Een Guzzisti die er een motor bij wil.

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Jeeron

Een Guzzisti die er een motor bij wil.

Ongelezen bericht door Jeeron »

Hallo heren en dames?

Mijn naam is Jeroen en rijd nu 7 jaar motor, sinds mijn 18e, nu dus 25. Heb al tijd een Guzzi onder de kont gehad.
Begonnen met een V35, na de 25kw periode samen met m`n vader een sport 1100 gekocht, en een half jaar later heb ik er een Nato KMAR bijgekocht. Die laatste gebruik ik tot op heden vrijwel dagelijks. 2 weken geleden met mijn vriendin op de nato naar Mandello gereden en weer terug, leuk tochtje van een week (2 dagen heen, 3 dagen daar en 2 dagen terug) van 2400km. Echt een super vakantie, op MF, het nato forum en mgcn staat een verslagje. dit zijn in elk geval de foto's

Na die vakantie, hoe mooi die ik ook was wil ik er toch een wat dikkere motor bijhebben voor 2 persoons vakanties. En 1 van de overwegingen is een R1100RT, heb wel een leuke zien staan op MP maar die heeft 200.000km. Ik weet dat km standen weinig zeggen maar dat ben ik nog nooit tegengekomen, vandaar mijn aanwezigheid op dit forum. De topics doorspitten en eens goed inlezen in de motor.

Onderhoud aan de motoren hier in de schuur waaronder ook een california III en Norton Commando 850mk3 doen mijn vader en ik zelf. De BMW wil ik dus ook zelf gaan onderhouden, de WPHB is reeds gedownload en wordt een beetje doorgespit op haalbaarheid.
RhanRT

Re: Een Guzzisti die er een motor bij wil.

Ongelezen bericht door RhanRT »

hoi Jeroen,

Mooie introductie en geweldige foto's _004
Een motorrijder in hart en nieren dus (met de paplepel ingegoten :lol: ), ik denk dat ik bij jou mag zeggen in hoofdletters welkom bij ons forum.
Ik hoop dat jij aan de BMW net zoveel plezier zal gaan beleven als aan het motorpark wat je al hebt.

met vriendelijke groet,

RhanRT
Jeeron

Het is nog even de vraag of het wel een beemer gaat worden. Wil deze week eens een proefrit maken op een R1100RT, ben heel erg benieuwd hoe dat gaat. En inderdaad met de paplepel en al. Sinds m`n 4e al mee in de zijspan, alles met de motor :p. Ik weet niet beter.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Jeroen,

Welkom op het RT-forum . De Guzzi is een fantatische fiets waar ik in de afgelopen 41-motorjaren wel ervaring mee heb opgedaan.
Je zoekt een mooie RT? Ik raad je aan om dit onderwerp KOOP/VERKOOP even te bezoeken. Er staan momenteel een aantal erg mooie RT's te koop van forumleden.
Je fotoserie is erg mooi.
We hebben er weer een echte kilometervreter bij . . . . _004

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Bart51
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Hoi Jeroen,
Welkom op dit forum en veel plezier met je R1100RT.
Wat leuk om te lezen dat je naar Mandello del Lario bent geweest!
In 2011 was ik daar ook, toen bestond MG 90 jaar en zijn we met heel veel motoren met Theo Lamers mee geweest. Geweldig mooi, zie ook:viewtopic.php?f=52&t=4685
Ik zou het zo weer overdoen, maar dan op de terugweg over de Stelvio.

Groetjes Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Cowcatcher
Type: Overig R-serie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Nijkerk

Ongelezen bericht door Cowcatcher »

Welkom! [welkom]

En succes met je keuze!
Wellicht gaan we je vaker tegenkomen _004

[groet]
Han
Jeeron

Bedankt voor het warme welkom heren! Donderdag heb ik een proefrit afgesproken voor een R1100RT, ben erg nieuwsgierig naar het hoe en wat. Heb voor mezelf wel besloten dat ik pas halverwege volgende maand een motor mag kopen. Tot die tijd rustig denken en vergelijken, ik hoop dat me dat lukt :P.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Jeeron schreef:Bedankt voor het warme welkom heren! Donderdag heb ik een proefrit afgesproken voor een R1100RT, ben erg nieuwsgierig naar het hoe en wat. Heb voor mezelf wel besloten dat ik pas halverwege volgende maand een motor mag kopen. Tot die tijd rustig denken en vergelijken, ik hoop dat me dat lukt :P.
Volgende maand pas kopen en toch donderdag al proefrijden??? Weet waar je aan begint... :D Dat stuk zelfbeheersing had ik dus niet :oops: rijden was kopen... En ook nooit een seconde spijt gehad trouwens, integendeel...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Jeeron

