bandentest Duits blad Motorrad

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
marcel72
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

bandentest Duits blad Motorrad

Ongelezen bericht door marcel72 »

Hallo,

bij een Duitse BMW-dealer zag ik een blaadje (Motorrad) liggen met daarin een bandentest. Gelijk meegenomen en ingescand. Onderstaand de uitkomst van de test. Uiteraard zal voor elke motor een andere band "de beste" zijn of het lekkerste rijden.
Kun je er iets mee; fijn. Kun je er niets mee; ook goed.

groet,
Marcel

Afbeelding

Afbeelding
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: bandentest Duits blad Motorrad

Ongelezen bericht door Bert M »

Tja, de testmotor was een Streettriple. Dus de uitkomsten vind ik door het verschil met onze (veelal) zwaardere tourmachines niet helemaal representatief. Daarnaast lijkt mij enig Duits chauvinisme ook in de einduitslag aanwezig... Ben na 4000 km nog steeds zeer tevreden met de band die op de 5e plek uitkomt. Toch bedankt voor het delen van deze informatie _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Teuniz
Bijz: R1100R/1995
Woonplaats of omgeving: Katwijk/Turijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teuniz »

Mijn ervaring met de oude Metzeler Roadtec Z4 versus de oude Michelin Pilotroad I is toch echt anders.
De MPR I ging bijna twee keer zo lang mee en gaf me veel meer vertrouwen in de bochten, ook bij nat weer.

Maar misschien dat bij de opvolgers de kaarten anders liggen.
Zündapp GTS50 > Suzuki GT550 > BMW R1100R 172.000 Km
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

't is net zoals Bert al zegt . . . . de test is niet representatief voor onze zware RT's . . . .
Teuniz schreef:Mijn ervaring met de oude Metzeler Roadtec Z4 versus de oude Michelin Pilotroad I is toch echt anders.
De MPR I ging bijna twee keer zo lang mee en gaf me veel meer vertrouwen in de bochten, ook bij nat weer.

Maar misschien dat bij de opvolgers de kaarten anders liggen.
Jos WRSM
Kombee

Ongelezen bericht door Kombee »

De test is gelijk aan die van het nederlandse MotoPlus (uitgave juli/aug). Motoplus werkt samen met motorrad vandaar.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Bedenk ook dat de mannen/vrouwen die deze banden testen waarschijnlijk heel anders rijden dan de doorsnee motorrijder. Ze hebben het over het grensbereik van de banden, en ik mag hopen dat we daar niet dagelijks tegenaan komen. Het gros van de motorrijders kan denk ik niet eens het verschil tussen twee banden voelen omdat je doorgaans wisselt als de oude versleten is. Dus tenzij je oude band echt erbarmelijk slecht was, weet je vaak al niet eens meer hou de oude band voelde toen ie nog nieuw was. Uiteraard zijn er mensen die er gevoelig voor zijn; die merken het wel misschien. Maar ik durf het wel aan dat het gros het verschil niet kan aangeven. Het zou beter zijn als je een ochtendje op Assen kon rijden met een paar sets velgen met nieuwe banden erop. En dan even snel wisselen en weer de baan op. Dán ga je verschil voelen.

En rijstijl is een belangrijke factor, en wat je redelijkerwijs op de openbare weg kunt. Ik durf het ook wel aan dat de gemiddelde rijder op een supersport best met een setje Pilot Roads af kan ipv die sportbanden die slijten als een gek en écht eerst warm gereden moeten worden. Het zou fraai zijn als je onder normale omstandigheden grip tekort komt met een Pilot Road. Ongeacht de motor waar ie onder zit. Dan rij je in de categorie 'Artikel 5' denk ik.

Dus of ze die banden nou getest hebben onder een BMW of niet is niet zo belangrijk. Het kan best zijn dat ze dan tot dezelfde conclusie komen. Er zijn nu eenmaal mensen die snel banden slijten en mensen die er erg lang mee doen. Dat ik 25k met een Trail Attack heb gedaan zegt op zich iets over die band. Hij heeft het in zich. Maar er zijn anderen die er na 10k al de vellen aan hadden hangen bij wijze van spreken.

