Maarten uit België stelt zich voor... Updated 09/06/2011

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Maarten1985

Maarten uit België stelt zich voor... Updated 09/06/2011

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Hallo iedereen!

Ik ben Maarten, 26 jaar, geboren en getogen in het Belgische Limburg.

Ik werk sinds iets meer dan 2,5 jaar in Brussel stad. Aangezien ik niet wou verhuizen van het platteland naar een drukkte, luidruchtige, vervuilde stad besloot ik om dagelijks de afstand van 200km retour te overbruggen. Het eerste half jaar deed ik per trein, vervolgens per auto en vanaf maandag 11 april 2011 met de motor.

Waarom ruil ik de auto voor de motor? Na 2 jaar met de auto te hebben gereden naar en van het werk heb ik genoeg kennis op gedaan van het verkeer in Brussel, maar ook alternatieve routes die me op mijn bestemming (werk/thuis) brengen binnen een respectabele tijdspanne indien de snelweg geblokkeerd zou zijn. Maar ik wil nu vooral tijd besparen, waardoor ik 's morgens wat langer kan blijven liggen en 's avonds wat vroeger thuis ben en nog wat van mijn dag heb.

Na een ééndagsvlieg interesse in scooters als 12-jarige kwam de interesse in motors kwam pas veel later toen mijn broer zijn eerste (tweedehands) motor had in het voorjaar van 2010. Ook die interesse bleef niet lang, tot mijn broer dit jaar (na de winter) opnieuw begon te rijden met zijn nieuwe BMW R1200RT die hij in oktober 2010 gekocht had.

In een korte lijst met motors die me broer stuurde stond een BMW R1200RT uit 2006. Alles kwam ineens in een stroomversnelling wat ertot heeft geleid dat ik sinds 3 weken trotse eigenaar ben van een tweedehands BMW R1200RT uit 2006 met 54.000km. In die periode ben ik ook geslaagd voor mijn theorie en heb ik 6uur praktijk lessen gehad en rij ik sinds maandag 11 april 2011 met en voorlopig rijbewijs in afwachting van mijn praktijk examen.

Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maarten1985 op 09 jun 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
PeeWee

Re: Maarten uit België stelt zich voor...

Ongelezen bericht door PeeWee »

Hallo Maarten
Welkom op het forum en veel plezier met je nieuwe aanwinst.
voorwaar geen slechte fiets om mee te beginnen ! _005
Tomix

Ongelezen bericht door Tomix »

PeeWee schreef:voorwaar geen slechte fiets om mee te beginnen ! _005

Zegt dat wel! :O

Welkom Maarten.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Op de kleur na kon het een broertje zijn van de mijne. Inderdaad helemaal geen verkeerde fiets kan ik je zeggen als ervaringsdeskundige :!: :!: :!:

Veel plezier ermee.
Luc
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Maarten,
Van harte welkom en ik moet toegeven: wat een prachtige kleurstelling !
GrTz
BertL
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Hoi Maarten

Welkom op het forum, mooie motor om mee te beginnen en tevens een mooie plaats om te wonen zo te zien met al dat groen.

Groetjes Benji
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Maarten1985

Benji,

Ik zie dat je van Hoeselt bent? Dat is niet zo ver weg van hier. Tot voor kort kwam ik iedere ochtend met de auto door Hoeselt gereden, op weg naar Brussel.

Tja, de omgeving is rustig hier. Het is ook om die reden dat ik niet wil verhuizen naar een stad als Brussel. Hier ben ik letterlijk en figuurlijk weg van het werk. :)
Benji

Hoi Maarten

Waar woon je ergens in Belgisch limburg?
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
JosRT
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Maastricht

Ongelezen bericht door JosRT »

Hoi Maarten,

Gefeliciteerd met jouw nieuwe motor. De motor lijkt veel op de motor welke ik op het oog had, deze stond bij Peter Motor Works, ik was net een dag te laat. Uiteindelijk heb ik mijn huidige motor onlangs gekocht in Brussel.
Veel veilige kilometers gewenst,

Groet
Jos uit Maastricht.
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Maarten,

Zeer mooie motor, en ook een erg mooi huis hoor! _004 _004

En al weer een Limburger erbij. _004
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Bob The Builder

Ongelezen bericht door Bob The Builder »

Dag Maarten!

