Halo bougies
Moderator: RT_Patrick
Halo bougies
Verhaaltje hieronder over Halo bougies zo als ze zelf aangeven,
Geeft zeer goede resultaten wat betreft aanslaan, mooier rondlopen en verbruik.
Kunnen 120.000km mee !!
Deze bougies hebben een dusdanige vonkbrug dat het mengsel onder allerlei omstandigheden beter ontbrandt.
U kent misschien wel de Briks bougies, de HALO staat op eenzelfde niveau.
Bougies leverbaar voor { uiteraard } BMW Motoren, maar ook voor alle vele andere motoren leverbaar, en zelfs voor automobielen !
Kijk even op de site van Halo voor meer info:
www.halo-benelux.com
Wie o wie heeft ervaring met deze bougies en doen ze wat wordt beloofd of ?
Geeft zeer goede resultaten wat betreft aanslaan, mooier rondlopen en verbruik.
Kunnen 120.000km mee !!
Deze bougies hebben een dusdanige vonkbrug dat het mengsel onder allerlei omstandigheden beter ontbrandt.
U kent misschien wel de Briks bougies, de HALO staat op eenzelfde niveau.
Bougies leverbaar voor { uiteraard } BMW Motoren, maar ook voor alle vele andere motoren leverbaar, en zelfs voor automobielen !
Kijk even op de site van Halo voor meer info:
www.halo-benelux.com
Wie o wie heeft ervaring met deze bougies en doen ze wat wordt beloofd of ?
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Halo bougies
Geen evaring, maar ik mijn mening- bullshit!
BMW bougies en die van Bosch hebben 2 of 3 electrodes- maar alleen een langer levensduur (te weinig extra kost) te geven. Het vonk is ontstaat van een rand of een punt waarvan het electrish oplading te groot wordt en moet overspringen...
Kijk naar de duur Super Platinum en Super Iridium bougies- super hoge temperature bestendig materialen en zer fijn electrodes- daarbij kom je op een zeer sterk vonk voor minder electrish vermogen. (Deze het ik op mijn RT)
Halo bougies zijn precies tegenovergesteld en ik zal minder goede resultaaten van hun verwachten... behalve van inderdaad een zeeeeeeeeeeeeer lang levensduur (ik vraag me af hoe duurzaam het midden electrode is?)...
BMW bougies en die van Bosch hebben 2 of 3 electrodes- maar alleen een langer levensduur (te weinig extra kost) te geven. Het vonk is ontstaat van een rand of een punt waarvan het electrish oplading te groot wordt en moet overspringen...
Kijk naar de duur Super Platinum en Super Iridium bougies- super hoge temperature bestendig materialen en zer fijn electrodes- daarbij kom je op een zeer sterk vonk voor minder electrish vermogen. (Deze het ik op mijn RT)
Halo bougies zijn precies tegenovergesteld en ik zal minder goede resultaaten van hun verwachten... behalve van inderdaad een zeeeeeeeeeeeeer lang levensduur (ik vraag me af hoe duurzaam het midden electrode is?)...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Zelf heb ik ook enige twijfels over de bougies maar twijfels wil nog niet zeggen dat het goed danwel een foute bougies zijn. Het stukje tekst dat ik heb neergezet is puur de reclame uiting van Halo. Maar ik zou graag weten wie heeft er nu echt ervaring met deze bougies en doen ze wat ze beloven of wordt de koper een oor aangenaaid. Juist om hier over te diccuseren komt de waarheid boven en mag ieder op basis daarvan zijn eigen beslissing nemen. Daarom moeten we openstaan voor de mening en ervaringen van onze collega's motorrijders. Laten we hopen dat er een paar collega's komen met ervaring betreffende dit product.
Volgende mail ontvangen van Ton
Hoi
Ik had de Brisk bougies maar de motor liep beter met de NGK iridium en bij
de laatste ook een gunstiger brandstofvervbruik. En mijn motor start nu
beter ook.
Met vriendelijke groet Ton
Ton juist op dit soort ervaringen zit de collega motorrijder te wachten.
Bedankt
Hoi
Ik had de Brisk bougies maar de motor liep beter met de NGK iridium en bij
de laatste ook een gunstiger brandstofvervbruik. En mijn motor start nu
beter ook.
Met vriendelijke groet Ton
Ton juist op dit soort ervaringen zit de collega motorrijder te wachten.
Bedankt
Ik heb zelf tussen nieuwe standaard bougies en de dure Iridium 0,0 verschil kunnen ontdekken.
Volgens mij is het vaak een beetje als nieuwe banden: je vervangt ze als de oude versleten zijn/met een beurt en dan voelt het altijd beter aan. In werkelijkheid maakt het naar mijn idee vrij weinig uit. Als de boel goed afgesteld is, merk je er geen bal van. Als het kon, zou ik graag een keer een blinde test doen. Als iemand een manier weet om de bougiekapjes te verzegelen zodat er niet gespiekt kan worden, wil ik graag aan een dergelijk experiment meedoen.
Volgens mij is het vaak een beetje als nieuwe banden: je vervangt ze als de oude versleten zijn/met een beurt en dan voelt het altijd beter aan. In werkelijkheid maakt het naar mijn idee vrij weinig uit. Als de boel goed afgesteld is, merk je er geen bal van. Als het kon, zou ik graag een keer een blinde test doen. Als iemand een manier weet om de bougiekapjes te verzegelen zodat er niet gespiekt kan worden, wil ik graag aan een dergelijk experiment meedoen.
IK heb ook Iridium bougies er in maar kan absoluut geen verschil merken niet in starten of dan wel verbruik.
Er zit nul komm niets verschil in .
Heb je versleten bougies dan zal je het wel merken bij vervanging met starten maar brandstof verbruik het ligt gewoon aan je rechterhand.
Er zit nul komm niets verschil in .
Heb je versleten bougies dan zal je het wel merken bij vervanging met starten maar brandstof verbruik het ligt gewoon aan je rechterhand.
Zo de reacties gelezen, blijkt weinig tot geen verschil in bougies voor zover de reacties aangeven. Andere of dure bougies geven dan al een beter gevoel dan dat dit ook aantoonbaar is. Gevoel wordt meestal veroorzaakt door versleten bougies te vervangen door nieuwe. Ja dan rijdt hij ook met goedkope of dure bougies altijd beter. 

Dat heb je ook met tuning. Heel veel mensen die een andere/performance uitlaat monteren, beweren vaak dat ie ook beter rijdt. Op de rollenbank is daar dan nooit wat van te zien. Maar goed, als het gevoel goed is, dan is het ok, toch?Tuinbank schreef:Zo de reacties gelezen, blijkt weinig tot geen verschil in bougies voor zover de reacties aangeven. Andere of dure bougies geven dan al een beter gevoel dan dat dit ook aantoonbaar is. Gevoel wordt meestal veroorzaakt door versleten bougies te vervangen door nieuwe. Ja dan rijdt hij ook met goedkope of dure bougies altijd beter.
Hier zoals al eerder op het forum geschreven is mijn standaard antwoord..
Brisk, Iridium, Halo enz net zoals andere long-life producten zijn gemaakt zoals de naam het zegt voor langer levensduur onder zwaar omstandigheden gemaakt en zijn niet performance boosters.
Onder zwaar omstandigheden kan je aan veel stationaire lopen, hitte, korte ritten, zelfs brandstof uit tonnen enz.
Denk aan militaire voertuigen, taxi en politie en transport vlotten. Hierbij kunnen de bougies in blijven zitten of zoals met een uitwasbare K+N luchtfilter hergebruikt worden .
Mijn mening is dat een betere oplossing is dan nieuwe bougies iedere 20.000km te monteren zoals voorgeschreven in de BMW onderhoudsschema.
Verder is het niet ongekend dat deze bougies kunnen brandschade aan de bovenkant van BMW zuigers veroorzaken.
Met alles gezegd tijdens een beurt zijn er mensen die desondanks mijn uitleg deze bougies perse moeten hebben dan voor een meerprijs kunnen ze het ook krijgen.
gr,
Kenny
Brisk, Iridium, Halo enz net zoals andere long-life producten zijn gemaakt zoals de naam het zegt voor langer levensduur onder zwaar omstandigheden gemaakt en zijn niet performance boosters.
Onder zwaar omstandigheden kan je aan veel stationaire lopen, hitte, korte ritten, zelfs brandstof uit tonnen enz.
Denk aan militaire voertuigen, taxi en politie en transport vlotten. Hierbij kunnen de bougies in blijven zitten of zoals met een uitwasbare K+N luchtfilter hergebruikt worden .
Mijn mening is dat een betere oplossing is dan nieuwe bougies iedere 20.000km te monteren zoals voorgeschreven in de BMW onderhoudsschema.
