Voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1150RT
- Bijz: Titansilber metalic, 2004
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nieuwstadt
Voorstellen
Hallo motorvrienden,
Mijn naam is Etto, ben 66 jaar, getrouwd en sinds enkele maanden in bezit van motorrijbewijs en in bezit van een BMW K1100 LT, zwart, uit 1992 met 112 000 km op de teller. De motor had ik reeds aangeschaft voordat ik mijn rijbewijs had. Wat een heerlijke toermotor is het.
Niettemin ben ik serieus van plan over te stappen op een BMW R1150 RT en eigenlijk maar om één reden: de K1100 LT is zo breed dat hij niet door de toegangspoort naar onze tuin past. Hij staat nu wel in de tuin maar dan moet eerst de auto uit de garage en dan de motor door de garage via de garagedeur (na diverse keren insteken en spiegel voor spiegel kantelend gaat dit net) de tuin in. Dit is de eerste keren geen moeite maar je gaat je er steeds meer aan ergeren.
De R1150 RT is iets smaller (zeker ter plaatse van de kuip) en volgens mij moet hij door een deuropening van 880 mm kunnen (breedte met spiegel zou 890 mm zijn maar met gering kantelen zou dit mogelijk moeten zijn).
Heb daarom meteen maar een brutale vraag:
is er een forumlid met een R1150 RT in de omgeving van Sittard die dit zou willen uittesten?
Als gepensioneerde is het de bedoeling om de motor uitsluitend op tochten (en bij voorkeur met goed weer) te gebruiken; vanuit Limburg zit je zo in heel mooie toergebieden.
Verder hoop ik veel van de forumleden te kunnen leren.
Veilige kilometers aan iedereen gewenst.
Groeten,
Etto (newtownetto)
Mijn naam is Etto, ben 66 jaar, getrouwd en sinds enkele maanden in bezit van motorrijbewijs en in bezit van een BMW K1100 LT, zwart, uit 1992 met 112 000 km op de teller. De motor had ik reeds aangeschaft voordat ik mijn rijbewijs had. Wat een heerlijke toermotor is het.
Niettemin ben ik serieus van plan over te stappen op een BMW R1150 RT en eigenlijk maar om één reden: de K1100 LT is zo breed dat hij niet door de toegangspoort naar onze tuin past. Hij staat nu wel in de tuin maar dan moet eerst de auto uit de garage en dan de motor door de garage via de garagedeur (na diverse keren insteken en spiegel voor spiegel kantelend gaat dit net) de tuin in. Dit is de eerste keren geen moeite maar je gaat je er steeds meer aan ergeren.
De R1150 RT is iets smaller (zeker ter plaatse van de kuip) en volgens mij moet hij door een deuropening van 880 mm kunnen (breedte met spiegel zou 890 mm zijn maar met gering kantelen zou dit mogelijk moeten zijn).
Heb daarom meteen maar een brutale vraag:
is er een forumlid met een R1150 RT in de omgeving van Sittard die dit zou willen uittesten?
Als gepensioneerde is het de bedoeling om de motor uitsluitend op tochten (en bij voorkeur met goed weer) te gebruiken; vanuit Limburg zit je zo in heel mooie toergebieden.
Verder hoop ik veel van de forumleden te kunnen leren.
Veilige kilometers aan iedereen gewenst.
Groeten,
Etto (newtownetto)
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: Voorstellen
Welkom op het forum. Ook met de K veel plezierige- en veilige km's toegewenst.
Is het niet een eenvoudige oplossing om de auto buiten te laten staan en de motor in de garage te stallen?
Moderne auto's zijn zo goed qua lak e.d., dat buitenstaan weinig of geen effect meer heeft. Of anders een hoes over de auto.
Maar een mooie RT is nooit weg natuurlijk.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Is het niet een eenvoudige oplossing om de auto buiten te laten staan en de motor in de garage te stallen?
Moderne auto's zijn zo goed qua lak e.d., dat buitenstaan weinig of geen effect meer heeft. Of anders een hoes over de auto.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
-
Dank voor jouw advies maar dan krijg ik problemen met mijn vrouw; voorheen was de privé-auto haar auto en reed ik een zakenauto (alleen zakelijk). Nu gaan we in principe beiden over de privé-auto maar het verleden zit haar nog hoog dus wil zij hem niet buiten hebben staan..... Sterker nog; afgelopen week wilde ik op mijn motor gaan rijden en zij was heel behulpzaam om de auto snel buiten te zetten. Gevolg: schampen van een lantaarnpaal en voor € 250 lakschade (vandaag hersteld).
Dus dat heeft de beslissing over de aankoop van een toer-BMW over die wel door de tuinpoort past wel versneld ......
Dus dat heeft de beslissing over de aankoop van een toer-BMW over die wel door de tuinpoort past wel versneld ......
Hoi Etto.
Na 66 jaar motorrijden als je nieuwe hobby kiezen vind ik vallen onder de categorie: beter laat dan nooit, en daar kan ik je geen ongelijk in geven. Het is een heerlijke hobby waar je nu dus ook alle tijd voor hebt. Veel plezier en veel veilige kilometers en succes met je zoektocht naar de R1150RT.
Groet
Luc
Na 66 jaar motorrijden als je nieuwe hobby kiezen vind ik vallen onder de categorie: beter laat dan nooit, en daar kan ik je geen ongelijk in geven. Het is een heerlijke hobby waar je nu dus ook alle tijd voor hebt. Veel plezier en veel veilige kilometers en succes met je zoektocht naar de R1150RT.
Groet
Luc
-
Dank je wel, Luc
Je weet mogelijk hoe dat gaat. Hiervoor te druk met je werk en dus voor motorrijden geen tijd gegund / vrij gemaakt. Achteraf heel jammer maar dat kun je niet meer herschrijven. Nu dus maar zo veel mogelijk ervan genieten.
Groetend,
Etto
Je weet mogelijk hoe dat gaat. Hiervoor te druk met je werk en dus voor motorrijden geen tijd gegund / vrij gemaakt. Achteraf heel jammer maar dat kun je niet meer herschrijven. Nu dus maar zo veel mogelijk ervan genieten.
Groetend,
Etto
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
blackers schreef:Welkom op het forum. Ook met de K veel plezierige- en veilige km's toegewenst.
Sterker nog. In een afgesloten garage raakt een nat weggezette auto moeilijker zijn vocht kwijt.
De straat op met dat ding. _003
NB
Sorry liet me even gaan, dacht er aan hoe het er bij mij thuis zou toegaan in deze situatie .........................................
De RT kan nl. wel heel goed tegen binnen staan

