Tweede keer installeren van Mapsource

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Tweede keer installeren van Mapsource

Ongelezen bericht door aartjw »

Sinds ik weer alleen woon heb ik een laptop gekocht ter vervanging van dat grote bakbeest. Nou had ik op de desktop Mapsource geïnstalleerd met daarbij de Lifetime update. Kan ik vanaf de originele dvd Mapsource op de laptop installeren (dat wordt dus een tweede installatie) en hoe kom ik dan aan de lifetime update?
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Wildripper
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Re: Tweede keer installeren van Mapsource

Ongelezen bericht door Wildripper »

http://www.javawa.nl/gmtk.html

Wanneer je hier naar toe gaat kan je een prachtig programmaatje downloaden en daarmee je kaarten naar elke pc/laptop overzetten inclusief je registratie.
(met uitleg)

Je lifetime update loopt via mygarmin en het maakt niet uit welke computer je daarvoor gebruikt als er maar een ontgrendelde mapsource/basecamp op staat.

_004
Succes
Zümo XT
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Sluit ik me helemaal bij aan. GMTK is een fantastische tool die eindeloos 'geklooi' met codes etc kan voorkomen. Absoluut daarmee doen.

En daarmee meteen ook het advies aan ALLE andere garmin gebruikers: maak, nu je pc nog probleemloos functioneert even met gmtk een backup van je kaarten, bijvoorbeeld op een sd-kaartje of usb stick. Maakt het levens als je pc ooit een week voor de toervakantie crasht een stuk aangenamer!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Weer zo'n prima tip!
Dank daarvoor.

Ronald
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

is inderdaad een supertooltje. Heb het ook gebruikt om mapsource en basecamp vanop een usb stick te laten draaien. Voor basecamp eenvoudig je kaart via verkenner in dezelfde map zetten als die waar de basis map staat. Werkt uitstekend.
aartjw

Bedankt voor de tip. Het programma ziet er goed uit, maar er is een probleempje gerezen: vanavond probeerde ik de oude desktop op te starten en die heeft nu definitief de geest gegeven _002 Doet niks meer, nada noppes
Het wordt dus herinstalleren. Gelukkig heb ik alle originele spullen nog, zelfs de doos en het envelopje van de dvd waar de ontgrendelcode op staat.
Ga ik morgen installeren. Zijn er nog zaken waar ik speciaal op moet letten v.w.b. de lifetime update en zo? _001
Geschiedenis:
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Hans Vaessen

Als het alleen gaat om city navigator niet zo'n probleem; kost alleen tijd.

Vergeet de dvd's bij het toestel; als je een lifetime hebt zal dat immers altijd ouder kaartmateriaal zijn. Gewoon even inloggen op mygarmin => maps => laatste versie => met optie 2 downloaden en installeren. Vergeet niet bij de opties aan te geven dat hij niet (alleen) het toestel moet updaten maar ook op de pc moet installeren.

Hou er rekening mee dat het, afhankelijk van je verbinding, 1 tot 8 uur kan duren. Suc6!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
aartjw

Hans Vaessen schreef:Als het alleen gaat om city navigator niet zo'n probleem; kost alleen tijd.

Vergeet de dvd's bij het toestel; als je een lifetime hebt zal dat immers altijd ouder kaartmateriaal zijn. Gewoon even inloggen op mygarmin => maps => laatste versie => met optie 2 downloaden en installeren. Vergeet niet bij de opties aan te geven dat hij niet (alleen) het toestel moet updaten maar ook op de pc moet installeren.

Hou er rekening mee dat het, afhankelijk van je verbinding, 1 tot 8 uur kan duren. Suc6!
Ok, bedankt voor de tip _004 . Ga ik morgen meteen doen!
Geschiedenis:
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Hans Vaessen

Overigens begrijp ik uit reacties elders dat 'optie2' als zodanig niet meer bestaat. Gewoon doen wat logisch lijkt. Maar kijk wel goed naar de schermen die voorbij komen anders zie je de knop 'installatieopties' over het hoofd; en die heb je nodig om te zorgen dat de install ook op de computer terecht komt. Suc6!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”