Opgelost/Beantwoord: update kaarten Garmin 2013.40

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Opgelost/Beantwoord: update kaarten Garmin 2013.40

Ongelezen bericht door wil51 »

Garmin heeft i.p.v. de lifetime map updater nu Garmin Express voor het updaten van de kaarten. Dat is een drama gebleken. Dat programma is duidelijk nog niet stabiel. Kaart gedeeltelijk wel op de Zumo maar niet op de Mac gezet, hoewel ik dat wel had aangegeven. Van de Zumo blijkt de oude 2013.30 3D kaart weg te zijn en geen nieuwe 2013.40 3D.
Probeer het nu maar weer met de oude vertrouwde lifetime map updater. Dit programma is trouwens niet meer te downloaden van website Garmin. Alleen nog maar Garmin Express.

edit Jos WRSM (19 april 2013)

de oplossing en tips wordt hier door Mr GPS zelf gegeven:
[media]wQrRXnW6v1Q[/media]
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: update kaarten Garmin 2013.40

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Wil, ben je weer gezegend mee.
Ik ga maar eens rustig kijken hoe ik het ga doen.
Beter eerst een backup maken van de zumo en de nuvi en dan updaten.

Richard
wil51

update kaarten Garmin 2013.40

Met de lifetime map updater verliep de update wel goed.
Jammer dat Garmin software niet goed test voordat ze deze gaat vevangen voor de oude wel goed werkende software.
Op het forum van Waypont staan veel meldingen van de problemen met Garmin Express
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Vreemd, totaal geen problemen gehad met de Garmin Express software. Zonder problemen mijn kaarten op de Zumo en de Mac bijgewerkt! _004
Ging stukken sneller dan de oude lifetime updater software.
Tuono

Ongelezen bericht door Tuono »

Hallo Bikers,

Ben al een paar dagen bezig om de kaarten via Garmin Express op de IMac te krijgen.
Echter steeds zonder resultaat. _003
De kaarten komen wel op de Zumo 550 maar niet op de Mac.

Krijg de kaarten alleen op de Mac via de Zumo.
Afwachten maar dus tot Garmin het Express prog. stabiel krijgt........ _001
Of heeft er iemand al de oplossing gevonden...

Fijn weekend

Grtjs Tuono 8)_
EL SCORPIO

Mijn zumo 660 en nuvi met Garmin Express bijgewerkt.
Ging snel.
Alleen de Zumo had te weinig ruimte en het systeem vroeg om een sd kaart.
Deze van 4gb in de zumo gedaan en gedownloaded op de sd kaart.
Geen probleem.

Kaarten op je PC krijgen gaat via Basecamp en je zumo.
De zumo zet deze over en je bent klaar.
Geen probleem.
wil51

Vreemd dat bij de een garmin express goed werkt en bij anderen niet. GPS forum meld veel problemen.
Nu merk ik ander probleem met een route naar Heemskerk. Die wil niet meer over een rotonde na herberekenen bestaande route op de nieuwe kaart. Er wordt nu een omweg gemaakt door Heemskerk om uiteindelijk weer op de weg na de rotonde te komem. Wat ik ook probeer met plaatsen extra tussenpunten, de tweede afslag op de rotonde wordt geweigerd. In versie 2013.30 kan je de route wel over de rotonde maken. Niets veranderd in Heemskerk, rotonde ligt er al jaren. Alleen ik verdwaal steeds als ik van onze opticien naar huis wil. Vandaar de route van centrum Heemskerk naar Heemstede via A9 naar de Velsertunnel.
EL SCORPIO

Wil, mail me de route even dan kijk ik in mijn pakket of ie werkt.
Erikh

Tuono schreef:Hallo Bikers,

Ben al een paar dagen bezig om de kaarten via Garmin Express op de IMac te krijgen.
Echter steeds zonder resultaat. _003
De kaarten komen wel op de Zumo 550 maar niet op de Mac.

Krijg de kaarten alleen op de Mac via de Zumo.
Afwachten maar dus tot Garmin het Express prog. stabiel krijgt........ _001
Of heeft er iemand al de oplossing gevonden...