Veel plezier met je K of straks de RT.
Ronald
Groot gelijk!!! Het is nooit te laat om te genietennewtownetto schreef:Dank je wel, Luc
Groetend,
Etto

Luc
-
Beste forumleden,
Ik heb me al onlangs voorgesteld maar kan nu 'met gepaste trots' melden dat ik vandaag een R1150RT uit 2004 heb gekocht bij Motor Arena in Deurne. Vanaf volgende week zaterdag is er dus weer een R1150 RT-rijder extra op neerlands wegen.
Is wel iets anders rijden dan de K1100LT waarover ik nu beschik maar de techniek schrijdt voort en de proefrit heeft mij een dusdanig positief gevoel gegeven dat ik de stap gezet heb.
Groeten,
Newtownetto (Etto)
Ik heb me al onlangs voorgesteld maar kan nu 'met gepaste trots' melden dat ik vandaag een R1150RT uit 2004 heb gekocht bij Motor Arena in Deurne. Vanaf volgende week zaterdag is er dus weer een R1150 RT-rijder extra op neerlands wegen.
Is wel iets anders rijden dan de K1100LT waarover ik nu beschik maar de techniek schrijdt voort en de proefrit heeft mij een dusdanig positief gevoel gegeven dat ik de stap gezet heb.
Groeten,
Newtownetto (Etto)
- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Super! Gefeliciterd Etto
Veel plezier op je
JoJo

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
-
Dank je, JoJo en Dave!
- Willem Rietveld
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
Hallo Etto,
welkom op het forum, leuk weer een RT erbij...
.
In ieder geval nog vele plezierige en vooral veilige km's toegewenst.
Heb meteen even op de site van motorarena gekeken, volgens mij moet het deze wel zijn.
Merk: BMW
Type: R 1150RT ABS TWINSPARK R1150RT
Bouwjaar: mrt 2004
Kleur: Titansilber metallic
Km. stand: 79071
Als ik de vergrootte foto's zo zie, is het een erg fraai exemplaar !!
, Willem.
welkom op het forum, leuk weer een RT erbij...

