Luc
Moderator: RT_Patrick
siebke schreef:Dat mag dan ook wel voor dat geld!!Patje schreef:Een tripy II http://www.tripy.eu/nl. Kan een heledag mee op een batterij lading en bevat een schat aan kaarten en trips zo uit de doos.. Hoewel een 'complete' Zumo 660 (dus met alle toeters en bellen) ook al aardig in de papieren loopt.... :shock:
We zijn in ieder geval met z'n 2-en!Die Hard Helmond schreef:Een Garmin Zumo 350... helaas is die optie niet aan te vinken. Ik zou het wel grappig vinden als die erbij kan komen. Kunnen we zien hoe veel, en hoe snel een nieuwe Garmin wordt "ingeburgerd".
Ik heb al gekozen en inmiddels heb ook ik een 350 gekocht. Toevoegen als optie dan geen zin. Ik mag geen stem meer uitbrengen.Die Hard Helmond schreef:Een Garmin Zumo 350... helaas is die optie niet aan te vinken. Ik zou het wel grappig vinden als die erbij kan komen. Kunnen we zien hoe veel, en hoe snel een nieuwe Garmin wordt "ingeburgerd".
Preciesmhovens schreef: TomTom met de kronkelroute optie is wel geweldig voor de "lone wolf" rijder.
Wat een kul argument om een slecht product aan te prijzen.mhovens schreef:TomTom navigeert van waypoint naar waypoint. Daarnaast ontstaan er door verschil in kaart materiaal en configuratie instellingen hierdoor verschillen in routering. Dat maakt rijden in groepen lastiger. TomTom met de kronkelroute optie is wel geweldig voor de "lone wolf" rijder.
Mwhoah... Tuurlijk: je komt een heel end. Maar juist als lone-wolf heb ik zelf altijd enorm genoten van met name de onroute motorkaart op de garmin. Je gaat tòch vaak wegen in waar je anders nooit in was gegaan, bijvoorbeeld omdat het de oprit van een boerderij lijkt te zijn, maar waarmee je even later op een paar honderd meter afstand, parallel aan de hoofdweg heerlijk zit te genieten.doov650 schreef: Als je alleen rijdt heb je helemaal geen GPS nodig. Die kronkelweggetjes vind je ook wel zonder dat apparaat.
Vorie schreef:ik heb sinds ik 4 jaar geleden begonnen ben met motorrijden een garmin streetpilot. het is een oud beestje, maar ik heb er afgelopen hemelvaartsweekend toch lekker een paar dagen mee door te Eifel getoeRT. en ja, hij is èèèèèrrrug langzaam (ik ben gelukkig een rustige rijder) maar hij werkt nog steeds. en omdat ik allang blij ben dat ik een RT kan rijden en ik een zumo toch echt een beetje te prijzig vind voor de hobby blijf ik er mooi nog even mee doorrijden.
ondertussen maar gewoon de bekende sites in de gaten houden of er nog ergens wat in de aanbieding komt.
ook de communicatie is geen probleem: gewoon een portofoontje in de jaszak met een extra aansluiting waardoor we beiden tegelijk kunnen praten (en mekaar kunnen horen :-) )
Hans ik reed al jaren met een TT 2 rider en was er erg tevreden over maar nu hb ik hem om laten zetten naar een Urban Rider en er is een wereld voor me open gegaan en daar kan geen Garmin of Zumo aan tippen. Als je bij Waypoint zegt dat je met TT rijd wordt je gewoon niet geholpen en ze doen daar net of hun neus bloed. Ze willen er gewoon niet van weten en ontwijken alle vragen. Dus bij die tent wegblijven. Met de urban Rider moet je minder waypoints zetten en je kan veel heel veel meer mee. Zeker een aanrader. voor meer info laat het me maar weten. Gr.BMWRenéHansH schreef:Hallo,
Ik gebruik al een jaar of 6 een TomTom rider 2. Waarom? Omdat deze zeer eenvoudig te bedienen is, hebben ze ooit een prijs mee gewonnen, en heeft geen behoefte aan al die updates waar bv Garmin het over heeft. Ik heb een aantal motorvrienden die een Garmin hebben en zie ze vaak worstelen om de boel op de rit te krijgen. Dit ligt meestal niet aan de Garmin maar aan de personen zelf omdat ze de apperatuur te weinig gebruiken en er wonderen van verwachten. De TT heeft voor mij één nadeel en dat is dat hij ieder punt in een route als een adres ziet en daar ook wil landen, voor de rest gebruik ik hem als een lijdraad wat inhoud, zolang we het leuk hebben volg ik hem, zoniet dan neem ik het van hem over. De benzine betaler bepaalt
![]()
Gr Hans
Lees ik het goed: je hebt de TT2 "ge-upgrade" naar de Urban rider ? Aanpassing van de software ?....maar nu hb ik hem om laten zetten naar een Urban Rider....