Ik ben zelf nog niet zo overtuigd van die PR3's. Ik heb nu weer een complete set PR2 eronder liggen, maar heb een tijd met een PR2 voor en Contri Trail Attack achter gereden. Heerlijke band. Gaat erg lang mee en doet het goed op droog én nat. Maar misschien dat een testrijder die ervoor gaat een heel ander oordeel heeft. Kan. Maar zolang je er zelf tevreden mee bent, is het mooi. Dat die PR3 nóg beter in de regen zou zijn zegt me niet zoveel. Ik heb nog nooit last gehad van mijn banden in de regen. Ook niet in een moesson waar ik wel eens hele dagen in heb rond gereden. Ik ben een beetje bang dat die PR3's nóg meer gaan cuppen door die extra snedes in de band. En zoals gezegd was ik al dik tevreden met de PR2. Achter komt straks (als de oude PR2 op is) weer een Conti Trail Attack. En als de PR2 nog leverbaar is, mag die voor. Of ik ga het experiment aan met de Metzeler. Ik had ook ooit Metzeler onder mijn K1100RS liggen. Ik weet het nog niet. Het is ook nog niet zover.
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Het zou maar zo eens kunnen dat de Z8's werkelijk heel goed zijn. Je moet ze dus ook niet met een voorgaande serie vergelijken. Techniek staat niet stil en de concurrentie is moordend. Zit niets anders op dan zelf proberen.
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

We weten allemaal dat een setje nieuwe banden een wereld van verschil is met de bijna versleten exemplaren op je motor.
Wat me van de Metzelers is bijgebleven dat ze nadat ze voor de helft versleten zijn voor geen meter meer sturen met als meest nare "eigenschap" dat ze inknikken in de bochten. Zeker als je weekendje Dolomieten doet wordt je er druk mee om dat ding rond te krijgen.
Daar zie ik niets over terug in deze test.
marcel72
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

zoals al eerder is aangegeven, zal deze test niet specifiek voor de R....RT zijn. Daarvoor verschillen de testmachines en die van ons iets te veel.
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen met banden.
Zelf had ik op mijn FJ1200 Dunlops liggen. Plakten als geen ander aan het asfalt, maar waren ook zéér snel versleten. Op mijn K1100LT had ik Metzeler banden. Deze reden heel behoorlijk.
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
scan

Op K1100 modellen zitten/zaten diagonaal banden!
Niet te vergelijken met de banden in de test hierboven die van het radiale type zijn.
Teuniz
Bijz: R1100R/1995
Woonplaats of omgeving: Katwijk/Turijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teuniz »

Zojuist mijn MPR I voor laten vervangen door een MPR III door http://www.frejusgomme.com/.
De MPR I heeft het 22.000 Km netjes volgehouden. De enige korte onderbreking was een lek veroorzaakt door een spaanplaatschroef, twee jaar geleden.
Is netjes hersteld (geplakt aan de binnenzijde) door een gommista aan de Middelandse Zee-kust (Liguria).
Zündapp GTS50 > Suzuki GT550 > BMW R1100R 172.000 Km
Mike Philippens

Ik vraag me trouwens af waarom er geen commentaar was toen de Michelin PR2 in alle tests won ? Toen is ook niet (altijd) getest met een RT... ;)
Nu komt de test 'ons' minder goed uit en deugt ie ineens niet. Ik vraag me af waarom? Als de motoren waarmee te test is uitgevoerd, de rijders onderling gewisseld hebben en de tests vergelijkbaar, zou je grofweg dezelfde uitkomst moeten hebben bij deze banden. Relatief ten opzichte van elkaar dan. Het is niet dat de RT van een andere planeet komt. Goed, hij is wat zwaarder en heeft het gewicht een beetje meer voorop zitten, maar het zou raar zijn als de uitkomsten radicaal anders zouden zijn. En dan nog: ieder heeft zo zijn eigen ervaringen. Ga voor de gein maar eens op zoek naar gebruikerservaringen over een willekeurige band. Je krijgt dan levensduur te zien variërend van 6000km tot 16000. En er zullen er altijd wel een paar zijn die beweren dat ze totaal geen grip hadden met die band en anderen die zweren dat het een ideale band is.

