schijfremslot

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
henk40

schijfremslot

Ongelezen bericht door henk40 »

Onlangs bij Motorport een schijfremslot gekocht. Volgens hen zou die moeten passen. Eenmaal thuis gekomen, ja ik weet het, ik was met de auto vanwege het weer :$ , paste het slot dus niet.

Welke sloten gebruiken jullie? Eventueel een plaatje?

gr. Henk
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: schijfremslot

Ongelezen bericht door moh_fan »

Abus Granit Detecto X-Plus 8000
Afbeelding

Klik hier voor de Abus Motorbike Lock Guide voor BMW.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Dus nu heb jij weer iets voor marktplaats :; :?:

Afbeelding

Granit Victory X-Plus 68
Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
henk40

Ongelezen bericht door henk40 »

Nee hij gaat niet naar marktplaats maar gewoon terug naar de winkel.
dhr schreef:Dus nu heb jij weer iets voor marktplaats :; :?:

Afbeelding

Granit Victory X-Plus 68
Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Ik heb deze Afbeelding

Xena xn15 art4 met alarm :D

Groet, Bert
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

dhr schreef:Hij staat niet in de Abus lijst voor de R1100RT (zie link moh_fan) maar past ook goed op de voorremschijf van mijn 1100.
Het is andersom : de R1100RT staat uberhaupt niet in deze lijst...
Hans
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Op mijn BMW R1100RT gebruikte ik een "Avus granit victory 39"schijfremslot.Bij mijn huidige R1150RT gebruik ik een "Oxford big boss"schijfremslot ,ik heb er altijd een rood touwtje aan wat ik aan het stuur bevestig.Bij mijn vroegere K1100LT heb ik het al een keer mee gemaakt dat ik wegreed met de schijfremslot er nog op,vandaar het touwtje.

Succes,

Afbeelding
Kees BMW
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik heb net zoiets als de BigBoss, ook met een lijntje naar het stuur... tot nu toe nog niet vergeten :)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik heb ook zo'n Granit Victory als hierboven Kees. Zou ook bestand zijn tegen bevriezen (slotenkrakers zouden blijkbaar tegenwoordig een slot bevriezen en dan gemakkelijk kapot slaan (voor wat het waard is)
Verder heb ik in de kont van mijn RT een groot en speciale ketting (wel zwaar) en probeer de RT zo veel mogelijk met slot en ketting aan iets anders vast te leggen.
Heb ooit gezien (op een filmpje) hoe een motor werd opgepakt met een paar man en een busje ingezet. Een schijfremslot alleen is dan onvoldoende.
Overigens huldig ik het standpunt dat je je motor altijd kwijt bent indien professionele dieven het er op gemunt hebben.
Niet te vaak poetsen dus !?
Groet
Jan
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

peijsj schreef:Overigens huldig ik het standpunt dat je je motor altijd kwijt bent indien professionele dieven het er op gemunt hebben.
Niet te vaak poetsen dus !?
Poetsen maakt ook niet uit. Ze jatten 'm niet om te verkopen, maar voor de onderdelen. Dat is veel makkelijker. Ooit een agent alle nummertjes zien controleren op een motor? Hooguit bij een speciale controle. Een motor in onderdelen levert genoeg op, en verkoopt makkelijker dan 1 hele (lastige vragen en papierwinkel enzo). Alleen verwacht je dat niet zo snel bij een BMW, maar ze schijnen toch genoeg gestolen te worden. Ik maak me er niet zo druk om; die van mij was niet heel duur en ik heb een schijfremslot en daar moet ie het mee doen. Zoals je zegt: als ze 'm willen meenemen, gaat ie mee. Het gilde heeft altijd wel een betonschaar mee en de meeste sloten hebben hooguit amusementswaarde voor ze. Een keurmerk (willekeurig wel merk) zegt ook helemaal niets. hier kun je een schijfremslot-test lezen en dat waren allemaar ART sloten. Toch waren er zat die in minder dan 3 minuten gekraakt waren. Ik heb naar aanleiding van die test een Abus Granite genomen en die kost ze meer dan 5 minuten. Dus ja...hetzelfde zal wel opgaan voor de sloten op zo'n ketting (voor zover de ketting zelf al niet met een betonschaar door te knippen is).

Sloten zijn leuk voor de casual dief. Professionals nemen 'm inderdaad altijd mee als ze het erop voorzien hebben. Een alarm hindert ze wat dat betreft ook niet. Die dingen zijn op een motorfiets kinderlijk eenvoudig uit te schakelen. Ik begin daar niet meer aan. Allemaal onzin.
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

henk40 schreef:Onlangs bij Motorport een schijfremslot gekocht. Volgens hen zou die moeten passen. Eenmaal thuis gekomen, ja ik weet het, ik was met de auto vanwege het weer :$ , paste het slot dus niet.
Hoi Henk, voor mijn R1100RT gebruikte ik dagelijks een schijfslot van het merk "LUMA SOLIDO ACCESS" die mij goed beviel. De 1100RT is niet makkelijk op het schijfslot te krijgen vind ik. Hij past alleen rechts voor! Bij mijn R1200RT gebruik ik nu de "LUMA SOLIDO DISK" die opzich ook goed bevalt. Heb echter ook een alarm die volgens de verzekering voldoende is, dus het schijfslot gebruik ik nog weinig eerlijk gezegd. Wel zo makkelijk trouwens; de motor gaat na 30 sec vanzelf op het alarm. Hoef er niet naar om te kijken gewoon :D

Groeten, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
dhr
Contacteer:

Inderdaad gaat het om de drempel, binnen het redelijke, zo hoog mogelijk maken en daarnaast is het ook niet veel meer dan zorgen dat je in ieder geval voldoet aan de voorwaarden van de verzekering.
Wel leuk om dat testje er even bij te zetten, sterkt mij tenminste weer en mijn keuze :;
Mike Philippens schreef:[ Een keurmerk (willekeurig wel merk) zegt ook helemaal niets. hier kun je een schijfremslot-test lezen en dat waren allemaar ART sloten. Toch waren er zat die in minder dan 3 minuten gekraakt waren. Ik heb naar aanleiding van die test een Abus Granite genomen en die kost ze meer dan 5 minuten.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dhr schreef:Inderdaad gaat het om de drempel, binnen het redelijke, zo hoog mogelijk maken en daarnaast is het ook niet veel meer dan zorgen dat je in ieder geval voldoet aan de voorwaarden van de verzekering.
Wel leuk om dat testje er even bij te zetten, sterkt mij tenminste weer en mijn keuze :;
Mijn WA verzekering zal het worst wezen hoe en of ik 'm afsluit... :D
Ik heb mijn slotje ook gekocht nav die test omdat ik weet dat keurmerken an sich weinig zeggen en de mooie kreten op zo'n slot ook niet. Dit slot is makkelijk aan te brengen en je kunt er niet makkelijk bij met een betonschaar. Maar als ze 'm in een busje tillen, houdt het ook op. En alarms (op motorfietsen) het ik zoals gezegd weinig vertrouwen in.

Het is overigens wat mij betreft pure onwil (of eigenlijk desinteresse) van de industrie om een 'kraakproef' alarm te maken voor auto's en motoren. Men heeft er ook helemaal geen belang bij, zolang ze maar niet de naam krijgen dat ze bijzonder makkelijk te stelen zijn. Het is technisch gezien namelijk een peulenschil om een alamr te integreren met het motormanagement systeem (dat bij het gros van de motoren tegenwoordig aanwezig is). Want nu is het altijd een los component, dat los te koppelen is. Op de motorfiets is dat dè zwakke schakel, want je kunt zo moeilijk iets verstoppen. En als je weet welke draadjes je moet hebben, stelt het alarm dus geen bal voor. Ik heb ooit telefonisch (!) instructies gekregen van de dealer hoe ik mijn alarm kon deactiveren. Dat zegt genoeg. Als het alarm geintegreerd is met het bedrijfssysteem van de auto of motor is het niet zonder meer uit te schakelen. Je zult dan iets meer moeten doen dan simpelweg draadjes met elkaar verbinden. Maar ja...BMW vind het niet zo erg dat ze jouw motor stelen, want je verzekering betaalt uit en je koopt weer een nieuwe. Win-win voor BMW... :twisted:
dhr
Contacteer:

In geval van WA+ of WA-casco (in mijn geval omdat ik niet zonder mijn fiets kan) ligt dat natuurlijk anders.
Verder deel ik je scepcis en vind ik dat je het voor al pragmatisch moet aanpakken: wat lost het op en hoeveel kost het.
Mike Philippens schreef: Mijn WA verzekering zal het worst wezen hoe en of ik 'm afsluit... :D

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”