In ieder geval nog vele plezierige en vooral veilige km's toegewenst.
Heb meteen even op de site van motorarena gekeken, volgens mij moet het deze wel zijn.
Merk: BMW
Type: R 1150RT ABS TWINSPARK R1150RT
Bouwjaar: mrt 2004
Kleur: Titansilber metallic
Km. stand: 79071
Als ik de vergrootte foto's zo zie, is het een erg fraai exemplaar !!
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Etto, van harte met je aanschaf en veel veilige kilometers toegewenst ! Ik moest in het begin erg wennen aan de RT (ook komend vanaf een K1100LT), maar het verlangen naar mijn oude motor is ver te zoeken.
GrTz
BertL
BertL
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Hoi Etto
Echt geweldig dat je je motorrijbewijs hebt gehaald , de meeste stoppen op die leeftijd
Veel veilige km gewenst
Echt geweldig dat je je motorrijbewijs hebt gehaald , de meeste stoppen op die leeftijd

Veel veilige km gewenst

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
-
@Willem: Dank je wel voor de goede wensen. Inderdaad is 'm dat. Voorzien van nieuwe banden en achterremschijf (voor nog 5.0 en 5.1). Hier moet ik voorlopig dus mee vooruit kunnen.
@BertL: Dank voor de goede wensen. Jij bevestigt dus ook mijn gedachte dat de overstap goed zal verlopen hoewel ik de K1100LT nooit zal vergeten want het is, zeker voor die tijd maar zelfs nu nog, een geweldige machine met fijne toereigenschappen.
@1-Handed: Dank je wel voor je goede wensen. We zullen maar zeggen 'tweede jeugd'.......
@BertL: Dank voor de goede wensen. Jij bevestigt dus ook mijn gedachte dat de overstap goed zal verlopen hoewel ik de K1100LT nooit zal vergeten want het is, zeker voor die tijd maar zelfs nu nog, een geweldige machine met fijne toereigenschappen.
@1-Handed: Dank je wel voor je goede wensen. We zullen maar zeggen 'tweede jeugd'.......
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Heel veel succes gewenst met je aanschaf !!!!
Jos
Jos
newtownetto schreef:@Willem: Dank je wel voor de goede wensen. Inderdaad is 'm dat. Voorzien van nieuwe banden en achterremschijf (voor nog 5.0 en 5.1). Hier moet ik voorlopig dus mee vooruit kunnen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Hallo Etto,
Van harte welkom op het forum, gefeliciteerd met je aanwinst en nog veel jeugdige km's op je
gewenst.
Van binnen blijven we toch allemaal '18'
.
Ik voel me nog altijd een kind in een speelgoedwinkel, zodra ik een motorzaak binnen loop. Hoop dit ook zo te houden
Joop
Van harte welkom op het forum, gefeliciteerd met je aanwinst en nog veel jeugdige km's op je

Van binnen blijven we toch allemaal '18'

Ik voel me nog altijd een kind in een speelgoedwinkel, zodra ik een motorzaak binnen loop. Hoop dit ook zo te houden

Joop
- mkoskamp
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Veel plezier ermee!
Is het een optie om een bredere deur in de poort te plaatsen? Bij de betere houthandel heb ik een deur van 110cm breed gekocht. Deze heeft een stalen frame en een volwaardig sluitwerk met cilinderslot . Daar past de motor wellicht nog makkelijker door.
Is het een optie om een bredere deur in de poort te plaatsen? Bij de betere houthandel heb ik een deur van 110cm breed gekocht. Deze heeft een stalen frame en een volwaardig sluitwerk met cilinderslot . Daar past de motor wellicht nog makkelijker door.
-
@Jos: Dank je wel!
@Joop: Dan ben ik gelukkig geen uitzondering. Dank je wel.
@mkoskamp: Dank je wel. Jouw suggestie kwam ook het eerste in mij op. Echter, het betreft niet alleen de poort; daarna moeten ook betonnen bielzen en een Trespa-schutting (blind bevestigd) ruim 20 cm ingekort worden. Dat werd mij wat te veel. Nu gaat ie, mits met beleid, goed naar binnen maar ja, dat beleid geldt toch ook vaak in het verkeer?
@Joop: Dan ben ik gelukkig geen uitzondering. Dank je wel.
@mkoskamp: Dank je wel. Jouw suggestie kwam ook het eerste in mij op. Echter, het betreft niet alleen de poort; daarna moeten ook betonnen bielzen en een Trespa-schutting (blind bevestigd) ruim 20 cm ingekort worden. Dat werd mij wat te veel. Nu gaat ie, mits met beleid, goed naar binnen maar ja, dat beleid geldt toch ook vaak in het verkeer?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!