De 175 km lange route voert ons langs en over oude dijken, prima te berijden landwegen, idyllische dorpjes, prachtige vergezichten en Hollandse luchten, de met pleziervaart beladen vaarten en de Friese meren.
Halverwege kom je langs het stadje Sloten, hier zijn ter verposing prima horecagelegenheden aanwezig. De route leidt dan ook dit dorpje in.
Na deze stop komen we langs het Reaklif. Het Rea Klif is zo'n 150.000 jaar geleden ontstaan, tijdens de voorlaatste ijstijd. Verder is het een historische plaats waar in 1345 een slag tussen Friezen en Hollanders plaats heeft gevonden. Hier moet echt even gestopt worden om van de uitzichten te kunnen genieten.
Wij (Han en Jos) waren in ieder geval bijzonder enthousiast . . . . . Mee doen dus

Beste Forummers,
Al eerder gaf ik aan overal in ons landje een rit te willen organiseren waarbij wij naar jullie toekomen.
Het Noorden hadden wij nog niet gehad, dus vandaar dat ik nu gekozen heb voor Friesland.
Deze tour heb ik nu eens een keer niet zelf uitgezet maar geleend van de ANWB/Promotor, soms hoef je het wiel niet uit te vinden

Deze tourrit, Zuid West Friesland, start in het stadje Lemmer, Transveer 1 en dat is bij de Mc Donalds.
Wanneer? zaterdag 25 augustus 2012
Tijdstip ? 11:00 verzamelen en ongeveer 11:30 uur gaan we deze tour rijden.
Afstand: 175 km

groet,
RhanRT
Deelnemers:
RhanRT
RharryRT
Wilcobeetjer
Jos WRSM + Jenny54
jvanschooten (Hans)
Habeve (Harald)
Blackers
Walter