graag wil ik jullie mededelen dat ik op 31 oktober in Luik op de a25 een forse aanrijding met heel veel geluk heb overleefd.
Ik werd van achteren door een jonge Belg met een golfje met 130 kmh van de fiets geknald. In een onoverzichtelijke bocht naar links liet ik het gas los, omdat er voor mij een file stond,en beng dar ging ik........
Na een aantal achterwaartse buitelingen zat ik na een aantal seconden met mijn goed gedrag op het betumen ietwat verdwaasd en beteuterd
te kijken naar mijn RT die 100 meter verder lag en totalloss was. De RT had in zijn snelheid een andere Golf de linkerkant volledig
aan barrels gereden. Ik weet dat hier er al eens eerder over het (asociale en kunst en vlieg)weggedrag, en de rijkunsten van onze zuiderburen is geklaagd.
Ik wil dat niet opnieuw oprakelen, maar zij die er last van hebben weten waar ik het over heb. Vooral de jongeren hebben totaal geen respect voor anderen op de weg.
Ik woon zelf vijfhonderd meter van de B grens, en weet waar ik het over heb. Ik rij graag bij hen, het is er tenminste nog rustig.
enfin, met een aantal schaafwonden ben ik er heel goed van af gekomen.
RT is totalloss.
Nu mijn waarschuwing: mocht je ooit een R1200RT tegenkomen met kenteken MX-PF-40, weet dan dat deze motor nu als wrak is verkocht aan een
firma in het westen. het kenteken is niet geschorst en kan dus na reparatie weer de weg op.
zichtbare schade: de cardanarm stond naar rechts, de beide cilinder koppen hebben een fikse klap gehad, het linker kleppen deksel had een scheur van 1 cm.
Dit als waarschuwing.
Les, blijf spiegelen, en laat je in B niet van de weg drukken, zorg dat er achter je meer dan voldoende ruimte is om weg te kunnen.
Ik kan het nu navertellen, met dertig jaar motor ervaring en 150.000km op BMW's.
ik weet nu als gewaarschuwd mens dat ik voor twee tel........

Wie foto's wil zien. ze zijn beschikbaar, echter niet voor publicatie hier.
Gr.