**Kassa**

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Ard
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond

**Kassa**

Ongelezen bericht door Ard »

Dit moet ik even kwijt. Inmiddels heb ik mijn huidige fiets al weer twee jaar. Tijd om hem eens weg te brengen voor een beurtje, begon me aan wat dingen te ergeren en na twee jaar mocht het wel weer.
Komt dat beurtje uit op iets meer dan 1.000 euro. De bandjes waren een beetje op en iets met bougie en afstelling etc.etc.
Nu was het afgelopen zaterdag goed nat en kreeg ik wel twee kleine waarschuwing mee. Een dat er nieuwe bandjes onder zitten. En twee "je krijgt een totaal andere fiets mee" .

Dus ik naar huis, eerste paar bochtjes rustig aan maar wat een geweldige ervaring. Alles gaat weer lekker, geen gebok, bochten door zonder gehobbel. Heerlijk..

Conclusie, niet te eigenwijs zijn als je fiets niet lekker loopt, doe er zelf wat aan of laat het voor je opknappen (zoals ik). Voor je het weet ben je aan die slechte eigenschappen gewend en rij je rond op een fiets die veel beter kan.

Kortom, ben weer helemaal verliefd op mijn -1150-
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: **Kassa**

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Dan zijn die 1000 euries goed besteed toch? Blijft toch een hoop geld.
Veel rijplezier.

_oo_
Edwin
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Zo had ik mijn 2011 1200 vorige week voor de 30K beurt weg gebracht. Iedere beurt bij de dealer laten doen, maar nu kreeg ik voor het eerst een fiets terug die ik niet herkende. Hij liep zelfs beter dan na de installatie van de Rapidbike.
De vorige beurten zijn toevallig in het voor- en zomerseizoen gevallen, zou de oorzaak zijn "minder aandacht door tijdsgebrek"?

Volgende keer lever ik hem in zonder kuipwerk, kan ik voor- en achteraf even de kwikkolom er aan hangen.

Groet,
Kees Jan
Ard

Kees Jan, ik probeer mijn fiets altijd buiten de drukte van het seizoen weg te brengen voor onderhoud. Dan is er zeker meer aandacht voor je fiets.

Wat bedoel je hiermee?
Kees Jan schreef:Volgende keer lever ik hem in zonder kuipwerk, kan ik voor- en achteraf even de kwikkolom er aan hangen.
Groeten,
Ard
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Als het kuipwerk eraf is dan kan ik makkelijk de aansluitnippels voor het vacuüm bereiken, en dus eenvoudig controleren hoe de synchronisatie voor en na de beurt is afgesteld.

Ik rijd ca 18000 per jaar dus helaas heb ik de periode van onderhoud niet geheel in de hand.

Maar die verliefdheid heb ik nu voor de eerste keer ook ervaren, het verschil tussen een redelijk lopende fiets en een optimaal lopende RT. Big RT Smile

Groet,
Kees Jan
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

"T is idd altijd en duellistisch gevoel.
Een hoop geld maar je hebt er wel lol van.
Het wordt pas vervelend als je een hoop geld betaalt en je merkt geen verschil.
In twee maanden tijd een lekke (achter) band met de RT @ € 200,= en idem dito met een * voor de auto @ € 370,= dat doet zeer.
Woensdag is mijn RT bij de dealer voor de eerste 10.000 beurt, ben benieuwd.

Ronald
Ard

Hoi Ronald, je hebt wel pech. Nou succes, ze zeggen weleens dat ongeluk wel eens in drieën komt... :D
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

Ard schreef:Hoi Ronald, je hebt wel pech. Nou succes, ze zeggen weleens dat ongeluk wel eens in drieën komt... :D
Ben toch blij om in het Limburgse te wonen. Bij ons geldt het gezegde: "alle goeie dingen (komen) in drieën". Maar ook: "één ding komt zelden alleen", zoals bij Ronald met de banden.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Jekihero

Ard schreef:Hoi Ronald, je hebt wel pech. Nou succes, ze zeggen weleens dat ongeluk wel eens in drieën komt... :D
siebke schreef:
Ben toch blij om in het Limburgse te wonen. Bij ons geldt het gezegde: "alle goeie dingen (komen) in drieën". Maar ook: "één ding komt zelden alleen", zoals bij Ronald met de banden.
Ik voel me eerlijkgezegd gezegend.
Ik hield me altijd vast aan het gezegde dat al "het goede" van "boven" komt en die bout en draadnagel lagen gewoon op de grond. :D
In beide gevallen ontdekte ik de ellende bij stilstand en was er de mogelijkheid de boel ter plaatse te repareren en de vakantie gewoon voort te zetten.

Ronald
Jekihero

krijg net een mailtje van Motoport.
De motor is klaar, 10.000 km beurt incl. nieuwe voorband € 552.61
Moet er dan wel bij vertellen dat er op eigen verzoek 10W 50 Castrol RS is ingegaan.
De voorband (BT21) had nog 1,4 mm.

Ronald
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Buiten dat mijn motor nooit bij een dealer komt zou ik zelf nooit banden door de dealer laten doen. Hoewel er uitzonderingen zijn, zijn de banden bij de dealer bijna altijd veel te duur. Dat doet ie (hopelijk) niet expres, maar hij krijgt er gewoon minder korting op. Ik ga altijd naar de bandenboer en die doet het voor een (naar mijn idee) redelijke prijs. Het kán iets goedkoper, maar dan moet ik losse banden bestellen via internet en iemand vinden om ze voor max.€15 per band te monteren. Dat heb ik er niet voor over. Bij mijn bandenboer kost een setje €325 incl.montage op de motor (PR2 voor, Conti TA achter). Ik hoor wel eens dat dealers tegen de €400 aan zitten. Scheelt zo weer een tank brandstof moet je maar denken...
Dingeman
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Hoi,

Zie dit draadje. Ergens anders nog goedkoper?

Re: Welke banden heb jij onder je R1200RT
door Dingeman » vr okt 05, 2012 4:06 pm

jaybmw schreef:
Heb een mpr3 voorband besteld en incl monteren/balanceren kost het 125 euro.De huidige mpr2 voorband is voor 75% opgereden maar is nu licht gecupt wat ik in de bochten voel en als vervelend ervaar.Maar na ruim 12.000km vind ik het een goed resultaat,en ik zou qua profiel nog zo'n 2.000km kunnen rijden maar comfort en geen ergernis over het trillen in bochten hebben de overhand,zo ook veiligheid. Ik kies nu voor een mpr 3 omdat over een tijd de mpr2 achterband ook op is en ik dan v/a op mpr3's sta.Dus de komende tijd sta ik op mpr2 achter en voor op mpr3.Geen probleem lijkt me.Een complete set op de r1200rt kost net geen 300 euro incl alles bij deze persoon. J&B motors in Wernhout.

Grtn Jeroen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi Jeroen,

Bedankt voor de tip. In de wijde omgeving prijsopgave gedaan voor een set Michelin Pilot Road 3 (MPR3) En uiteindelijk toch ook maar bij J&B motoren te Wernhout. Totaal prijs all in Euro 285,00. Kan er weer even tegen aan en gaan ervaren hoe deze banden het gaan doen.

Dingeman
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”