Welkom hier op het RT-forum
Mooie fiets! En véél succes tijdens je praktijkexamen! _004

Groeten vanuit de andere kant van Belgenland (West-Vlaanderen)
Danny Eerdhuyzen

Ongelezen bericht door Danny Eerdhuyzen »

Hoi Maarten

Welkom op het RT-forum
Ik wens jou veilige kilometers en veel rijplezier toe
[groet] Danny
Maarten1985

JosRT schreef:Hoi Maarten,

Gefeliciteerd met jouw nieuwe motor. De motor lijkt veel op de motor welke ik op het oog had, deze stond bij Peter Motor Works, ik was net een dag te laat. Uiteindelijk heb ik mijn huidige motor onlangs gekocht in Brussel.
Veel veilige kilometers gewenst,

Groet
Jos uit Maastricht.
Hmm, ik had de mijne 's zaterdags als 'optie' genomen t/m woensdag, de dag waarop ik ten laatste de GO of NO GO zou geven voor de aankoop. Toen ik woensdag opnieuw langskwam kreeg ik te horen dat ze de eerstvolgende openingsdag na de zaterdag (dinsdag dus) iemand over de vloer hadden gekregen die hem meteen wou kopen. Blijkbaar was jij dat dus. En zoals je kan zien heb ik woensdag dus de GO gegeven.

Ik rij er nu anderhalve week mee en heb iets meer dan 1500km ermee gereden. Hoofdzakelijk woon-werk verkeer, maar ik geef toe dat die ritten binnendoor zaterdag en zondag heerlijk waren. :)

PS: voor zij die het wel denken, moet ik je teleurstellen. Dit is niet mijn huis maar wel mijn ouderelijk huis. Gezien de omgeving ook begrijpelijk waarom ik niet naar Brussel wil verhuizen. :D
Maarten1985

Benji schreef:Hoi Maarten

Zutendaal. Ik rij nu vooral van Genk-Oost naar Brussel, maar met de auto was dat de E313 op naar Luik en zo de E40 naar Brussel of binnendoor Hoeselt-Tongeren-Oreye-Waremme en daar de E40 op naar Brussel.
Benji

Maarten1985 schreef:

Zutendaal. Ik rij nu vooral van Genk-Oost naar Brussel, maar met de auto was dat de E313 op naar Luik en zo de E40 naar Brussel of binnendoor Hoeselt-Tongeren-Oreye-Waremme en daar de E40 op naar Brussel.
Hoi Maarten

Ik rij iedere dag door zutendaal naar mijn werk, Hoeselt>Beverst>Schoonbeek>Munsterbilzen>Zutendaal>E314 Geleen.
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Hoi naam genoot,

We hebben meer gemeen. Zelf reed ik ook een jaar van Belgie's Limburg naar Brussel, wel is waar was ik toen een paar jonger dan jij nu en is dat alweer +/- 23 jaar geleden. Ik reed van Gors op Leeuw intussen gemeente Borgloon naar Brussel.

Blijkbaar is er nog meer veranderd want ik heb geen rijexamen moeten doen voor mijn motorrijbewijs. Die kreeg ik in Belgie bij het rijbewijs voor mijn auto.

Succes met je woon- werk verkeer. Ik vind 200 km per dag intussen te ver voor woon-werk. Ga wel bijna dagelijks met de motor naar het werk zo lang er geen pekel ligt.

Groetjes Maarten de Vries
Maarten1985

Benji schreef:
Maarten1985 schreef:

Hoi Maarten

Ik rij iedere dag door zutendaal naar mijn werk, Hoeselt>Beverst>Schoonbeek>Munsterbilzen>Zutendaal>E314 Geleen.
Grappig. Mijn broer woont in Beverst en hij rijdt rond met een BMW R1200RT model 2010. Je kan hem herkennen aan zijn fel oranje helm (à la Belgische Politie) en xenon koplampen. Hij rijdt van Beverst naar Diepenbeek en daar de snelweg op. Ik weet alleen niet of hij hier ook geregistreerd is.

Ja kan me dagelijks vinden op het traject Zutendaal > E314 (via Wiemesmeer) rond 6u15 (soms iets later) zoals deze week of 7u à 7u15 zoals volgende week. Dat wisselt telkens af.
Maarten1985

Maarten de Vries schreef:Hoi naam genoot,

We hebben meer gemeen. Zelf reed ik ook een jaar van Belgie's Limburg naar Brussel, wel is waar was ik toen een paar jonger dan jij nu en is dat alweer +/- 23 jaar geleden. Ik reed van Gors op Leeuw intussen gemeente Borgloon naar Brussel.

Blijkbaar is er nog meer veranderd want ik heb geen rijexamen moeten doen voor mijn motorrijbewijs. Die kreeg ik in Belgie bij het rijbewijs voor mijn auto.

