Bert M schreef:Als er sprake is van een aantoonbare onderhoudsdiscipline, zou ik meer trek hebben in de motor met iets meer vlieguren. Mijn ervaring is dat voertuigen harder slijten van stilstaan dan van normaal en goed gebruik.
Bert M
Hoi Bert,
je zegt ervaring te hebben hoeveel motoren of auto's heb je dan al gekocht met een lage kilometerstand en later problemen mee hebt gehad.
Ik heb zelf in ider geval meerdere positieve ervaring met oudere auto's of motoren met lage kilometerstand.
de laatste nu ca 2 jaar geleden motor van 1993 met aantoonbaar minder dan 4000km en de eigenaar zelf vond dat ie er best veel mee gereden had. Ik heb wel alle olieën en filter vervangen. verse benzien er in en rijden maar. geen enkel probleem tot nu toe. de dealer zei toen ik aan hem advies vroeg altijd doen is gewoon een nieuwe motor. (ik kocht hem particulier)
Ik kocht ook een DKW meer dan 30 jaar stil gestaan. nieuwe olie en verse benzine kabels gangbaarder gemaakt smeren nieuwe bougies en geen enkel probleem.
Er wordt ook altijd gehamerd op de onderhoudshistorie maar wat dan als je zoals vele motorliefhebbers je motor zelf vertroeteld is ie dan ineens minder waard. Ik denk dat je beter een motor van een bekende doe het zelver kan hebben die jaarlijks/periodiek onderhoud pleegt dan dat de motor naar sommige bedrijven wordt gebracht.
Waaro brengen velen hun motor anders naar Kenny omdat ze daar blijkbaar meer vertrouwen in hebben dan in sommige dealers.
Een motor met veel kilometers heeft nu eenmaal meer slijtage. mijn advies als de prijs niet te veel scheelt en de kleur en alles staat je aan. kopen met minder kilometers. en dan bedoel ik natuurlijk niet een verschil van een paar duizend maar wel van enkele tienduizenden.
Succes met je zoektocht.