De RT is absoluut geen sportmotor, en hij zal door het gros van de bezitters ook niet als zodanig gereden worden. Je kúnt er enthousiast mee rijden als je wilt, maar het is er de motor niet naar en wie dat wil, koopt een sportieve motor. Daarin zit 'm denk ik het 'probleem' met tests. Ik heb al vaker gemerkt dat de mannen van de motorbladen altijd lekker van leer trekken op de motoren. Zo zullen ze ook de banden tot aan de limiet testen. Niet constant, maar ze zullen wel lekker door de bochten keilen en lekker optrekken. En dan is een pure toerband denk ik niet in zijn element. Ik denk dat je op de openbare weg nauwelijks aan die grens komt (als je je rijbewijs wilt houden tenminste), dus wat dat betreft is het een vertekend beeld. Echter, relatief ten opzichte van elkaar zal het best wel kloppen.

En dan nog...als je zelf de ervaring hebt dat de PR3 voor jou helemaal het einde is, wat maakt die test dan uit? Het is jammer dat het zo'n dure bezigheid is, want je durft voor dat geld haast geen experimenten te doen. Het is wel even (meer dan) €300 die je doorspoelt als het geen fijne band blijkt te zijn.
Bert M
Erelid
Erelid

Waarom ik Michelins heb laten zetten? Kan ik simpel in zijn: toen Kenny (MSA) tegen mij zei dat Michelin de beste optie voor mijn RT is, was zijn expertise voor mij voldoende argument om die dus te kopen. Commercieel belang? Kenny voert Michelin niet omdat hij dat moet, maar omdat het als zelfstandig ondernemer zijn overtuiging is dat het goed is. En als zelfstandige wil je heel graag je clientèle het beste voorschotelen, want anders is je broodwinning gauw opgedroogd... En noch Kenny, noch de Michelins hebben me teleurgesteld, dus ben ik tevreden met het advies. En daar kan wat mij betreft geen 'onafhankelijke' test tegen op.

[groet]

Bert M
Bert M

Mike Philippens

Bert M schreef:En daar kan wat mij betreft geen 'onafhankelijke' test tegen op.
Maar waarom is die test nu ineens niet meer onafhankelijk nu de Michelin niet meer op 1 staat? Bij de PR2 stond ie bijna altijd op 1, en als ze toen ook niet onafhankelijk waren, hoorde die toen wel thuis op de eerste plek?
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

scan schreef:We weten allemaal dat een setje nieuwe banden een wereld van verschil is met de bijna versleten exemplaren op je motor.
Wat me van de Metzelers is bijgebleven dat ze nadat ze voor de helft versleten zijn voor geen meter meer sturen met als meest nare "eigenschap" dat ze inknikken in de bochten. Zeker als je weekendje Dolomieten doet wordt je er druk mee om dat ding rond te krijgen.
Daar zie ik niets over terug in deze test.

200% akkoord met je stelling.
En ja, hebben ze de gewone PR3 getest of die met versterkt karkas? Op de beemer moet die met versterkt karkas gelegd worden en die knikt helemaal niet in in de bochten. Heb nog nooit zo een goede band gehad die zo gelijkmatig afslijt.

en net zoals Bert M zegt, ook mijn bandenboer raadde me de PR3's aan boven de Metzelers Z8. Nog geen moment spijt van gehad. Binnen een week of 3 zal ik ze in Spanje moeten laten leggen. Hier zou ik er nog zeker 3000km mee kunnen rijden maar daar??? Hoop er nog 1000 uit te halen.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik kan iedereen aanbevelen om de hele test te lezen in plaats van alleen de slotconclusie. Dan je kun je op basis van de nuanceringen die in de tekst worden gegeven, de band kiezen die bij je eigen rijstijl/motor past.
scan

Mike Philippens schreef:Nu komt de test 'ons' minder goed uit en deugt ie ineens niet. Ik vraag me af waarom? Als de motoren waarmee te test is uitgevoerd, de rijders onderling gewisseld hebben en de tests vergelijkbaar, zou je grofweg dezelfde uitkomst moeten hebben bij deze banden. Relatief ten opzichte van elkaar dan. Het is niet dat de RT van een andere planeet komt. Goed, hij is wat zwaarder en heeft het gewicht een beetje meer voorop zitten, maar het zou raar zijn als de uitkomsten radicaal anders zouden zijn.
De RT is wel degelijk een andere motor dan de testmotor!
Laten we vooral eens kijken naar de manier waarop de voorkant van de RT is afgeveerd die is niet vergelijkbaar met een traditionele schokbreker fiets.
Dat kan impliceren dat een band op de RT een totaal ander gedrag kan vertonen, hetgeen ook wel uit de berichten op de diverse fora te lezen valt.
Dit systeem hoe goed het ook is heeft naast zijn vele voordelen ook zijn nadelen (JC).
De vraag is of je voor de RT die speciale zwaardere uitvoering wel nodig hebt?
Doordat het karkas stugger is (door extra koordlagen toe te passen) wordt het comfort ook minder.
Ik ben daarom weer overgestapt op de "normale" uitvoering.
Bert M
Erelid
Erelid

Mike Philippens schreef:
Maar waarom is die test nu ineens niet meer onafhankelijk nu de Michelin niet meer op 1 staat? Bij de PR2 stond ie bijna altijd op 1, en als ze toen ook niet onafhankelijk waren, hoorde die toen wel thuis op de eerste plek?
Even een kleine nuancering: je zult uit mijn mond/iPad niet horen dat de tests waarin de PR2 de hemel ingeprezen werd, wél onafhankelijk waren. En of de PR2 toen wel of niet op de eerste plek hoorde, laat ik voorts aan ieder over die daar een eigen oordeel over kan vellen. Een ieder heeft zo zijn eigen beleving van, zowel de bedrijven als ook de particulieren/gebruikers.

[groet]

Bert M
Laatst gewijzigd door Bert M op 10 aug 2012, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert M

RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Bert M schreef:
Mike Philippens schreef:
Even een kleine nuancering: je zult uit mijn mond/iPad niet horen dat de tests waarin de PR2 de hemel ingeprezen werd, wél onafhankelijk waren. En of de PR2 toen wel of niet op de eerste plek hoorde, laat ik voorts aan ieder over die daar een eigen oordeel over kan vellen. Een ieder heeft zo zijn eigen beleving van, zowel de bedrijven als ook de particulieren/gebruikers.

[groet]

Bert M

Inderdaad, "onafhankelijkheid" is soms ver weg als je dit wereldje kent :idea: :oops:
Mike Philippens

scan schreef:
Mike Philippens schreef:Nu komt de test 'ons' minder goed uit en deugt ie ineens niet. Ik vraag me af waarom? Als de motoren waarmee te test is uitgevoerd, de rijders onderling gewisseld hebben en de tests vergelijkbaar, zou je grofweg dezelfde uitkomst moeten hebben bij deze banden. Relatief ten opzichte van elkaar dan. Het is niet dat de RT van een andere planeet komt. Goed, hij is wat zwaarder en heeft het gewicht een beetje meer voorop zitten, maar het zou raar zijn als de uitkomsten radicaal anders zouden zijn.
De RT is wel degelijk een andere motor dan de testmotor!
Laten we vooral eens kijken naar de manier waarop de voorkant van de RT is afgeveerd die is niet vergelijkbaar met een traditionele schokbreker fiets.
Dat kan impliceren dat een band op de RT een totaal ander gedrag kan vertonen, hetgeen ook wel uit de berichten op de diverse fora te lezen valt.
Dit systeem hoe goed het ook is heeft naast zijn vele voordelen ook zijn nadelen (JC).
De vraag is of je voor de RT die speciale zwaardere uitvoering wel nodig hebt?
Doordat het karkas stugger is (door extra koordlagen toe te passen) wordt het comfort ook minder.
Ik ben daarom weer overgestapt op de "normale" uitvoering.
Ehhh...ik merk alleen op dat nu ineens de test niet lijkt te deugen. Toen de Michelin nog op 1 stond, was er nooit commentaar op de tests.
En for the record: ik heb op de ex-politie RT een omgekeerde bandenmaat. Dus 18" voor en 17" achter. Ik kan die zogenaamde versterkte toestand dus niet hebben en ik had niets te klagen over mijn PR2's. Mijn PR2 voorband heeft er 20.691km op gezeten. Best respectabel al zeg ik het zelf. En dat voor een niet-speciale-RT-band! Ik heb nog geen PR2 achterband versleten door een tussentijdse overgang naar een Conti Trail Attack, die het 25.814km heeft uitgehouden. Ook geen speciale RT band, maar een allroadband die van zichzelf al een steviger karkas heeft.

