treffen 2013..
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Contacteer:
Re: (bijna) nieuwe RT berijder.
Hallo Peter,
Nogmaals bedankt voor je gulle gift tbv de CliniClowns, enne die
zal je helemaal gaan bevallen hoor.
Hopelijk is deze nog voor het
binnen en kun je inschrijven. Hier ontmoet je dan ook de zo vele lotgenoten . . . .
Veel voorpret gewenst . . . .
Jos
Nogmaals bedankt voor je gulle gift tbv de CliniClowns, enne die

Hopelijk is deze nog voor het

Veel voorpret gewenst . . . .
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Welkom hier Peter
De XS750 heb ik jaren met plezier gereden. Zelf een keer het hele blok vervangen (olietekort -> vastloper)
De RT gaat je zeker bevallen!
De XS750 heb ik jaren met plezier gereden. Zelf een keer het hele blok vervangen (olietekort -> vastloper)
De RT gaat je zeker bevallen!
- Peter_V
Het is bijna zover! De
staat binnenkort in Amsterdam. Na wat rondzwervingen en proefritjes op de R1150RT is het toch een 1100 geworden. Dat heeft meerdere redenen maar de belangrijkste is toch budget gerelateerd. Een
had het volledige bedrag opgeslokt en nu kan ik de motor naar mijn eigen hand zetten.
Zo -->
zie je mij de komende tijd op de wegen voorbij komen!
Woensdag ga ik hem halen bij HenkvanR in Apeldoorn, daarna gelijk een prettig ritje naar huis.

Zo -->

Woensdag ga ik hem halen bij HenkvanR in Apeldoorn, daarna gelijk een prettig ritje naar huis.

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Contacteer:
Gefeli . . . je zult er een prima fiets aan hebben . . . . !!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Leuke intro!
Leuk ook dat je via het forum je motor hebt gevonden.
Veel plezier woensdag.

Leuk ook dat je via het forum je motor hebt gevonden.
Veel plezier woensdag.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Hi Peter,
Proficiat met je aanschaf. Mooie motor.
Jammer dat het de mijne niet is geworden...
Maar goed, die is vanmiddag in andere handen overgegaan. Dus misschien kom je hem nog wel tegen.
Veel rijplezier!
Hessel
Proficiat met je aanschaf. Mooie motor.
Jammer dat het de mijne niet is geworden...
Maar goed, die is vanmiddag in andere handen overgegaan. Dus misschien kom je hem nog wel tegen.
Veel rijplezier!
Hessel
- Peter_V
Thanks allen en hoi Hessel,
Mooi dat die alsnog verkocht is, kan je ook weer verder naar wat nieuws! Het pas verder helemaal niet bij mij maar ik ben voor de verstandige keus gegaan
Mooi dat die alsnog verkocht is, kan je ook weer verder naar wat nieuws! Het pas verder helemaal niet bij mij maar ik ben voor de verstandige keus gegaan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!