Zoals ik in een ander draadje jullie heb beloofd, wil ik een “Bochtenrit” organiseren met een Panne(n)koek formaat “wagenwiel” als toetje.
De datum is zondag, 7 april 2013 en is een soort van generale oefening voor het

Details:
We starten bij McDonalds in Duiven (vlakbij IKEA & Makro) om 11.00uur
Ik ben daar zelf vanaf 10.00uur aanwezig.
Tevens zal ik rond het middaguur een gepaste locatie hebben waar we gezamenlijk kunnen lunchen.
Routebeschrijving naar McDonalds – Duiven volgt nog
De Route:
De route zal tussen de 180 en 200km lang zijn, met een aaneenschakeling van bochten door het Gelderse landschap. We rijden door het Gelderse rivierenlandschap, maar ook door bossen zolang het maar bochtig is…..
Wij doen ook één van de oudste stadjes van Nederland aan; Bronckhorst (http://www.stadbronkhorst.nl/).
We eindigen in het Pannenkoekenrestaurant in Berg en Dal (onder de rook van Nijmegen); de Heksendans (http://www.deheksendans.nl/).
De route komt ook tzt in digitale vorm ter beschikking (gpx of gdb bestand = Mapsource) voor Garmin gebruikers.
Ik zal beginnen met de aanmeldingslijst te openen en als jullie je op willen geven, kopieer dan de lijst en zet je naam / nickname er dan weer onder, dan blijft de lijst actueel.
Zet even achter je naam of je de route op papier zou willen hebben (A4 formaat) voor een routerol cq tanktas, dan zorg ik dat er voldoende kopieën zijn.
01 - MAD (Michiel) & Lisa
02 - Baird (Bert)
03 - BeamerPaul & Yvonne
04 - Klambers (Koen)
05 - Jan (introduce van Koen)
06 - Stefke
07 - Warmbakkertje (Gerrit-Jan)
08 – BMWalter (Walter)
09 – Roel (Introducé van MAD) & Nikki
10 - Lexrt
11 - Hansd
12 - Dave (Introducé van MAD op GL1800 of GL1000K2)
Allen, hier een update:
Nog drie en een halve week en dan is het 7 april, maar als ik nu naar buiten kijk, bekruipt me toch het gevoel van; komt dit nog goed? Hebben ze ook winterbanden voor motoren……
Maar we gaan uit van het “voordeel van de twijfel”

Routebeschrijving naar McDonalds in Duiven:
1) Komende van richting Utrecht (A12) of Apeldoorn (A50), ri Arnhem rijden:
Op de A12 rijdend ri Zevenaar / Oberhausen, afslag 27, richting o.a. Westervoort nemen.
Het Velperbroek circuit recht oversteken (men rijdt parallel aan de A12) en over de IJsselbrug, rechts ri Westervoort.
Onderaan de afrit (STPL) Li en weer links voorsorteren. McD is zichtbaar.
2) Komende van Nijmegen (N/A325); ri Arnhem aanhouden.
Komende van R’dam (A15); A15 helemaal uitrijden totdat de autosnelweg overgaat in een tweebaansweg bij verkeersplein Ressen. Afslag Arnhem (A325) nemen.
Men rijdt nu op de A325; doorrijden tot aan de STPL, rechts af ri Zevenaar / Oberhausen (N325); pas op, hier 80km/u en er wordt vaak gecontroleerd.
Weg vervolgen tot aan het Velperbroek en rechts voorsorteren ri Zevenaar.
Dan route volgen zoals bij punt 1.
3) Komende van richting Zutphen (A348)
Deze A348 uitrijden tot aan het Velperbroek, 4e afslag nemen, ri Zevenaar / Oberhausen en volg dan de route zoals bij punt 1.
4) Komende vanuit ri Zevenaar (A12); neem afslag no 27, ri Westervoort.
Onderaan de afslag (STPL) links ri Westervoort, onder de A12 door, na 400m links voorsorteren en McDonalds is zichtbaar.
Ik ga binnenkort de route rijden / verkennen en dan zal ik de route hier posten voor Garmin gebruikers!
Dus,……….nog een paar (nou ja een paar….) nachtjes slapen...
PS controleer de HVV maar vast...
Goedeavond allen,
Ik heb vandaag de route gereden (verkend) en die is 175km lang.
De weergoden zijn ons redelijk (maar niet meer dan dat) gezind want volgens http://www.weeronline.nl zou het droog moeten zijn maar wel frisjes…..misschien de “Bochtenrit” hernoemen naar “Midwinterrit” o.i.d.

Hieronder wat extra informatie:
Tanken; als je bij de stoplichten links af naar McDonalds (startpunt) wilt gaan, maar je rijdt nu rechtdoor (dus niet de inrit naar McDonalds), dan aan het einde rechts dan weer links en dan weer links (om de Makro heenrijden), dan na ongeveer 150m het Makro parkeerterrein oprijden dan zie je aan het einde het Makro – tankstation, hier tank je het voordeligst van alle tankstations in de wijde omtrek.
Lunch:
Ik heb in het plaatsje Halle bij eetcafé “De WOAGE” (http://www.dewoage.nl) geregeld dat we daar met z’n alle de lunch kunnen gebruiken. Ik geef zondagmorgen het totaal aantal deelnemers aan De Woage op, dan zet men tafels aan elkaar zodat we met z’n alle daar wat kunnen knagen (eten….). Het is een eetcafé annex snackbar dus voor elk wat wils.
Als wij rond 10.45u van McDonalds vertrekken, dan verwacht ik dat we rond 12.30u daar zullen zijn.
Bij de controle van de rit, moet ik tot mijn spijt en ook ergernis, constateren, dat er weer wegen van 80km/u in 60km/u zijn veranderd. Maar dat mag hopelijk de pret niet drukken, gewoon (heel) dicht op elkaar rijden dan wordt alleen de kentekenplaat van de laatste op de foto zichtbaar……

Mensen, ik heb begrepen dat we in principe achter elkaar rijden en dat is prima want zo’n grote groep is het niet (tenzij er nog veel meer aanmeldingen komen…). We hebben allemaal ons eigen tempo, ik zal vooraan rijden, maar als ik zie dat het motorlint wat uit elkaar getrokken wordt, zal ik bij elke afslag, na elk stoplicht etc, wachten totdat de groep weer compleet is.
De route staat hier ook in Mapsource (voor Garmin gebruikers) en misschien is het een idee als iemand met een Garmin, middenin de groep rijdt om zo toch iedereen bij elkaar te houden en de weg te wijzen als de groep onverhoeds uiteen zal vallen.
We rijden in principe over kleine secundaire wegen (weggetjes) maar soms moeten we over een provinciale weg om van het ene punt naar het andere te komen. De langste verbindingsweg is in Velp via het Velperbroek naar de N325 ri Nijmegen, dan over de IJsselbrug Re richting Huissen, Dit voor het geval mensen achterblijven bij de diverse stoplichten.
Zondagmorgen 7 april:
Ik ben rond 06.15 (meestal) aangekleed, gewassen en geschoren er helemaal klaar voor, m.a.w. voordat ik rij om ongeveer 09.45u weg van huis rij, kijk ik uiteraard eerst even naar mijn email’s cq op het RTforum, dus als iemand (wat ik niet hoop) door omstandigheden moet afzeggen, laat mij dit dan even per PB weten of post een berichtje op het forum.
Sms mag ook en ik zal mijn gsm nr geven in het geval van nood (06 54938445).
Tot zondagmorgen 7 april!!
Heel goed Paasweekend!!
Michiel
Route: