Kwijl
Weer een draad over banden.
Ten eerste.. Zoals altijd mijn dank aan iedereen die hier op het forum de moeite neemt om hun tevredenheid uit te spreken
Hele goede commentaar lees ik hier, Mijn toevoeging is dat ik wilde ook komen te weten meer over de Metzeler Z8 en ik rijd nu een tijdje er mee rond.
Mijn persoonlijke mening is dat het in vergelijking met de Michelin is het meer stijf en soms voelt het wat zoekend aan. De Michelin vind ik rustiger en meer voorspelbaar. Uiteraard geldt dit voor mijn eigen rijstijl. Over wat de Metzeler's op langere termijn gaan doen moet ik nog ervaren. Zoals jullie al weten heb ik geen aandelen in Michelin (en ik ben zeer zeker geen Francofanaat !) maar die maken een uitstekende motorband die echt geschikt is voor de zwaardere BMW's.
Ik zal diverse merken blijven proberen want dat hoort bij wat ik doe. Voorlopig blijf ik voor de BMW's bij de MPR3's
Deze zeg ik uit eigen ervaring en ook van honderden reacties van mensen die ik over de vloer krijgt. In feite kan je bij mij alle merken bestellen en ik heb geen probleem er mee. Maar als je vraagt bvb hoe ik over de Conti Road Attack denk zal ik je vertellen dat het heeft een heel mooi van uitzien profiel en ziet er prachtig stoer uit. Kom terug over 8000 kms. en het is de lelijkste afgesleten band die je gaat zien ! Gek is dat bij lichtere motorfietsen gaat het heel lang mee.
Zet ze op een CBR 600 of een Kawa 1000 Z1 bvb en heb je een goede aankoop gedaan. Een andeer voorbeeld is van een klant die MOEST de Dunlop Roadsmart's hebben. Naar 9000km had die een hele nare ervaring op de duitse autobaan. Een ware klapband op de voorband bij 150kph.Een gat van 10cm erin. Gelukkig kon die het wel zonder slechte gevolgen tot stilstand brengen maar hij was goed geschrokken. Die motor kwam binnen met de takelwagen. De eigenaar zei tegen mij
'nu kunnen we de Michelin's monteren'.Is de Dunlop slecht... denk ik niet. Zal ik het aanraden... denk ik ook niet. Ik kan verder gaan maar het wordt te langdradig.
Kortom zoals eerder in de draad is gezegd vraag advies bij iemand je vertrouwt die in staat is om goed advies te geven op een basis van ervaring.
Groeten,
Kenny