Succes met je woon- werk verkeer. Ik vind 200 km per dag intussen te ver voor woon-werk. Ga wel bijna dagelijks met de motor naar het werk zo lang er geen pekel ligt.

Groetjes Maarten de Vries
Gors op Leeuw. Heb eerlijk gezegd nog nooit van die naam gehoort, maar zal vast lang van voor mijn tijd zijn. Je bent dus Belg van oorsprong uitgeweken naar Nederland? :)

In 23 jaar tijd is er veel verandert, vooral qua verkeer. Het is niet langer aangenaam om met de auto naar Brussel te rijden via Lummen daar je vanaf Lummen eigenlijk al niet deftig meer +110km/u kan rijden. Soms al niet meer vanaf Heusden-Zolder. En vanaf Tielt-Winge heb je kans op échte file. Dat is nog een hele eind van Leuven, terwijl op de E40 kun je lekker doorrijden tot Haasrode.

Mijn plan is ook om bijna dagelijks te rijden. Ooit zal er wel een tijd komen dat ik minder met de motor zal rijden, maar nu is het een noodzaak zoveel mogelijk ervaring op te doen.
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Hoi Maarten,

Gors op Leeuw bestaat nog steeds. Ligt tussen Hasselt en Tongeren.

Ben Nederlander die een tijd in Belgie gewoond heeft en nu weer in NL wonend. Mijn ouders wonen nog steeds in Belgie.

Groetjes,

Maarten
Maarten1985

Na iets meer dan 10.000 kilometer en twee maanden te hebben gereden met eeen L ben ik vandaag met onderscheiding geslaagd voor mijn rij examen voor de motorfiets. :)

Vanaf morgen, van zodra ik mijn vast rijbewijs heb afgehaald bij het gemeentehuis, gaat de L van het achterspatbord af. De landsgrenzen zijn niet langer een beperking voor me en een motorwereld gaat voor me open! _005
Toine

Re: Maarten uit België stelt zich voor... Updated 09/06/2011

Ongelezen bericht door Toine »

Nu de landsgrenzen geen grenzen meer zijn, moet je zeker eens naar onze Duitse buren. De wegen zijn daar een pak motorvriendelijker dan in ons Belgenland.

Geniet van je machine en wees voorzichtig in de Brusselse jungle. Ik rij ook dagelijks naar Brussel centrum (maar dan vanuit Elewijt, is maar 25km enkel) en weet wat het is om daar als motard tussen de koekeblikken te moeten rijden. Je mag zelf nog zo voorzichtig genoeg zijn, een keer pech volstaat om met je machine tegen de vlakte te gaan. Ik kan het weten, want heb in februari mogen kennismaken met de Schaarbeekse asfaltlaag :(

Voordeel van dat ongeval was wel dat ik wat vroeger dan voorzien een RT'ke in de garage had staan :lol:
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Gefeliciteerd met je rijbewijs en machine.
Heel erg mooi.
Benji

Gefeliciteerd met je rijbewijs, 10000km op 2 maanden tijd? Dat is niet niks. Hopelijk een betrouwbare RT als je zoveel blijft rijden :lol:
rteke

Ongelezen bericht door rteke »

Hallo Maarten

ik woon in Huldenberg (vlaams-brabant) en rij elke dag naar Kortenberg soms meermaals per dag.
15000 km alleen voor mijn werk en dus ook in de winter nooit bij sneeuwval laatst tot - 13graden gereden en volgens mij alleen maar doenbaar met een rt.
verwarmde handvaten en zadel zijn in dat geval onmisbaar neem dat van mij aan.

proficiat met je motor en genieten maar

[groet]

frankie
Maarten1985

Hallo Frankie

Heb er inmiddels één winter opzitten met mijn RT (en op de motor in het algemeen). Het ging allemaal vrij goed, zelfs bij temperaturen van -14°C in de ochtend, zolang het maar droog was natuurlijk. Heb in het najaar verwarmde handschoenen gekocht en ben blij dat ik ze heb. Alleen jammer dat ik niet echt aangepaste sokken heb.

Ik heb afgelopen winter in totaal een weekje of twee niet kunnen rijden door sneeuwval of een ijslaag in onze straat.

Ik kijk intussen al uit naar het mooie weer en de warme temperaturen.
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Hoi Maarten, wij kijken ook allemaal uit naar het aankomend mooie weer zodat we weer flinke tochten kunnen gaan maken. Geniet ervan en veel veilige kilometers toegewenst.

Groeten lexrt _004 -1200- Big RT Smile
Maarten1985

Re: Maarten uit België stelt zich voor... Updated 22/01/2013

En we laten weer eens iets van ons horen.