Ik heb ook geen commentaar op de PR2, en volgens mij maakt het allemaal veel minder uit dan men elkaar in de verschillende fora wil doen geloven. Het is een typisch verschijnsel op internet dat men elkaar helemaal gek maakt met allerlei wijsheden en ervaringen. En die ervaringen zijn van zoveel factoren afhankelijk dat je er vaak nauwelijks wat aan hebt. Ik zeg niet dat jij of anderen mensen iemand iets op de mouw willen spelden, maar ik denk dat het vooral tussen de oren zit. Wie heeft de verschillende banden zelf uitgeprobeerd onder gelijke omstandigheden? En dat binnen een kort tijdsbestek zodat je nog weet hoe de andere band nieuw aanvoelde? Ik denk heel weinig of geen. Het is net als met die wonderbougies, veel theorieën en in de praktijk blijkt het geen bal uit te maken.
Mike Philippens

RhanRT schreef:Inderdaad, "onafhankelijkheid" is soms ver weg als je dit wereldje kent :idea: :oops:
Alleen erg typisch dat de twijfels pas worden geuit als de uitkomst 'ons' niet bevalt. Of niet overeenkomt met 'ons' verwachtingspatroon. Erg typisch.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Dat is niet vreemd. Dat is het leerstuk van de cognitieve dissonantie. Heel menselijk.
scan

Beste Mike, ik begrijp je commentaar niet op mijn door jou aangehaalde bijdrage.
Zoals je kunt lezen heb ik het niet over de resultaten van de bandentest maar over de aspecten die een goede vergelijking van deze test met andere motoren niet 1 op 1 te vertalen zijn.
Het interesseert me allerminst waarmee anderen rijden en ik geloof al helemaal niet in al die fraaie marketing kreten waarmee het product nu beter is al ooit tevoren. Dat laatste beweren ze over een paar maand weer en zo gaat dat maar door. Het lijken wel wasmiddelen!
Voor mij telt alleen welke band mij het gevoel geeft veilig onderweg te zijn of dat nou merk A of B(eter) is zal mij worst zijn.
Misschien kijk je er nu iets anders tegenaan...
hv121456

Ongelezen bericht door hv121456 »

Begin deze week mijn RT voor een 40.000 km beurt naar de dealer gevracht. Naast de beurt waren ook de banden aan de beurt. In mijn geval waren dat MPR III die het 20.000 km hebben volgehouden (95%-98% snelweg).

Omdat ook ik de test het eerder genoemde motorblad heb gelezen vroeg ik bij de dealer naar de Metzeler banden. De reactie van de dealer was/is dat zij gezien de positieve ervaringen met de Michelin banden geen reden hebben over te stappen naar een ander merk band dat zij standaard monteren. Uiteraard is het mogelijk een band naar eigen keuze te laten monteren. De dealer houdt vast aan Michelin.

Daarbij komt dat de banden in de test worden getest op een wijze waarop de doorsnee motorrijder vrijwel nooit zich zelf op de motor voort beweegt. M.a.w. zijn de verschillen tussen de verschillende banden wel degelijk aanwezig maar voor het gros van de motorrijders, waaronder ik mijzelf schaar, niet of beperkt merkbaar.