Fijn weekend

Grtjs Tuono 8)_
Opties links onderin wel aangepast? Daar kun je kiezen of je alleen op de Zumo, alleen op je Mac of op beiden installeert.
wil51

beemerrichard schreef:Wil, mail me de route even dan kijk ik in mijn pakket of ie werkt.
Iets wat ik niet snap in Basecamp. In mapsource kon ik een route in een map bewaren. Maar in Basecamp zie ik alleen de optie mijn verzameling exporteren, en dan worden al mijn gemaakte routes en waypoints geexporteerd als 1 bestand. Dus hoe moet ik 1 route naar je mailen?

Ik heb de route ook gemaakt met de nieuwe onroute motorkaart en dan gaat de route wel over de bewuste rotonde. Vanmorgen moest ik naar de opticien. Op terugweg Zumo ingesteld op naar huis en hij weigert over die rotonde tweede afslag te rijden op De Baandert in Heemskerk. Ik wil gewoon de weg vervolgen wat de normale route is naar de A9.
EL SCORPIO

Wil, ik kan in basecamp gewoon een route aanklikken aan de linkerkant in mijn verzameling en dan exporteren naar bv je bureaublad. Hiervandaan mailen.
EL SCORPIO

Wil, je hebt toevallig in BASECAMP toch niet je profiel motorfiets de functie vermijd rotonde aanstaan?
wil51

beemerrichard schreef:Wil, je hebt toevallig in BASECAMP toch niet je profiel motorfiets de functie vermijd rotonde aanstaan?
Ik gebruik profiel auto. Was niet met de motor. We gaan altijd met hele gezin op controle opticien. :lol:
Ik ga dat exporteren nog eens bekijken. Er is wel een groot verschil van werking en commando's in de Mac of Windows versie van Basecamp.
rienrt
Type: R1200RT
Bijz: alle pakketten
Land: ned
Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn

Ongelezen bericht door rienrt »

Hallo allen,

Hoewel dit draadje inmiddels voor andere info wordt gebruikt dan de import en installatie van de kaarten 2013.40 wil ik daar graag even op terug komen. garmin express werkte prima en snel. De kaarten stonden redelijk snel op de zumo 660 alleen NIET op de PC. Waypoint Moordrecht gebeld. Is inderdaad juist. Express werkt alleen je zumo bij.
Om de kaarten eveneens op je PC te krijgen moet je garmin lifetime updater gebruiken.
Tweede opmerking. De ruimte op de zumo is inmiddels te klein voor heel europa. Je moet een keuze voor bijv. West-europa. Op je PC wordt dan wel heel Europa gedownload maar op de zumo slechts de in west-europa aangegeven landen.
Als je de kaarten vanaf de zumo laad heb je dus niet alle Garmin europa landen maar weer alleen de west-europa.
Wil je dus een keer naar tsjechië, slowakije of bijv. Hongarije dan moet je alsnog aan de updater.

Je begrijpt dat de garmin updater bij mij nu staat te downloaden......

Gr. Rien
wil51

rienrt schreef:Hallo allen,

Hoewel dit draadje inmiddels voor andere info wordt gebruikt dan de import en installatie van de kaarten 2013.40 wil ik daar graag even op terug komen. garmin express werkte prima en snel. De kaarten stonden redelijk snel op de zumo 660 alleen NIET op de PC. Waypoint Moordrecht gebeld. Is inderdaad juist. Express werkt alleen je zumo bij.
Om de kaarten eveneens op je PC te krijgen moet je garmin lifetime updater gebruiken.
Tweede opmerking. De ruimte op de zumo is inmiddels te klein voor heel europa. Je moet een keuze voor bijv. West-europa. Op je PC wordt dan wel heel Europa gedownload maar op de zumo slechts de in west-europa aangegeven landen.
Als je de kaarten vanaf de zumo laad heb je dus niet alle Garmin europa landen maar weer alleen de west-europa.
Wil je dus een keer naar tsjechië, slowakije of bijv. Hongarije dan moet je alsnog aan de updater.

Je begrijpt dat de garmin updater bij mij nu staat te downloaden......

