Kofferrek op topkoffer
Moderator: RT_Patrick
- Ruud Woudstra
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
Kofferrek op topkoffer
Hallo,
Is er een forumlid dat al ervaring heeft met het plaatsen van een kofferrek boven op de top koffer. OP mijn huidige KLT heb ik ook een rek gemonteerd voor een roltas waar de bergschoenen in moeten, die passen niet in de koffers.
Ben benieuwd of er al een techneut is geweest die die heeft gemonteerd. Zelf zit ik te denken om vier montage-ogen te monteren op de topkoffer om daar de roltas mee vast te maken.
Ik hoor/lees graag jullie reacties.
Groeten,
Ruud.
Is er een forumlid dat al ervaring heeft met het plaatsen van een kofferrek boven op de top koffer. OP mijn huidige KLT heb ik ook een rek gemonteerd voor een roltas waar de bergschoenen in moeten, die passen niet in de koffers.
Ben benieuwd of er al een techneut is geweest die die heeft gemonteerd. Zelf zit ik te denken om vier montage-ogen te monteren op de topkoffer om daar de roltas mee vast te maken.
Ik hoor/lees graag jullie reacties.
Groeten,
Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999
Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Re: Kofferrek op topkoffer
Hangt van de RT af die je gaat kopen denk ik. De 11xx modellen hebben een rond model topkoffer (origineel) en daar zijn geen rekjes voor anders dan zelfbouw dingen. 4 montage ogen zouden dan een heel goede oplossing zijn inderdaad. Wat betreft de 1200 modellen is het kleine model topkoffer ook afgerond, het grote model is platter. Daar zou goed een rol of rekje op kunnen.
Voor alle koffers geldt volgens mij dat ze dubbelwandig zijn. Draai bouten en moeren dus niet te stevig aan, je draait het kunststof zo stuk!
Voor alle koffers geldt volgens mij dat ze dubbelwandig zijn. Draai bouten en moeren dus niet te stevig aan, je draait het kunststof zo stuk!
Dat klopt, de koffers zijn dubbelwandig.
Maar dat is goed op te lossen door een busje op maat te zagen en die tussenruimte hier mee op te vullen.
Succes.
Maar dat is goed op te lossen door een busje op maat te zagen en die tussenruimte hier mee op te vullen.
Succes.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Zelf heb ik het chromen Wunderlich rekje op de grote topkoffer gemonteerd. Zie hiervoor het topic het zwarte gat.
Het deksel is enkelwandig en de bevestigingsmaterialen zitten er bij.
De pasvorm van het rekje is beroerd en ondanks dat de schuine rubbers de rondingen lijken op te vangen mag je de boel niet te vast aandraaien om vervorming en vervolgens inscheuring van het deksel te voorkomen. De meegeleverde papieren boormal is goed te gebruiken mits je precies werkt.
Naast de meegeleverde bevestigingsmaterialen heb ik aan binnen- en buitenkant van het deksel carosserieringen geplaatst en de vast-is-vast aangedraaide schroeven met locktite geborgd.
Ondanks de ringen vervormt het deksel iets maar het blijft binnen de perken. Ook wij leggen twee paar grote wandelschoenen op het rekje en dat gaat goed.
Ronald
Het deksel is enkelwandig en de bevestigingsmaterialen zitten er bij.
De pasvorm van het rekje is beroerd en ondanks dat de schuine rubbers de rondingen lijken op te vangen mag je de boel niet te vast aandraaien om vervorming en vervolgens inscheuring van het deksel te voorkomen. De meegeleverde papieren boormal is goed te gebruiken mits je precies werkt.
Naast de meegeleverde bevestigingsmaterialen heb ik aan binnen- en buitenkant van het deksel carosserieringen geplaatst en de vast-is-vast aangedraaide schroeven met locktite geborgd.
Ondanks de ringen vervormt het deksel iets maar het blijft binnen de perken. Ook wij leggen twee paar grote wandelschoenen op het rekje en dat gaat goed.
Ronald
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Gelezen alhier... KLiK
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht