Na het onderhouden van Japanse motoren en het in elkaar knutselen van een Adler werd het tijd om me te wagen aan eens iets anders, zowel rijdend als sleutelend

Hij heeft nogal last van lekken aan de linker tiet. Waar de olie precies tussen uit komt is nog niet helemaal duidelijk. Op het moment staat er een 550 four op de brug waardoor de RT nog even geduld moet uitoefenen.
Het oliepeil is in de 3000km dat ik ermee rij gezakt tot 1/3de van het kijkglas. Vooral de stevige rit afgelopen weekend door de moezel heeft het oliepeil doen dalen, zijkant vd motor zag er ook wat vettig uit...
Het liefste vanal zou ik de volledige cilinderkoppen eraf nemen om nieuwe dichtingen te steken en klepsteeldichtingen, klepjes roderen etc... Alleen waar zou ik een volledige pakkingset kunnen kopen?
Ik heb een set gevonden op Ebay, maar dat is voor de GS en RS modellen, voor de RT zou een andere set nodig zijn.
http://www.ebay.de/itm/BMW-R-1100-RS-R1 ... 5014107%26
Dan heb ik ook nog een vraag over de motorolie wat er het beste gebruikt kan worden, daar je met een droge koppeling zit en een aparte versnellingsbak zou er geen specifieke motorfietsolie nodig zijn. Blokje rustig warmrijden ben ik heel streng op maar eenmaal warm wordt hij wel eens tot het uiterste gedreven, dus zou Castrol 10W60 aan te raden zijn?
De bedoeling van dit topic is om wat fotos en verslagjes neer te poten.
Groeten Jeroen uit Belgisch Limburg