radio op r1150rt
Moderator: RT_Patrick
- Baetske
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Borsbeek
radio op r1150rt
Hallo,
Vrijdag ga ik mijn R1150RT (model 2003) afhalen bij de dealer.
Deze is nog niet voorzien van een radio als optie.
Kan je zelf nadien een radio en luidsprekers plaatsen en welke modellen kunnen dan geplaatst worden?
Het is nog niet voor direct, maar op langere termijn zou het kunnen dat ik dit toch overweeg.
Alvast bedankt.
Vrijdag ga ik mijn R1150RT (model 2003) afhalen bij de dealer.
Deze is nog niet voorzien van een radio als optie.
Kan je zelf nadien een radio en luidsprekers plaatsen en welke modellen kunnen dan geplaatst worden?
Het is nog niet voor direct, maar op langere termijn zou het kunnen dat ik dit toch overweeg.
Alvast bedankt.
Re: radio op r1150rt
Standaard plaatst BMW de Clarion PU-1681A op de
Dit model heeft een extern (LCD) display en bedrade afstandsbediening.
Maar deze is vrij kostbaar als je het bij de BMW dealeRT aanschaft, 2e hands/sloop is meer kosteneffectief.
Als je er 1 kunt vinden.
Andere optie is een "gewone" autoradio te plaatsen, alleen heb je dan geen (extern) LCD scherm in je dashboard, maar lijkt mij wel overkomelijk.
En dan een model met bluetooth afstandsbediening, of 1 met nog de "ouderwetse" bedrade afstandsbediening zoals de Sony CDX-S2000, Blaupunkt Calgary MP35 om er maar eens een paar te noemen die ik persoonlijk ken. Ook wel te vinden in de 2ehands markt.
Via de zoekfunctie van het
kan je daar wel meer over vinden.
Qua speakers moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar volgens mij is het een standaard maatvoering.
En of het zogenoemde waterdichte/waterbestendige speakers zijn, kan ik je helaas ook niet vertellen.
Als je mazzel hebt is jou
wel radio-voorbereid, dus de bekabeling voor de speakers, voeding e.d. er wel al in zit.
Wel kan je beter in een dergelijk geval wel de bestaande bekabeling gebruiken maar niet de bestaande connectoren, want de contra's daarvoor zijn ook redelijk duur. Kan je beter eigen aftakkingen maken op de kabel zelf, en de connectoren zelf niet gebruiken. Of je moet die weer kunnen vinden 2ehands/sloop.
Maar soms is het handiger en meer kosteneffectief een MP3 spelertje met radio-functie op je helm en dan onder je jas te monteren.

Dit model heeft een extern (LCD) display en bedrade afstandsbediening.
Maar deze is vrij kostbaar als je het bij de BMW dealeRT aanschaft, 2e hands/sloop is meer kosteneffectief.
Als je er 1 kunt vinden.
Andere optie is een "gewone" autoradio te plaatsen, alleen heb je dan geen (extern) LCD scherm in je dashboard, maar lijkt mij wel overkomelijk.
En dan een model met bluetooth afstandsbediening, of 1 met nog de "ouderwetse" bedrade afstandsbediening zoals de Sony CDX-S2000, Blaupunkt Calgary MP35 om er maar eens een paar te noemen die ik persoonlijk ken. Ook wel te vinden in de 2ehands markt.
Via de zoekfunctie van het

Qua speakers moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar volgens mij is het een standaard maatvoering.
En of het zogenoemde waterdichte/waterbestendige speakers zijn, kan ik je helaas ook niet vertellen.
Als je mazzel hebt is jou

Wel kan je beter in een dergelijk geval wel de bestaande bekabeling gebruiken maar niet de bestaande connectoren, want de contra's daarvoor zijn ook redelijk duur. Kan je beter eigen aftakkingen maken op de kabel zelf, en de connectoren zelf niet gebruiken. Of je moet die weer kunnen vinden 2ehands/sloop.
Maar soms is het handiger en meer kosteneffectief een MP3 spelertje met radio-functie op je helm en dan onder je jas te monteren.

- BéRTke
- Type: R1200RT
- Bijz: Ostra Grey
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kempen
Bij mijn (net aangekochte) 1150 RT werd de originele radio door de dealer weggehaald... (dit was zo voorzien / aangeboden).
De volledige radiovoorbereiding (inclusief een switch om de radio door te schakelen naar bv. de helm ipv de speakers) zit er nog wel op. Werken de hierboven aangehaalde " Sony / Blaupunkt autoradio's" ook met de bedieningsknoppen (geluid harder / stiller - wisselen kanaal etc..) van de originele radiovoorbereiding...(of moet je ook hier wat gaan her-bedraden ?) In dat geval wil ik nog een zoeken naar een tweedehandsradio van dit type.. Je vind soms aanbiedingen van tweedehandse originele BMW radio's... maar voor die prijs koop je minstens 3 MP3 spelers....
De volledige radiovoorbereiding (inclusief een switch om de radio door te schakelen naar bv. de helm ipv de speakers) zit er nog wel op. Werken de hierboven aangehaalde " Sony / Blaupunkt autoradio's" ook met de bedieningsknoppen (geluid harder / stiller - wisselen kanaal etc..) van de originele radiovoorbereiding...(of moet je ook hier wat gaan her-bedraden ?) In dat geval wil ik nog een zoeken naar een tweedehandsradio van dit type.. Je vind soms aanbiedingen van tweedehandse originele BMW radio's... maar voor die prijs koop je minstens 3 MP3 spelers....
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Nee, de BMW knoppen-partij zal je niet zomaar ff kunnen gebruiken op een niet-BMW radio.
- white
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Je zou ook eens kunnen kijken naar de zogenaamde "Marine" radio's.
(Spat) waterdichte radio voor maritiem gebruik (boten etc).
Daar zit heel leuk spul tussen, ook voor redelijk betaalbare prijzen, eventueel met afstandsbediening en te plaatsen display.
Ook worden daar de speakers aangeboden die zonder enig probleem weer, wind en regen weerstaan.
(Spat) waterdichte radio voor maritiem gebruik (boten etc).
Daar zit heel leuk spul tussen, ook voor redelijk betaalbare prijzen, eventueel met afstandsbediening en te plaatsen display.
Ook worden daar de speakers aangeboden die zonder enig probleem weer, wind en regen weerstaan.
Goede tip!
Beetje off topic;
Per 1 september 2013 gaan de commerciële radio’s via DAB+ uitzenden. (eindelijk!)
Kanaal 11C om precies te zijn.
Enkele van de publieke omroepen zijn al aanwezig in digitale vorm, in "slechts" DAB weliswaar.
Momenteel alleen nog op kanaal 12C.
Gepland is een landelijke dekking (fase 2), op de kanalen 6 t/m 9.
Met een relatief kleine (DAB) radio kan je dan CD-kwaliteit radio ontvangen.

Beetje off topic;
Per 1 september 2013 gaan de commerciële radio’s via DAB+ uitzenden. (eindelijk!)
Kanaal 11C om precies te zijn.
Enkele van de publieke omroepen zijn al aanwezig in digitale vorm, in "slechts" DAB weliswaar.
Momenteel alleen nog op kanaal 12C.
Gepland is een landelijke dekking (fase 2), op de kanalen 6 t/m 9.
Met een relatief kleine (DAB) radio kan je dan CD-kwaliteit radio ontvangen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2465 Weergaves
-
Laatste bericht door 93Paul
-
- 21 Reacties