Welke sloten gebruiken jullie? Eventueel een plaatje?
gr. Henk
Moderator: RT_Patrick
dhr schreef:Dus nu heb jij weer iets voor marktplaats :;:
Granit Victory X-Plus 68
Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.
Het is andersom : de R1100RT staat uberhaupt niet in deze lijst...dhr schreef:Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.
Poetsen maakt ook niet uit. Ze jatten 'm niet om te verkopen, maar voor de onderdelen. Dat is veel makkelijker. Ooit een agent alle nummertjes zien controleren op een motor? Hooguit bij een speciale controle. Een motor in onderdelen levert genoeg op, en verkoopt makkelijker dan 1 hele (lastige vragen en papierwinkel enzo). Alleen verwacht je dat niet zo snel bij een BMW, maar ze schijnen toch genoeg gestolen te worden. Ik maak me er niet zo druk om; die van mij was niet heel duur en ik heb een schijfremslot en daar moet ie het mee doen. Zoals je zegt: als ze 'm willen meenemen, gaat ie mee. Het gilde heeft altijd wel een betonschaar mee en de meeste sloten hebben hooguit amusementswaarde voor ze. Een keurmerk (willekeurig wel merk) zegt ook helemaal niets. hier kun je een schijfremslot-test lezen en dat waren allemaar ART sloten. Toch waren er zat die in minder dan 3 minuten gekraakt waren. Ik heb naar aanleiding van die test een Abus Granite genomen en die kost ze meer dan 5 minuten. Dus ja...hetzelfde zal wel opgaan voor de sloten op zo'n ketting (voor zover de ketting zelf al niet met een betonschaar door te knippen is).peijsj schreef:Overigens huldig ik het standpunt dat je je motor altijd kwijt bent indien professionele dieven het er op gemunt hebben.
Niet te vaak poetsen dus !?
Hoi Henk, voor mijn R1100RT gebruikte ik dagelijks een schijfslot van het merk "LUMA SOLIDO ACCESS" die mij goed beviel. De 1100RT is niet makkelijk op het schijfslot te krijgen vind ik. Hij past alleen rechts voor! Bij mijn R1200RT gebruik ik nu de "LUMA SOLIDO DISK" die opzich ook goed bevalt. Heb echter ook een alarm die volgens de verzekering voldoende is, dus het schijfslot gebruik ik nog weinig eerlijk gezegd. Wel zo makkelijk trouwens; de motor gaat na 30 sec vanzelf op het alarm. Hoef er niet naar om te kijken gewoonhenk40 schreef:Onlangs bij Motorport een schijfremslot gekocht. Volgens hen zou die moeten passen. Eenmaal thuis gekomen, ja ik weet het, ik was met de auto vanwege het weer, paste het slot dus niet.
Mike Philippens schreef:[ Een keurmerk (willekeurig wel merk) zegt ook helemaal niets. hier kun je een schijfremslot-test lezen en dat waren allemaar ART sloten. Toch waren er zat die in minder dan 3 minuten gekraakt waren. Ik heb naar aanleiding van die test een Abus Granite genomen en die kost ze meer dan 5 minuten.
Mijn WA verzekering zal het worst wezen hoe en of ik 'm afsluit...dhr schreef:Inderdaad gaat het om de drempel, binnen het redelijke, zo hoog mogelijk maken en daarnaast is het ook niet veel meer dan zorgen dat je in ieder geval voldoet aan de voorwaarden van de verzekering.
Wel leuk om dat testje er even bij te zetten, sterkt mij tenminste weer en mijn keuze :;
Mike Philippens schreef: Mijn WA verzekering zal het worst wezen hoe en of ik 'm afsluit...![]()
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!