Gr. Rien
In Garmin Express heb je ook de keuzemogelijkheid. Installeren op alleen Zumo, alleen PC, of op beide. Alleen blijkt het bij sommige niet correct te werken en wordt de kaart alleen op de Zumo gezet.
Als je toch heel Europa wilt hebben is de mogelijkheid dat Garmin Express dat verdeelt over de Zumo en een geinstalleerde SD kaart in de Zumo. Maar ook dit blijkt Garmin Express in de praktijk niet altijd goed te doen.
De oude mapupdater doet dit wel. Je installeeert eerst West Europa dat wel past op de Zumo. Aangeven installeren op Zumo en PC. Heel Europa wordt dan altijd automatisch op de PC gezet. Dan mapupdater nog een keer starten. Alle kaartdelen van Europa selecteren en aangeven dat het doel de SD kaart is. Mapupdater (alleen de nieuwste versie doet dit) ziet welke delen op de Zumo staan en zet de ontbrekende kaarten op de SD kaart. En zo heb je toch heel Europa op de Zumo.
Je hebt een micro SD kaart nodig van minimaal 4 GB.
scan
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Garmin Express doet wat ie moet doen en dat zonder haperingen of anderszins problemen.
Heb inmiddels hiermee al 3 systemen en Zumo's voorzien van de nieuwe kaartversie.
Piece of cake.
Erikh

En zo is het! Die opmerking van Waypoint begrijp ik niet. Snappen ze het zelf wel?
Je kunt, zoals ik reeds eerder zei, en ook door anderen gemeld is, gewoon kiezen wat er ge-update moet worden.
En dat de kaarten te groot zijn geworden voor de Zumo, dat weten we inmiddels ook al enige tijd en is niks nieuws, gewoon even een gebied selecteren en hoppa!
wil51

Op forum waypoint nu meerdere meldingen dat er problemen zijn na de update met rotondes waar de route niet meer over heen wil.
wil51

Ook in Belgie worden nu de problemen gemeld met de routering na de update. Dit betreft niet een gemaakte route maar tijdens rijden een bestemming aangeven.
Mijn advies is niet updaten naar 2013.40.
Gelukkig heb ik nog een back-up van 2013.30
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

beemerrichard schreef:Wil, je hebt toevallig in BASECAMP toch niet je profiel motorfiets de functie vermijd rotonde aanstaan?
Of wegen in woonwijken vermijden!
Ook zo'n leuke...
wil51

scan schreef:
Of wegen in woonwijken vermijden!
Ook zo'n leuke...
Nee hoor, ik vermijd alleen onverharde wegen. Zou wel toevallig zijn dat iedereen die nu klaagt over de update vermijden rotondes heeft aanstaan. Het zijn niet alleen rotondes maar ook wegen waar je ineens omheen geleid wordt. In basecamp terugschakelen naar 2013.30 is alles weer zoals het moet. Motorkaart gebruiken geeft ook geen probleem. Het is echt de kaart 2013.40 die niet goed werkt.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

wil51 schreef:In Garmin Express heb je ook de keuzemogelijkheid. Installeren op alleen Zumo, alleen PC, of op beide. Alleen blijkt het bij sommige niet correct te werken en wordt de kaart alleen op de Zumo gezet.
Helaas is dit niet met alle toestellen het geval. Als ik mijn Zumo 350 aansluit wordt alleen maar de Zumo geüpdatet. Krijg op geen enkele wijze de mogelijkheid om de PC bij te werken, ook niet bij herinstallatie. Ik heb daarvoor het Garmin Lifetime Update programma weer moeten gebruiken. Missertje van Garmin....

Ik heb nog geen ervaringen met "vreemde" routering over rotondes in versie 2013.40. Overigens was versie 2013.30 wat dat betreft ook niet perfect: bij een rotonde in mijn woonplaats 'weigerde' Basecamp een route te maken die deze rotonde driekwart moest afleggen. Ik zal eens kijken hoe dat in 2013.40 gaat....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

wil51 schreef:Op forum waypoint nu meerdere meldingen dat er problemen zijn na de update met rotondes waar de route niet meer over heen wil.
Gelukkig....dan ligt het dus niet aan mij! Was gisteravond toevallig wat routes van vorig jaar (met 2013.30) aan het herberekenen met 2013.40 en ook bij mij zitten er een aantal bij waarbij de route plotsklaps niet meer over een rotonde wil... _003. De door mij gebruikte instellingen zijn overigens identiek gebleven als bij de 2013.30 versie..

