Ik ben Maarten, 26 jaar, geboren en getogen in het Belgische Limburg.
Ik werk sinds iets meer dan 2,5 jaar in Brussel stad. Aangezien ik niet wou verhuizen van het platteland naar een drukkte, luidruchtige, vervuilde stad besloot ik om dagelijks de afstand van 200km retour te overbruggen. Het eerste half jaar deed ik per trein, vervolgens per auto en vanaf maandag 11 april 2011 met de motor.
Waarom ruil ik de auto voor de motor? Na 2 jaar met de auto te hebben gereden naar en van het werk heb ik genoeg kennis op gedaan van het verkeer in Brussel, maar ook alternatieve routes die me op mijn bestemming (werk/thuis) brengen binnen een respectabele tijdspanne indien de snelweg geblokkeerd zou zijn. Maar ik wil nu vooral tijd besparen, waardoor ik 's morgens wat langer kan blijven liggen en 's avonds wat vroeger thuis ben en nog wat van mijn dag heb.
Na een ééndagsvlieg interesse in scooters als 12-jarige kwam de interesse in motors kwam pas veel later toen mijn broer zijn eerste (tweedehands) motor had in het voorjaar van 2010. Ook die interesse bleef niet lang, tot mijn broer dit jaar (na de winter) opnieuw begon te rijden met zijn nieuwe BMW R1200RT die hij in oktober 2010 gekocht had.
In een korte lijst met motors die me broer stuurde stond een BMW R1200RT uit 2006. Alles kwam ineens in een stroomversnelling wat ertot heeft geleid dat ik sinds 3 weken trotse eigenaar ben van een tweedehands BMW R1200RT uit 2006 met 54.000km. In die periode ben ik ook geslaagd voor mijn theorie en heb ik 6uur praktijk lessen gehad en rij ik sinds maandag 11 april 2011 met en voorlopig rijbewijs in afwachting van mijn praktijk examen.
Enkele foto's: