Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Almere RT1150

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Almere RT1150 »

Beste forumleden,

Mijn naam is Gerard Schmidt 54 jaar en woon in Almere. Ben op dit moment in het bezit van Honda Pan European ST1100 met het hele alfabet. Ben mij op dit moment aan het oriënteren op een BMW 1150 RT tussen bouwjaar 2003 t/m 2006. Mijn wens is altijd geweest een RT te rijden maar het is er nooit van gekomen.

Hebben jullie misschien nog tips waar ik op moet letten qua aankoop of heb jullie adressen voor mij waar ik eens kan gaan kijken, moet wel mijn Pan in kunnen ruilen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn speurtocht.

Motorgroet van Gerard Schmidt.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Gerard,
Welkom op het RT forum.
Als je je wilt orienteren neem dan eens een kijkje in dit onderwerp: viewforum.php?f=63
Stel daar ook gerust je vragen.
Als je voor een -1150- gaat is mijn tip: kijk eens naar een Twin Spark (model 2003+)
Veel succes en
[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Hallo Gerard,

Welkom bij dit forum.
Prima keuze om afscheid te nemen van je PAN, en te kiezen voor een BMW.
Heb een klein jaartje geleden hetzelfde gedaan, weliswaar noodgedwongen destijds vanwege een aanrijding.
Uiteindelijk ben ik niet slechter van geworden. Ben nu de trotse bezitter van een -1100- !
Rijdt fantastisch. Veel succes naar de zoektocht in BMW-land.

Groet, Edwin
hybride
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goes

Ongelezen bericht door hybride »

Hallo Gerard,

Succes met de inruil/koop!

Let op het onderhoudsschema vwb de remolie verversingen. De modulator pomp is nl. een duur onderdeel. Als er al waarschuwingslichtjes knipperen wees dan op je hoede. Als je bij een zaak koopt zou ik adviseren duidelijk iets af te spreken over garantie mbt tot de pomp.
Peter Kopeko
Type: R1150RT
Bijz: zilver, met TOMTOM GO 950 LIVE;
Woonplaats of omgeving: Culemborg

Ongelezen bericht door Peter Kopeko »

Gerard,
Welkom. Ik rij nog niet zolang op een 1150 RT (2 jaar en had dit veel eerder willen doen) en heb hier en veel plezier van. ja, zoals al werd aangegeven doe je er goed aan een Twin Spark te kopen. Ik heb op een ouder type gereden, maar moet zeggen dat de Twin Spark rustiger rijdt. je herkent dit aan de zijkant van het motorblok. Oud type heeft een lange zwarte kunststof strip om de bougies weg te werken en bij de Twin Spark is dit nog maar voor de helft.
Ik heb mijn motor gekocht bij Jos Engbers uit Tubbergen. Geweldige eigenaar die liefde voor het vak heeft, ik kost een BMW met schrikt niet slechts 10.500 km op de teller voor een goede prijs en service. Verdere tip kijk eens geregeld op Marktplaats, geeft je idee van prijs en jaartal. (Daarop heb ik ook mijn motor gevonden).
Suc6 met je speurtocht en goede veilige kilometers toegewenst.
Groet Peter _004
Hansie
Type: R1100RT
Bijz: 1996
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door Hansie »

Dag Gerard,

Ik rij nu een jaartje op een R1100RT vanuit het Almeerse. Heb deze machine (uit 1996) aangeschaft met 45.000km op de teller en geniet elke dag (woon-/werkverkeer).
Zonder een ander tekort te doen, wil ik je mijn (eerlijke) ervaringen met een lokale leverancier doen. Ik heb mijn RT via Motorplanet aan de Markerkant in Almere. Ze hebben zowel Honda als BMW in de showroom staan, dus misschien is er wel wat in te ruilen. Mijn ervaringen met zowel de showroom, de winkel en de werkplaats zijn erg goed. Goeie aftersale en service met een glimlach in de winkel/werkplaats.
Ik heb geen aandelen bij Motorplanet, krijg ook geen korting. Heb wel goeie ervaringen (en deel deze graag met andere RT liefhebbers uit de buurt).

Ik hoop voor je dat de inruil lukt (waar dan ook), veel veilige km's en rijplezier met je RT.

Hansie
Almere RT1150

Ongelezen bericht door Almere RT1150 »

Hoi Hansie,

Ik ken Kees en Jan goed, heb er al 2 motoren vandaan, heb inderdaad goede ervaringen, ze hebben alleen geen RT1150 momenteel..

GR.

Gerard

DeE andere vast bedankt voor de tip om een twin spark aan te schaffen.
BMW
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door BMW »

Welkom Gerard , ik hoop dat je je Honda goed kan verkopen of inruilen op een RT .
Hier zal je geen spijt van krijgen eenmaal een RT en je wil niks anders meer.
Succes en veel wijsheid met je nieuwe aankoop _004

[groet] F
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
Ares
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Ares »

Hoi Gerard,

Was ff verbaast toen ik je post las, ik ben nml Gerhard Schmidt. Scheelt maar 1letter, dat zie je in NL.niet vaak. Welkom op het forum. Veel veilige kms gewenst.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”