Bedankt voor de waarschuwing Bert! Maar ik verwacht daar niet zoveel problemen mee omdat we hier toch al een leuk aantal motoren in de schuur hebben staan die ik kan pakken is er geen haast bij :p. En ik moet van mezelf ook nog op een 1000SP3 proefrijden, en m`n dealer is de komende 2 weken op vakantie. Het Guzzi virus is nou eenmaal erg hardnekkig.
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hoi Jeroen,

Welkom op dit machtig interressante RT-forum . Naast je Guzzi ook heel veel Boxer plezier gewenst.

[groet] -1100-
Joop
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Hey Jeeron,
Welkom op dit forum. De kabouters van MGCN gaan dit helemaal niet leuk vinden. Heb jaren Guzzi gereden 850 LM ('76, eerste serie) T3 Cali ('76), V35 Imola ('82), Quota 1100ES(2001, één van de laatst gemaakte) en Norge 1200 GTL (2008). Deze collectie werd 3 jaar geleden verkocht om de overstap naar BMW te wagen.
Heb met de R1200RT toch 3000 km nodig gehad om dit beestje gewend te komen (een proefrit zegt te weinig. Aanvankelijk was ik helemaal niet gecharmeerd door de RT: miste de roffel en het rijgedrag was me vreemd). Stuurt compleet anders in door de tele-lever dan een Guzzi en zeker een oudere. Dus effe oppassen geblazen. Het omgekeerde is dus ook zo. Een maat van me met een Cali III en een GS ging bijna de bocht uit met zijn Cali omdat hij dacht dat hij hetzelfde kon doen als met zijn GS.
Nu zou ik haar voor geen geld ter wereld nog willen inruilen voor een Norge of Stelvio (alhoewel Guzzi en VRA motors in Oosterzele me nog steeds nauw aan het hart liggen en er misschien een 750 NTX bijkomt. Zelfs MGCB en Guzzi-West tolereren dat ik met de beemer kom aandraven).
Als je budget het je toelaat zou ik echter eerder gaan kijken naar een 1150 of een 1200. Veel succes met de proefrit en je zoektocht.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Groetjes Jeeron,
Jeez- ik was 29 toen ik mijn 1150RT kocht, en ik dacht dan ik zeer jong was voor een beemer- maar je ben pas 25. Goede aan je! (sorry- Aussie/Brits/Dutch verwarring...). Volgens mij zal je het RT leuk vinden! Is het een vraag van het kost (als ik mag dat vragen?) het beslssing voor een 1100? Een 1150 kan ook een mooie optie zijn- en is nog prima thuis zelf te onderhouden. Kwestie van smaak...
Welkom op het RT-forum !
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Jeeron

Ik heb mezelf een budget gegeven van €3000,-. Moet haalbaar zijn, en een fiets met 100.000+ vind ik niet erg. M`n Guzzi heeft er tenslotte ook al zo`n 150.000 opzitten en doet het nog steeds prima. Alles valt en staat met goed onderhoudt.

Vandaag proefgereden op een R1100rt, echt een machtige machine, maar ik rij echt overal te hard met dat ding :p. Ik kan snelheid niet inschatten en met echt op de teller kijken, kleine guzzi gewend he.

En inderdaad het stuurt compleet anders, maar wanneer je een bocht goed pakt dan gaat hij ook lekker. Wat ik ook merkte is dat de windbescherming voor mijn lichaam op de kleine Guzzi beter is, en de wind in m`n gezicht weer beter op de BMW. De wind pakt net m`n ellebogen en zijkant van m`n benen mee wat de Nato niet doet. Ook ben ik niet zo gecharmeerd van de zadel dat erop zat. Erg zacht, ritje van 50km en ik kreeg toch echt wat zadelpijntjes. Leek er echter wel op dat de zadel wat was uitgehold, dus ook maar eens op een andere rijden.

EDIT
Ik ga hier maar verder viewtopic.php?f=63&t=5963 dit gaat zo erg off-topic.
flyer
Type: R1200RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland

Ongelezen bericht door flyer »

Hoi Jeroen,

Leuk om deze motor weer een s te zien.
Ik heb zelf op de V50 gereden toen ik in militaire dienst zat.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik geen ervaring met Guzzi's maar weet wel dat je van een beemeRT geen spijt gaat krijgen.
Welkom op het forum en laat weten waarop je uiteindelijke keuze is gevallen.

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”