Verder is het niet ongekend dat deze bougies kunnen brandschade aan de bovenkant van BMW zuigers veroorzaken.
Met alles gezegd tijdens een beurt zijn er mensen die desondanks mijn uitleg deze bougies perse moeten hebben dan voor een meerprijs kunnen ze het ook krijgen.
gr,
Kenny
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 15 nov 2012, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Kenny op dit soort antwoord zit de gemiddelde formuleer te wachten. Antwoord is helder en duidelijk. En wat belangrijk is, het komt van een praktijkman die veel ervaring heeft.
- dj.verhulst
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R 1998
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Almelo
- Contacteer:
het is me bij een aantal andere merken & type wel degelijk met Iridium misschien geen significante verbetering laten zien op de rollenvermogens bank.
maar vaak wel betere loop eigenschappen laten zien,, mooiere laufcultuur zoals ze over de grens zeggen, beter oppakken, minder last van RFK , onder omstandigheden net dat beetje hoger.
het hangt veel af van de constructie ,, een motor met een laag specifiek vermogen en lage compressie zal de winst minder groot zijn dan een motor die tot het laatste is uitgemolken, je ziet dat bepaalde motoren af fabriek ze al meekrijgen, dat doen ze niet zomaar .
en ik denk een blok als dat van de R1200 die thermisch best wel lastig is met luchtkoeling ondersteund door olie heeft hotspots , een hoge compressie verhouding, en zou met ron 98 beter lopen (mening verschillen genoeg) dan op ron 95 dan zou dergelijke Iridium net dat zetje kunnen geven lijkt me.
maar dat is ook grotendeels door persoonlijke invloed.
maar vaak wel betere loop eigenschappen laten zien,, mooiere laufcultuur zoals ze over de grens zeggen, beter oppakken, minder last van RFK , onder omstandigheden net dat beetje hoger.
het hangt veel af van de constructie ,, een motor met een laag specifiek vermogen en lage compressie zal de winst minder groot zijn dan een motor die tot het laatste is uitgemolken, je ziet dat bepaalde motoren af fabriek ze al meekrijgen, dat doen ze niet zomaar .
en ik denk een blok als dat van de R1200 die thermisch best wel lastig is met luchtkoeling ondersteund door olie heeft hotspots , een hoge compressie verhouding, en zou met ron 98 beter lopen (mening verschillen genoeg) dan op ron 95 dan zou dergelijke Iridium net dat zetje kunnen geven lijkt me.
maar dat is ook grotendeels door persoonlijke invloed.
Dat laatste kan ook gewoon marketing zijn natuurlijk. Als 'iedereen' zegt dat Iridium beter is, geeft het de klant een goed gevoel als ze af fabriek die 'goede' bougies erin steken.dj.verhulst schreef:het is me bij een aantal andere merken & type wel degelijk met Iridium misschien geen significante verbetering laten zien op de rollenvermogens bank.
Verder is het vaal erg subjectief. We wisselen de bougie als de oude versleten is of er in ieder geval al langer in zit. Net als banden. Als je dan een nieuwe krijgt, is het logisch dat ie het beter doet. Ook al kan ie bougie 30.000 km mee, na 10.000 zal er toch sprake zijn van enige slijtage of wat dan ook dat de werking (een klein beetje) beïnvloed.
Probleem is een beetje dat als je weet dat er een 'betere' bougie is zit, je misschien ook gaat 'merken' dat ie 'beter' rijdt. Een soort placebo effect zeg maar. Daarom zei ik al dat je eigenlijk een blind-test moet uitvoeren. Maar dan moet je de bougiedoppen verzegelen anders kun je spieken.
- dj.verhulst
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850R 1998
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Almelo
- Contacteer:
ik denk best dat voor veel mensen dat op gaat, het placebo effect.
maar ik denk dat meeste mensen het wel overeens zijn dat zo iridium bougie een vettere vonk geeft en langer mee gaat , nu moet ik wel zeggen bij andere twin spark motoren waar ik veel mee gewerkt heb maakt het geen reet uit.
maar die hadden een lage compressie , laag specifiek vermogen
maar ik denk dat meeste mensen het wel overeens zijn dat zo iridium bougie een vettere vonk geeft en langer mee gaat , nu moet ik wel zeggen bij andere twin spark motoren waar ik veel mee gewerkt heb maakt het geen reet uit.
maar die hadden een lage compressie , laag specifiek vermogen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht