Michelin PR

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RsTijn
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: B
Woonplaats of omgeving: Noorderkempen

Michelin PR

Ongelezen bericht door RsTijn »

Enkele weken geleden PR 3 achterband besteld en geplaatst. (Na een BT023)
Eerste kms met forumrit Zuid gereden, best tevreden van.

Nu de voorband ook opgereden, nieuwe (ook PR3) besteld, maar na dikke 14 dagen nog steeds niets.
Bandenboer zegt dat probleem in D zit.

Stond vorige week wel een PR 3 voorband die terug was binnengebracht, door een BMW K-rijder.
Deze had helemaal GEEN vertrouwen in deze band en had hem terug ingeleverd wegens het zeeeeer onstabiele rijdgedrag ???? :$
na een 200 km ......

Vorige week toevallig de vertegenwoordiger gezien van Michelin, en die wou mij dan eerder een PR2 dan een PR3 verkopen
(weliswaar via mijn bandenboer)
Deze werd zaterdag ll zelfs geleverd ipv een PR 3. ik heb dan toch maar geopteerd om te wachten op een PR3 (hopelijk woensdag)
Terechte keuze, of niet ??
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
RhanRT

Re: Michelin PR

Ongelezen bericht door RhanRT »

Dat denk ik wel Thijs, de PR2 is best wel een goede band hoor (heb ik ook versleten) maar persoonlijk ben ik nog meer tevreden met de PR3.
De PR3 die er bij mijn motor gemonteerd zijn hebben er nu 15000 km op zitten en zijn nu echt aan vervanging toe.
Ik reed niet eerder zo lang met een setje banden en jij weet nu hoe ik rij.
Dus wachten op de PR3? Ja zou ik doen!

grt,

Han
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

RsTijn schreef:Deze had helemaal GEEN vertrouwen in deze band en had hem terug ingeleverd wegens het zeeeeer onstabiele rijdgedrag ????
na een 200 km ......
Ik heb onlangs een set MPR3 laten monteren en daar inmiddels zo'n 1000 km mee gereden. I.t.t. de K-rijder die je noemt, ervaar ik de PR3 juist als een bijzonder stabiele band! Heeft nog geen krimp gegeven, zowel in lange, snelle bochten als het kortere werk. Zoals met de PR2 hou ik wel een bandenspanning van 2,5 bar voor en 2,9 bar achter aan, zowel alleen als solo. Ik geloof dat BMW voor solo rijden een iets lagere spanning aangeeft (2,2/2,5 dacht ik) maar een paar tienden hoger bevalt mij beter.
Met de PR2 voor 12.000 km en achter 14.000 km gereden (en toen waren ze wel op). Ik hoop dat de PR3's iets langer meegaan.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
scan
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

2,5 en 2,9 is ook hier de basis spanning voor de RT.
Ook voor mij zijn de PR3's de eerste M-banden gemonteerd op de RT, voorheen B's, moet eerlijk bekennen nog nooit zo'n goed sturende voorband op de motor gehad.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

RhanRT schreef:Ik reed niet eerder zo lang met een setje banden en jij weet nu hoe ik rij.

Han
:lol: :lol: :lol:

groetjes, Kenny

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”