Ik rij nu 1 jaar en 7 maanden met de BMW R1200RT. De RT begin oud te worden met meer dan 142.000 kilometers op de teller. Weten dat ik hem op 54.000 kilometers gekocht heb in maart 2011 zal het niet lang meer duren voor ik de 200.000 zal halen.

Ook heb ik een peer keer tegenslag gehad: In maart 2012 en nadien in december 2012 heb ik de bedieningsknoppen op het stuur moeten laten vervangen. Tijdens een zomerrit heb ik in juli 2012 een nieuwe Michelin PR3 achterband lek gereden. Ik snap nog steeds niet hoe ik tot thuis ben geraakt. De motor heeft ook 6 weken 'out' gelegen wegens een tot frut gereden cardanas. Mijn motordealer zat toen ook midden in een verhuis waardoor het langer dan normaal duurde. Gelukkig kreeg ik een vervanging in de vorm van een RT uit 2008. Om het financiëel nog pijnlijker te maken waren de voorste schijfremmen dringend aan vervanging toe, alsook de voorste 4 remblokken en had de motor een grote onderhoudsbeurt nodig. De nieuwe schijfremmen vooraan bleken toch niet de juiste te zijn: vanaf het eerste ogenblik dat ik moest remmen piepten ze en trilde het stuur.

Maar, behalve wat tegenslag heb ik ook zéér veel positieve dingen meegemaakt: heerlijke zomerritten, een onvergetelijke ervaring tijdens de 1000km voor Kom Op Tegen Kanker, betrouwbaarheid van de motor (ook al was er een elektronisch probleem, de motor bleef rijden), talloze probleemloze kilometers, vrijheidsgevoel en zijn alle gebreken goed hersteld en kan de motor er weer een eindje tegen.

Ik heb ook wat modificaties aangebracht ter verbetering van het zicht: LED lichten in de grille, LED standlichten en Xenon koplampen.

Maar feit blijft: de RT wordt oud en ik denk dat ik binnen 2 jaar naar een vervanging moet zoeken. Ik twijfel tussen een RT (die sinds de K1600 niet meer erg in trek zijn) en een K1600GT.

Maar dat is toekomstmuziek. Verlopig blijf ik bij mijn RT. :)
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Dag Maarten,

Mooi dat je weer van je laat horen. Je bent wel een echte doorrijder en "kilometervreter" op je RT. Je hebt er in ieder geval, op een paar kleine dingetjes na, probleemloos mee gereden.

Goed _004 dat je de 1000 km gereden hebt voor "Kom Op Tegen Kanker"!

Uiteraard hoop ik dat je nog vele kilometers met jouw beschreven vrijheidsgevoel :D mag blijven rijden op je RT (dus op naar de 200.000 km)!

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Maarten1985

Vandaag goed nieuws gehoord. Het zou volgende week heel wat warmer worden! Dus weg sneeuw en lekker rijden maar met de motor. Ik kijk ernaar uit! :-)

Net als vorig jaar ga ik ook dit jaar meerijden als mobiele seingevers bij de 1000 Kilometer voor Kom Op Tegen Kanker. Ik weet niet hoe gekend het is in Nederland, maar het is een 4 daagse waarbij de deelnemers per fiets elke dag 250 km afleggen. De deelnemers zijn mensen die zelf kanker overwonnen hebben, iemand kennen die kanker overwonnen heeft of eraan overleden is. Natuurlijk hebben de deelnemers nood aan een begeleiding tijdens de ritten doorheen Vlaanderen. Die worden verzorgd door de politie en mobiele seingevers. Het is een indrukwekkende ervaring met een emotionele afsluiter. Je wordt daar erg nederig van, zelfs als doorgewinterde motard. :)
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hoi Maarten,

Je doet dus de begeleiding op de motor _004 bij de 1000 km "Kom Op Tegen Kanker". Ik begrijp dat dat een indrukwekkende ervaring is.....

Groet, Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Maarten1985

Zijn amper woorden voor om dat te omschrijven. Bij een wielerkoers ben je een vergeten ziel en heeft men enkel oog naar de wielrenners. Maar bij de 1000km voel je een samenhorigheid. Men waardeert enorm wat je doet om die fietsers een zo veilig mogelijke ervaring te geven. Men juicht niet enkel om de fietsers, maar ook voor ons en de politie die met ons meerijdt. Ik kan zo'n ervaring enkel maar aanraden voor zij die interesse hebben in een rol van 'mobiele seingever' (mobiele verkeersregelaar).

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”