Grote beurt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
BMW
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Grote beurt

Ongelezen bericht door BMW »

Afgelopen juni heb ik mijn eerste BMW gekocht een R1100RT met 108.700km op de klok. Ik heb er sindsdien 5000km mee gereden , hoogtijd voor een beurt en na hier en daar wat forums bekeken te hebben ben ik van dit forum lid geworden.En ben ik ook Kenny op het spoor gekomen.Ik ben bij hem langs geweest om een afspraak te maken voor een grote beurt welke gisteren 16 nov is uitgevoerd.Deze beurt was hoognodig aangezien ik geen geschiedenis had van de motor en ikzelf ook wel het idee had dat hij niet echt lekker meer ronddraaide , onbelans tussen de twee cilinders afslaan met warme motor bij een verkeerslicht kortom hij was er wel aan toe.Komende week als het weer het enig sinds toelaat weer lekker op de motor naar het werk en laat weten of ik enig verschil merk met deze onderhoudsbeurt.

Gr f -1100- [groet]
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
Tuinbank

Re: Grote beurt

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Goede keus om bij onduidelijkheid van onderhoud de motor als nog een beurt te laten geven. Zo weet je gelijk welk onderhoud er binnenkort nodig is en rijdt hij weer geweldig. Weet zeker dat Kenny hem weer goed heeft laten lopen. Je merkt direct dat hij weer goed rijdt als je bij Kenny wegrijdt! Veel rijplezier. :D
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Dat merk je al bij het omdraaien van de contactsleutel. :D

Groet,
Kees Jan
griekel

Ongelezen bericht door griekel »

Inderdaad slim om de BMW gelijk een grote beurt te ( laten ) geven. Zelf heb ik dat ook gelijk gedaan na aanschaf van mijn BMW. Ik kende de historie niet dus motorolie, cardan olie en versnellingsbak olie vervangen. Bougies vernieuwd en synchroon laten afstellen.
Dat scheelt al een stuk, motor draaide weer mooi.
A.s woensdag worden de gaskabels vernieuwd dit ivm met speling op de gaskabels, de kleppen gesteld en de remolie ververst. Dit zijn klussen die ik zelf niet kan dus die besteed ik uit. Daarna kan de motor er weer tegenaan. _004

Grtz Leon
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.
De km tellerkabel moet je ook ± 1 keer in het jaar smeren met dunne olie,kabel bij meenemer even losmaken en dan uit buiten kabel trekken.
Dan even afvegen en met dunne olie ligt insmeren en alles weer terug plaatsen.
Gr-Kees.
Kees BMW
griekel

Ongelezen bericht door griekel »

Afgelopen woensdag mijn BMW weggebracht om de gaskabels te vervangen en kleppen stellen en de remolie te laten verversen.
Donderdag de BMW weer opgehaald en een compleet andere motor terug gekregen, wat een verandering. Motor draait lekkerder en reageert beter op het gasgeven.
Heerlijk rijden nu, dat deed die al maar nu nog beter.

Ik ben er blij mee! Big RT Smile

Grtz Leon
BMW
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door BMW »

Goed bezig Griekel _004 , buiten de gaskabels om heb ik ook alles laten doen en tevens ook ff een paar nieuwe bougies erin.
Na zijn grote beurt iets meer als een week geleden heb ik er alweer 450 km mee gereden naar volle tevredenheid.

_oo_
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
MAD
Type: R1150RT
Bijz: Zilver metallic - BJ 2002
GPS 278
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westervoort

Ongelezen bericht door MAD »

Beste forumleden,
Vorige week mijn 1150RT opgehaald en ik heb de afleveringskosten (incl beurt) kunnen besparen door de beurt ook zelf te doen (dan weet je precies wat er gedaan is).
Dit was echt nodig!!
Motor liep te langzaam stationair (0ngveer 750tpm), sloeg vaak af bij het optrekken van stilstand en draaide niet mooi rond. De Duitsers zeggen “Laufkultur” .
Aangezien de kuipdelen toch weggehaald moesten worden ivm met andere schokdemperveren (zie een ander draadje), gelijk de volgende dingen gedaan:
• Alle oliën ververst
• Kleppengesteld
• Filters vervangen (luchtfilter was noodzakelijk)
• Injectie stationair afgesteld op ongeveer 1000 – 1050tpm en synchroon gesteld bij stationair.
• Rechter gasklep synchroon gesteld (ten opzichte van de linker die een TPS heeft) bij ongeveer 3000tpm (was ook erg nodig)
Conclusie van dit gefröbel: Motor loopt weer zooooo mooi, neemt fantastisch bij elk toerental op, geen afslaan bij het optrekken; kortom een zeer nuttige tijdsbesteding!! (leek mijn oude GS wel.... ;) )
Ben weer in mijn nopjes, laat het voorjaar maar vroeg komen!!
Vriendelijke groet
Michiel

Motorhistorie: Ducati 160; BMW R51/3; Triumph T21; BSA B31; Ariel NH; HondaCB450; Honda CB750K0; Honda CB900; Suzuki GS1000GS; BMW K100; BMW K100RS; BMW K100RS 16V; Honda ST1100; BMW R1150GS; BMW R1200GSA; BMW R1150GS; R1150RT

"You can't be lost, if you don't care where you are"
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Heb je ook je benzine filter vervangen.

En inderdaad de rechter gasklep afstellen op de linker volgens mij zijn er maar weinig mensen die weten waarom dit zo moet.

Goed bezig
MAD
Type: R1150RT
Bijz: Zilver metallic - BJ 2002
GPS 278
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westervoort

Ongelezen bericht door MAD »

Hi Thooms,
Ik rij GS (ik reed :oops: ) sinds 2001; 1 x 1200GSA en 2 x 1150GS; de 1150 heeft slechts 1 TPS op het linker gasklephuis, vandaar dat alleen de rechter afgesteld wordt.
Nee nog geen benzinefilter vervangen, omdat de tank voor 85% vol is en dat geeft zo'n geknoei bij let loshalen van het filter :O
Ik zorg eerst dat de tank nagenoeg leeg is, dan het benzinefilter vervangen en omdat de tank toch dan van de motor is, gelijk alle remvloeistoffen verversen.
Zal in januari / februari toch te glad worden om te rijden, dus dan kan ik mooi dit klusje doen.
Iedereen goede jaarwisseling en een Goed en Pechvrij 2013!!
Vriendelijke groet
Michiel

Motorhistorie: Ducati 160; BMW R51/3; Triumph T21; BSA B31; Ariel NH; HondaCB450; Honda CB750K0; Honda CB900; Suzuki GS1000GS; BMW K100; BMW K100RS; BMW K100RS 16V; Honda ST1100; BMW R1150GS; BMW R1200GSA; BMW R1150GS; R1150RT

"You can't be lost, if you don't care where you are"

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”