Hallo ik ben hier nieuw. UPDATE!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

FastEddie
Type: R1150RT
Bijz: Mooie rooie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Hallo ik ben hier nieuw. UPDATE!

Ongelezen bericht door FastEddie »

Ha RT'ers,

Inmiddels mijn motor opgehaald. Was nog een leuk moment: de verkoper was weg, dus zijn vrouw deed de overdracht. Bleek er - onverwachts -nog een ketting om het achterwiel te liggen. Zij binnen de sleutel zoeken. Het duurde en duurde. Ik wilde rijden! In plaats daarvan stond ik te vernikkelen in een ijskoude schuur. Na een minuut of tien komen ineens twee behoorlijk argwanende agenten aanlopen. Ze hadden een melding van inbraak/motordiefstal gekregen. Stond ik daar... Gelukkig kwam mevrouw net naar buiten. Na wat uitleg van haar kant schoot het me ineens te binnen; waar bewaart een beetje motorrijder zijn sleutels? In zijn motorjas natuurlijk...

En ja hoor. Eindelijk kon ik mijn 'nieuwe' RT van zijn standaard halen en achteruit de spekgladde achtertuin doormanouvreren. Dat bleek - inclusief de laatste sneeuwresten en natte bladeren nog niet eenvoudig. Uiteindelijk hebben de twee agenten me lachend de tuin uitgeduwd. (Bedankt heren!!!)

Op de weg was het wel droog, gelukkig. Dus meteen die dag een kleine 200 km gereden. Conclusie: net een GS (1150) alles zit op dezelfde plek, maar net iets logger. Zal wennen zijn. Verder rijdt het super! (vooral die windbescherming wat een verschil met al mijn vorige spul!!!

Twee eigenaardigheden vielen me op.
-Het piepen van de rembekrachtiging (bizar dat een ingenieur dat ooit zo de fabriek uit heeft laten gaan). Aan de andere kant, zal wel wennen...
-Mijn voorvork lekt niet, maar maakt bij hobbels een beetje een 'slurpend' geluid. Normaal of moet daar olie bij?

Heb op die eerste rit na, niet meer met droog weer gereden. Ben dat weer behoorlijk beu, dus nou maar hopen dat het snel opknapt.

Groeten,

Ed

Hallo mede-RT'ers,

Na bijna achttien jaar lopend en fietsend naar mijn werk, binnenkort verder als forens. En dus een mooie 1150RT aangeschaft. (What else?)
Vind het een geweldig ding. Door al die sneeuw-ijs-pekel-ellende helaas nog niet echt kunnen rijden...zal sowieso wel wennen worden deze RT is (na een paar motoVespa's, een Honda CB650SC, K100rs, R1150GS en een Yamaha T-max) namelijk verreweg het grootste dat ik ooit gereden heb.

Heb hier al met veel plezier rondgeneusd en schiet me ineens te binnen dat mijn oude motorhoes natuurlijk te klein is. Het wordt helaas een buitenslaper, dus als iemand nog een tip of verwijzing naar een forumdraadje over geschikte motorhoezen heeft? Graag! (daar had ik nl. nog niet naar gekeken...)

Met grote motorgroet,

Ed, Amsterdam
Laatst gewijzigd door FastEddie op 01 feb 2013, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hallo ik ben hier nieuw

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Ed,

Welkom op het RT forum en natuurlijk veel rijplezier van je -1150- gewenst.
Wat goed van je en wat een vertrouwen, dat je gelijk Goldmember bent geworden en daarmee de CliniClowns steunt _004

Ik heb een Oxfort Stormex hoes die me prima bevalt. Verkrijgbaar bij onze Kenny. http://www.motorserviceamersfoort.com.

Afbeelding

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hoi Ed,

Mooi dat je na zoveel jaren lopen en fietsen nu als forens een -1150- hebt om op te reizen! Ik hoop dat je met deze fantastische motor veel plezierige kilometers zult afleggen :D !

Nu nog even wachten tot de sneeuw en ijzel verdwenen zijn en tot die tijd even in het slaapzakje (tip van Jos) parkeren.
Big RT Smile

Groet en welkom op ons forum! Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Hallo Ed,

Welkom bij dit forum. Duurt inderdaad erg lang voordat die pekel sneeuw rotzooi weg is.
Kan ook haast niet wachten!

Big RT Smile [groet]
Edwin
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Welkom hier, ik heb de hoes van Büse, bevalt prima.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”