Afbeelding
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Even side-topic:
Zal ik ook eens wat roepen voor de die-hard gps'ers onder ons: Na de Motorbeurs bij Garmin gehoord dat mijn oer-GPSMap276C ook met BaseCamp en MapInstall moet kunnen werken, nou dat ging totdat ik hem één keer uit/aan gezet had, daarna iedere keer de batterij er uit moeten halen om hem weer één keer aan te kunnen zetten. Om een lang verhaal kort te maken, dank Hans Vaessen, voor het eerst in 8 jaar het apparaat een harde reset moeten geven, uurtje aan het Oia geweest om al mijn settings er weer in te krijgen en toen deed alles het weer. Als ik nu de ellende hoor over het downloaden van nieuwe kaarten blijf ik maar lekker bij LifeTimeUpdate en Mapsource, "If it works, don't touch it" _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

yep, don't change a winning team
PaPinkelman

Baird schreef:blijf ik maar lekker bij LifeTimeUpdate en Mapsource
Ik snap deze opmerking niet, met de LifeTimeUpdate krijg je juist deze nieuwe kaart binnen. Bovendien maken Mapsource en Basecamp gebruik van dezelfde onderliggende kaartgegevens. Dus krijg je ook dezelfde "ellende" binnen.

Overigens heb ik net een route geprobeerd te maken met diverse rotondes erin: geen enkel probleem. Zowel Mapsource als Basecamp geven exact dezelfde route in kaartversie 2013.40, en zelfs beter dan versie 2013.30, die mij in Geldrop altijd een omweg via de rotondes bij de oprit van de A67 liet maken.
Groeten,
Frank

wil51

PaPinkelman schreef:
Ik snap deze opmerking niet, met de LifeTimeUpdate krijg je juist deze nieuwe kaart binnen. Bovendien maken Mapsource en Basecamp gebruik van dezelfde onderliggende kaartgegevens. Dus krijg je ook dezelfde "ellende" binnen.

Overigens heb ik net een route geprobeerd te maken met diverse rotondes erin: geen enkel probleem. Zowel Mapsource als Basecamp geven exact dezelfde route in kaartversie 2013.40, en zelfs beter dan versie 2013.30, die mij in Geldrop altijd een omweg via de rotondes bij de oprit van de A67 liet maken.
Het zijn ook niet alle rotondes die een probleem geven. Het is niet te snappen waarom er bepaalde rotondes worden vermeden. Mijn probleem rotonde gaat goed de heenweg. Terugweg kan ik alleen de 1e afslag nemen en niet meer de tweede wat zou moeten. Basecamp laat me een korte omweg maken om voorbij de rotonde weer op de oorspronkelijke weg te komen.
Er zitten in de route meerdere rotondes en maar 1 geeft een probleem.
Ga ik de route rijden zonder de gemaakte route maar laat de Zumo het zelf bepalen wordt ook op de bewuste rotonde de 1e afslag genomen en kom via een woonwijk weer net voor bij de rotonde uit. Hel ligt dus niet aan basecamp of mapsource maar aan de nieuwe kaart die niet goed met de routering omgaat op sommige plaatsen.
Versie 2013-30 weer terug gezet en route worden weer goed berekend.
Inmiddels advies van GPS-Expert om geen update naar 2013.40 uit te voeren.
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?p=2958#2958
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

PaPinkelman schreef:

Het was ook side topic: Ik gebruik nog 2013.30, het ging om het BaseCamp deel van het verhaal dat volgens Garmin moest kunnen werken met mijn oer-gps maar dat mijn hele machine over de rooie hielp, ik wacht met updaten naar 2013.40 tot de ellende met de rotondes opgelost is en anders wordt 2013.50 of 2014.10, dat spul is er voor mij en niet ik voor het spul, met 2013.30 kom ik ook waar ik wezen wil _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

wil51 schreef:Hel ligt dus niet aan basecamp of mapsource maar aan de nieuwe kaart die niet goed met de routering omgaat op sommige plaatsen.
Ik probeer het rotondeprobleem wat beter in beeld te krijgen; loop je tegen concrete problemen aan: meld ze svp even met coordinaat op http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=117&t=40014
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Wildripper
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Hoi Luitjes,

Ik ga het probleem vergroten.

Want na alle berichten ben ik even gaan spelen met mapsource.

Wat blijkt, wanneer je een oude route herberekend zal hij hier en daar verspringen(zoals altijd). Dan ging je met je pijltje en elastiekje
de nieuwe route terugleggen op de oude.

En dat weigert hij dus op een juiste manier te doen.

Hier even een paar plaatjes ter ondersteuning. Big RT Smile

De blauwe is de oude, de roze is herberekend.

En op de plek waar het mis gaat zit geen rotonde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga dus toch maar de kaarten terugzetten in de Navigator III. _002
Zümo XT
Hans Vaessen

Ik denk dat hier wat anders aan de hand is. Kunnen we op dit forum ook bestanden toevoegen? Upload dan de gdb of gpx van de route eens..
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Wildripper

Hans Vaessen schreef:Ik denk dat hier wat anders aan de hand is. Kunnen we op dit forum ook bestanden toevoegen? Upload dan de gdb of gpx van de route eens..
Volgens mij kan dat niet.

Maar stuur mij even een pb met je emailadres en dan stuur ik hem toe.
Zümo XT
Wim Bennink

Ongelezen bericht door Wim Bennink »

Garmin heeft i.p.v. de lifetime map updater nu Garmin Express voor het updaten van de kaarten. Dat is een drama gebleken. Dat programma is duidelijk nog niet stabiel. Kaart gedeeltelijk wel op de Zumo maar niet op de Mac gezet, hoewel ik dat wel had aangegeven. Van de Zumo blijkt de oude 2013.30 3D kaart weg te zijn en geen nieuwe 2013.40 3D.
Probeer het nu maar weer met de oude vertrouwde lifetime map updater. Dit programma is trouwens niet meer te downloaden van website Garmin. Alleen nog maar Garmin Express

zelfde probleem ondervonden maar heb het kunnen oplossen door op het forum van Waypoint te zoeken. Daar kwam ik de garminmapupdater_v 3.2.2 tegen.
Deze heb ik gedownload waarnaar de kaart 2013.40 3D op de ouderwetse manier op de computer en de zumo geinstaleerd kon worden.
Het werkt weer goed.
[groet] Wim. -1100-
Hans Vaessen

Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Wildripper

@Hans

Ik heb je het gdb bestand toegestuurd.

Ik heb ook in Basecamp een nieuwe route gemaakt, maar daar gaat ie op dezelfde plek ook moeilijk doen. _001

[groet]

Jack
Zümo XT
Hans Vaessen

Wildripper schreef: Ik heb je het gdb bestand toegestuurd.
Heb er even naar gekeken. Is inderdaad een ander probleem, maar toch wel verwantschap. De routering gaat hopeloos mis van N52 39.572 E5 05.619 naar N52 39.572 E5 05.673. Een afstand van zo'n 60 meter, waarbij opvallend is dat er sprake is van gescheiden rijbanen (en dus eenrichtingverkeer op die rijbaan). Dat laatste is ook een kenmerk van rotondes.
Ofschoon geen rotonde vermoedelijk dus toch zelfde oorzaak/gevolg. Ik vermoed dat er bij de kaartconversie door garmin wat bitjes omgevallen zijn (en dat dat zich op veel meer plekken zal manifesteren).

Enfin, het signaal ligt inmiddels bij Garmin; zou me verbazen als er géén tussentijdse update zou verschijnen. Dat zal echter niet van vandaag op morgen gaan.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Wildripper

@Hans

Dank voor je snelle reaktie. _004

We wachten het maar even af.

En anders toch maar weer even de boel terugzetten. _001

[groet]
Zümo XT
Hans Vaessen

Inmiddels nader bericht van Garmin:

Garmin Quality Europe heeft de verschillende meldingen onderzocht en constateert dat er in kaartversie 2013.4 inderdaad fouten in de routering bestaan. Opvallend is dat de fouten zich alleen in Nederland lijken voor te doen. De oorzaak wordt met hoge prioriteit onderzocht. Nader bericht zodra meer bekend, vermoedelijk in de loop van komende week.

Nog geen witte rook dus, maar wel tussentijds signaal dat er aan gewerkt wordt.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Bostich10

Ongelezen bericht door Bostich10 »

Hans Vaessen schreef:Inmiddels nader bericht van Garmin:

Garmin Quality Europe heeft de verschillende meldingen onderzocht en constateert dat er in kaartversie 2013.4 inderdaad fouten in de routering bestaan. Opvallend is dat de fouten zich alleen in Nederland lijken voor te doen. De oorzaak wordt met hoge prioriteit onderzocht. Nader bericht zodra meer bekend, vermoedelijk in de loop van komende week.

