Nieuwe RT fanaat
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Nieuwe RT fanaat
Beste BMW liefhebbers,
Ik ben alsnog begin van dit jaar op mijn 43ste begonnen met motorrijlessen (van uitstel kwam bijna afstel.....) en begin juni mijn rijbewijs A gehaald nadat ik 1x was gezakt op het examen verkeersdeelneming. Je moet toch maar even je vergeten theorie ophalen en bijspijkeren, vele slechte gewoontes in het verkeer afleren, enig geluk en veel vertrouwen met het examen voertuigbeheersing. Gelukkig had ik een hele goede en geduldige instructeur!
Mijn eerste motor werd een 1150 CC Honda Magna uit 1984 in goede conditie. Heerlijk rijdend waarbij de zit optimaal is. Toch enige probleempjes met de koeling maar met name een kleine tankinhoud en hoog verbruik waardoor ik toch besloot een andere motor aan te schaffen. want ik liet de auto gelijk staan voor het woon/werk verkeer, afstand 84 km heen en weer. Mijn keus was tussen een Yamaha TDM 900 en een BMW F800ST. Deze laatste werd het met verhoogd stuur en verlaagd zadel echter was de houding verre van ontspannen en heb ik deze ingeruild eind september voor een nieuwe R1200RT! Ondertussen 3700 km's gereden en ben een zeer gelukkige motorrijder en nu weet dat ik deze niet opnieuw ga inruilen........
Ik ben alsnog begin van dit jaar op mijn 43ste begonnen met motorrijlessen (van uitstel kwam bijna afstel.....) en begin juni mijn rijbewijs A gehaald nadat ik 1x was gezakt op het examen verkeersdeelneming. Je moet toch maar even je vergeten theorie ophalen en bijspijkeren, vele slechte gewoontes in het verkeer afleren, enig geluk en veel vertrouwen met het examen voertuigbeheersing. Gelukkig had ik een hele goede en geduldige instructeur!
Mijn eerste motor werd een 1150 CC Honda Magna uit 1984 in goede conditie. Heerlijk rijdend waarbij de zit optimaal is. Toch enige probleempjes met de koeling maar met name een kleine tankinhoud en hoog verbruik waardoor ik toch besloot een andere motor aan te schaffen. want ik liet de auto gelijk staan voor het woon/werk verkeer, afstand 84 km heen en weer. Mijn keus was tussen een Yamaha TDM 900 en een BMW F800ST. Deze laatste werd het met verhoogd stuur en verlaagd zadel echter was de houding verre van ontspannen en heb ik deze ingeruild eind september voor een nieuwe R1200RT! Ondertussen 3700 km's gereden en ben een zeer gelukkige motorrijder en nu weet dat ik deze niet opnieuw ga inruilen........
- Lexrt
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Best
Re: Nieuwe RT fanaat
Veel plezier met je nieuwe R1200RT je zult ergeen spijt van krijgen dat weet ik zeker. Veel veilige kilometers gewenst.
Groeten Lexrt

Groeten Lexrt

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Patrice schreef:Beste BMW liefhebbers,
Hoi Patrice, welkom op het forum.
Je kwam van een F800ST en dus precies hetzelfde wat ik had.
Wat je ook aan die fiets deed je kreeg niet de zithouding die je wilt.
Ik ben toen ook overgestapt op de R1200RT en dat is inderdaad nou net het verschil wat je wou.
Heel veel succes ermee.
Richard

- Edwin1970
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo Patrice.
Veel plezier met de BMW!
Dat gaat zeker lukken!
Edwin
Veel plezier met de BMW!
Dat gaat zeker lukken!

Edwin
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!