Waar je op doelt is het uitschakelen van het automatisch herberekenen. Dan heb je dit probleem niet.Wolfs RT schreef: Je moet dan wel iets uitzetten (weet niet meer wat!) want anders blijft de Zumo je terugsturen naar je eerstvolgende waypoint die je hebt gemist omdat je van de route bent afegweken. Al rij je 200km verder op de geplande route, hij blijft je terugsturen naar het gemiste waypoint 200km terug! Heel irritant mits je die optie uit zet.
Dat laatste deed de Zumo nou net niet. Ik moest dan echt de gemiste waypoints op de route verwijderen om de geplande route op te pakken. Dit was toendertijd het enige minpunt aan het apparaat.Hans Vaessen schreef:Waar je op doelt is het uitschakelen van het automatisch herberekenen. Dan heb je dit probleem niet.Wolfs RT schreef: Je moet dan wel iets uitzetten (weet niet meer wat!) want anders blijft de Zumo je terugsturen naar je eerstvolgende waypoint die je hebt gemist omdat je van de route bent afegweken. Al rij je 200km verder op de geplande route, hij blijft je terugsturen naar het gemiste waypoint 200km terug! Heel irritant mits je die optie uit zet.
Overigens is het, zoals je het omschrijft, niet helemaal juist:
Aanvankelijk zal hij je inderdaad willen terugverwijzen naar het eerstvolgende viapunt. Zit je echter op een gegeven moment weer op de geplande route dan pakt hij daar de draad weer op en 'vergeet' hij de gemiste viapunten. Werkt op zich wel prima.
Moeilijk van afstand en achteraf vast te stellen. Maar ben net deze week met de 660 aan het testen geweest om te zien of hij dat met de actuele firmware nog steeds hetzelfde doet, en dat was toch ècht zo... Voor de helderheid: wel essentieel dat je verderop weer op de route zit; bovendien in de goede richting...Wolfs RT schreef:
Dat laatste deed de Zumo nou net niet. Ik moest dan echt de gemiste waypoints op de route verwijderen om de geplande route op te pakken. Dit was toendertijd het enige minpunt aan het apparaat.
Over een paar dagen nogmaals zien of er een verschuiving plaats vindt.Hoe werk jij aan je GPS-routes?
Tyre (16.67%)
Garmin Mapsource (75%)
Garmin Basecamp (4.17%)
Google Earth (4.17%)
Tripy Roadtracer (0%)
GPSies (0%)
Online routeplanner (0%)
ITN Converter (0%)
Ander programma (0%)
Ik weet niet of we het over dezelfde poll hebben. Ik zie:dutchmidiman schreef: Over een paar dagen nogmaals zien of er een verschuiving plaats vindt.
Ik vermoed van niet inderdaad;Hans Vaessen schreef: Ik weet niet of we het over dezelfde poll hebben. Ik zie:
....
Dat BaseCamp meer en meer gebruikt wordt, verbaasd mij eigenlijk niet.Hoe werk jij aan je GPS-routes?
Tyre (11.96%)
Garmin Mapsource (59.38%)
Garmin Basecamp (21.42%)
Google Earth (2.22%)
Tripy Roadtracer (0.15%)
GPSies (0%)
Online routeplanner (1.62%)
ITN Converter (1.77%)
Ander programma (1.48%)
Hier ben ik erg benieuwd naar!!Hans Vaessen schreef: Tijdens het ontwikkeling van de cursus DVD basecamp (bijna klaar!) ontdekte ik ook een trucje om heel snel en makkelijk te spelen met de effecten van verschillende routeringsinstellingen. Veel soepeler dan Mapsource. Daar hoor je nog vrijwel niemand over, ik weet ook niet precies hoe lang die mogelijkheid al bestaat. Maar het werkt errug lekker. Ik kom daar tzt nog wel op terug.
Het is nog wel in tekst uitlegbaar:PaPinkelman schreef: Hier ben ik erg benieuwd naar!!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!