Dank voor je actie(s)

_004 _004 _004

Groet,
B10
Marianne
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Fijn Hans, dan wacht ik nog even met het terugplaatsen. Ik heb 14 april de Garmin weer echt nodig voor een damesmeeting met toertocht. Big RT Smile
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
PaPinkelman

Hans,

Dank voor je actie(s)! Laten we hopen dat er snel een volgende update komt.
Groeten,
Frank

Hans Vaessen

Marianne schreef:Ik heb 14 april de Garmin weer echt nodig voor een damesmeeting met toertocht. Big RT Smile
Kan niks beloven, maar ik vermoed dat er tegen die tijd wel een oplossing zal zijn. En anders zijn er nog wel alternatieve oplossingen...
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Marianne
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Dank je Hans, ik wacht het even af. En het is nu toch nog geen weer om te rijden met die sneeuw en pekel. _002
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Berrybeer
2023
2023
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Zo heel erg veel verschil tussen versie 2013.30 en 2013.40 verwacht ik overigens nu ook weer niet. Trouwens, mijn gps gebruik ik hoofdzakelijk voor het rijden en maken van toerritjes en dan gebruik ik toch het liefste de kleine achteraf weggetjes...en die veranderen niet zo snel :D
wil51

Hans Vaessen schreef:Inmiddels nader bericht van Garmin:

Hans
heb je een idee waarom het probleem alleen in Nederland voorkomt? Of zijn er bij ons veel meer actieve gebruikers die het eerder melden? De methode waarop de software werkt moet toch in heel Europa hetzelfde werken.
Hans Vaessen

wil51 schreef:heb je een idee waarom het probleem alleen in Nederland voorkomt? Of zijn er bij ons veel meer actieve gebruikers die het eerder melden? De methode waarop de software werkt moet toch in heel Europa hetzelfde werken.
Ik kan hierover alleen maar speculeren. Ofschoon de kaarten allemaal van één bron afkomstig zijn (Navteq) baseert die zich weer op 'diverse bronnen'. Daarbij kunnen er technisch per land verschillen zijn. Ik weet dat er binnen Nederland vrij recent iets gewijzigd is in de aanlevering van kaartwijzigingen door de overheid (digitaal aanleveren/beschikbaar stellen is sinds kort verplicht - zie bijv http://nos.nl/artikel/456020-wegwijzigi ... p-gps.html).
Zou me niet verbazen dat er bij dat proces wat andere/foutieve basiscoderingen zijn ingeslopen die in het productieproces niet onderkend zijn.

Nogmaals: dat is zuiver speculatie, maar ik vermoed dat het iets dergelijks zal zijn. Qua timing zou dat aardig kunnen kloppen plus het verklaart dat het een lokaal probleem is...
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
wil51

Lees op twitter een bericht van Waypoint dat je niet meer kan updaten naar 2013.40 bij Garmin wegens probleem met de kaart.
wil51

Zie het onderstaande bericht van Garmin:
------

De laatste kaartupdate voor de City Navigator (versie 2013.40) is
tijdelijk gedeactiveerd wegens een potentieel probleem in de
cartografie. Om deze reden zullen kaartupdates voor 2013.40 niet
uitgevoerd kunnen worden totdat wij volledig zeker zijn van de goede
werkzaamheid van dit kaartmateriaal.

Onze technici werken momenteel aan een oplossing om dit probleem te
verhelpen en doen dit met de hoogste prioriteit. Wij streven ernaar
volgende week de update weer te kunnen aanbieden, maar kunnen op dit
moment helaas nog geen definitieve datum bevestigen.

Onze verontschuldigingen voor het hierdoor veroorzaakte ongemak.
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

HEb overgisteren 2013.40 geupdate via de nieuwe Garmin Express. Installatie gaat veel vlotter dan bij de oude Garmin Updater, maar als nadeel alleen de karten op de Nuvi wordt geupdate- en niet die voor Mapsource op mijn PC... die loopt nog met 2013.30... maar da's niet erg...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Hans Vaessen

Ter info: voor wie tussentijds terug wil naar 2013.3: zie http://www.mrgps.nl/downgrade-city-navigator-2013-3/
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”