Moraal van het verhaal. Mijn RT heeft voor en achter nagel nieuwe Michelins en nu van het type PR II. Omdat ik met de MPR II eerder goede ervaring heb met deze band op een R1100RT en een K1200GT heb ik geen problemen met deze band. Ik hoop alleen dat deze banden het ook 20.000 km volhouden. De dealer is wat minder te spreken over mijn bandenslijtage en daarmee zijn omzet :lol: :lol: :lol:
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Banden! O wat een gesteggel over welke band nu beter is. Dat zal voor iedereen verschillen. Waarom? De ene wil een goed stuurband, de ander een band die altijd goed kleeft aan de weg de volgende een band die lang mee gaat. En dan de rijstijl , rustig gematigd of sportief. Al dat soort zaken spelen mee in wat een goede band is. En niet alles kan in een band daarvoor zijn de verschillen te groot. Zo zal een lekker klevende band snel slijten en een harde band lang meegaan maar minder grip hebben. En juist omdat alle verschillen zo groot zijn en wij ook allemaal andere eisen stellen aan een band zijn er zo veel verschillende banden met hun goede en slechte eigenschappen. Is maar net wat je verlangd van je band. Belangrijk is niet het merk band maar jou gevoel voor een veilige band die aan jou wensen voldoet! Maar dat wil nog niet zeggen dat jou band mijn band moet zijn. Banden is dus een persoonlijke keus! _001
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Kwijl Big RT Smile
Weer een draad over banden.

Ten eerste.. Zoals altijd mijn dank aan iedereen die hier op het forum de moeite neemt om hun tevredenheid uit te spreken _004
Hele goede commentaar lees ik hier, Mijn toevoeging is dat ik wilde ook komen te weten meer over de Metzeler Z8 en ik rijd nu een tijdje er mee rond.

Mijn persoonlijke mening is dat het in vergelijking met de Michelin is het meer stijf en soms voelt het wat zoekend aan. De Michelin vind ik rustiger en meer voorspelbaar. Uiteraard geldt dit voor mijn eigen rijstijl. Over wat de Metzeler's op langere termijn gaan doen moet ik nog ervaren. Zoals jullie al weten heb ik geen aandelen in Michelin (en ik ben zeer zeker geen Francofanaat !) maar die maken een uitstekende motorband die echt geschikt is voor de zwaardere BMW's.
Ik zal diverse merken blijven proberen want dat hoort bij wat ik doe. Voorlopig blijf ik voor de BMW's bij de MPR3's
Deze zeg ik uit eigen ervaring en ook van honderden reacties van mensen die ik over de vloer krijgt. In feite kan je bij mij alle merken bestellen en ik heb geen probleem er mee. Maar als je vraagt bvb hoe ik over de Conti Road Attack denk zal ik je vertellen dat het heeft een heel mooi van uitzien profiel en ziet er prachtig stoer uit. Kom terug over 8000 kms. en het is de lelijkste afgesleten band die je gaat zien ! Gek is dat bij lichtere motorfietsen gaat het heel lang mee.
Zet ze op een CBR 600 of een Kawa 1000 Z1 bvb en heb je een goede aankoop gedaan. Een andeer voorbeeld is van een klant die MOEST de Dunlop Roadsmart's hebben. Naar 9000km had die een hele nare ervaring op de duitse autobaan. Een ware klapband op de voorband bij 150kph.Een gat van 10cm erin. Gelukkig kon die het wel zonder slechte gevolgen tot stilstand brengen maar hij was goed geschrokken. Die motor kwam binnen met de takelwagen. De eigenaar zei tegen mij 'nu kunnen we de Michelin's monteren'.Is de Dunlop slecht... denk ik niet. Zal ik het aanraden... denk ik ook niet. Ik kan verder gaan maar het wordt te langdradig.
Kortom zoals eerder in de draad is gezegd vraag advies bij iemand je vertrouwt die in staat is om goed advies te geven op een basis van ervaring.

Groeten,
Kenny
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Draadje is al wat ouder hoor...
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Dave schreef:Draadje is al wat ouder hoor...

Ik ook :lol:
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Beamietoo schreef:
Dave schreef:Draadje is al wat ouder hoor...

Ik ook :lol:
_004 Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”