Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Paul_1965

Voorstellen

Ongelezen bericht door Paul_1965 »

Hallo RT-ers,

Ik ben Paul, 47 jaar en woon in Echt, Limburg. Van beroep ben ik mechanical engineer en werk bij Esaote europe, waar ik aan mechanische ontwerpen van probes werk.

Vanaf mijn 16e heb ik brommer gereden en nog een tijdje scooter. Dat is natuurlijk al heel lang geleden. Natuurlijk kriebelde het regelmatig om te gaan motorrijden, maar dat was financieel niet haalbaar.

Afgelopen jaar begon het weer te kriebelen (sommigen noemen dat midlife crisis :-) ) en ben ik lessen gaan nemen. Dat verliep voorspoedig en had ik mijn rijbewijs gehaald. In de tussentijd heb ik vaak gekeken welke motoren geschikt zouden zijn voor mij. Ik wilde namelijk een motor hebben waarmee ik naar mijn werk in Maastricht zou kunnen rijden. Als je dagelijks wil gaan rijden en dit zo lang mogelijk door het jaar wil doen kom je al snel op een toermotor uit omdat je daar lekker beschut op zit. Dan moest er bij voorkeur een cardan op zitten, zodat je niet na elke regenbui de ketting moet smeren.

Toen bleven er eigenlijk maar twee motoren over. Een Honda Deauville of een BMW RT. Met beide motoren heb ik een proefrit gemaakt. Dat je op de BMW toch nog meer beschut zit, handvat verwarming er standaard op zit, de ruit in hoogte verstelbaar is en meer vermogen had, heeft mij voor de RT doen besluiten.

Dan speuren op internet, waar de BMW's toch erg waardevast bleken en dus prijzig. Op een gegeven moment een mooie R1100RT uit 1999 met 58000 KM gevonden bij een autodealer die hem ingeruild had op een auto en hem al een tijdje had staan. Na een proefrit was ik verkocht.

Ondertussen heb ik zo'n 7000 KM naar tevredenheid gereden met de machine. Het enige wat ik nog wat lastig/vervelend vindt aan deze zware machine is het manoeuvreren in stilstand, zoals parkeren, achteruit duwen en zo. Dat zou met een Deauville een stuk handiger zijn geweest denk ik. Verder ben ik helemaal tevreden.

Ik hoop dat ik nog jarenlang plezier ga beleven aan het motorrijden. Ondanks dat ik voornamelijk woon/werkverkeer rij, hoop ik ook nog eens deel te nemen aan wat toer ritjes die jullie organiseren. Mijn plan is om ook op het RT-treffen te komen en de sfeer eens te proeven.

Groetjes, Paul
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Dag Paul,

Van harte welkom op het RT forum. Mooi dat je gekozen hebt voor de -1100- ! Ook ik wilde meer woon-werk rijden op de motor en dan geeft de RT je veel extra's en is het gewoon een hele fijne motor!

Wellicht treffen we elkaar eens tijdens een toertocht......helaas kan ik niet bij het treffen2013 zijn _002 .

Groet, Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
BMW
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door BMW »

Paul , van harte welkom op het RT-forum , en heel veel rij plezier gewenst met je -1100- .
Tot ziens op het treffen2013 .

[groet] FenneRT
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
1-handed
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Welkom Paul

veel plezier hier
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Van harte welkom op het forum Paul.
GrTz
BertL
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Hallo Paul,

Welkom op dit forum en welkom op de blauwe -1100-
Zou zo maar kunnen dat je dezelfde kleur blauw hebt als de mijne!

Dat gaan we dan zien op treffen2013 !

Groet en veel plezier.
Edwin
FredM
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Ongelezen bericht door FredM »

Hallo Paul,
Op de eerste plaats gefeliciteerd met de goede keuze. Zelf heb ik een aantal jaren geleden voor dezelfde keuze gestaan, de Honda of de BMW. Uiteindelijk heb ik ook gekozen voor de BMW, vanuit waardevastheid, comfort en vooral.... omdat het een BMW is met een heerlijke boxer-roffel.
Jouw gevoelens ten aanzien van het manoeuvreren in de kleine ruimte herken ik, de motor is groot, maar ook het remsysteem maakt het anders dan wat jij en ik hebben geleerd op de rijles. Dit omdat bij het gebruik van de achterrem ook de voorrem meedoet.
Om dit op te lossen ga ik van het voorjaar een dagje lessen met mijn BMW en een ervaren BMW instructeur om het toch meer onder de knie te krijgen. Bovendien probeer ik op lege parkeerterreinen altijd mijn oefeningen en dat helpt ook wel.
Weliswaar een ingevraagd advies en het komt uit een goedbedoeld haRT.

Groet, Fred
JosRT
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Maastricht

Ongelezen bericht door JosRT »

Beste Paul,

Welkom op het forum en veel veilige kilometers gewenst.
In de ochtend de Geusselt passeren op een R1100 RT moet aangenamer zijn dan met een auto.

Groet
Jos
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Paul_1965 schreef:.............R1100RT uit 1999 met 58000 KM gevonden bij een autodealer die hem ingeruild had op een auto en hem al een tijdje had staan. ...............................Ik hoop dat ik nog jarenlang plezier ga beleven aan het motorrijden..........
Gezien de leeftijd en de km stand: Doe je zelf een plezier en denk aan achterstallig onderhoud aan de ABS-pomp en de rest van het remsysteem: (laten)uitvoeren op korte termijn is altijd voordeliger dan achteraf dure onderdelen moet vervangen!

verder welkom hier en veel plezier met je motor _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”