nou, waar zal ik beginnen.
Vrijdag is de beemer bij de dealer geweest en daar hebben ze het schokkend rijden verholpen door de kleppen te stellen, de bougies te vervangen (had ik ook al gedaan 4 weken terug door er Halo bougies in te zetten _003 ) en de gaskleppen te syncen. De lekkage aan de schokbreker hebben ze volgens de factuur afgesteld

:
Tot mijn stomme verbazing presenteerde de eigenaar mij een rekening van 200.- die hij dan wel wilde delen. Want "ze hadden zo hun best gedaan" dat hij vond dat een vergoeding voor de inspanning wel op zijn plaats was. Ik was met stomheid geslagen....
Mijn opmerking dat ik nog (Bovag) garantie heb en in de eerste week na aanschaf al heb aangegeven dat de beemer niet goed draaide veranderde daar niets aan. Sterker nog, hij ging helemaal uit zijn dak toen ik zei dat ik niet van plan was de factuur te betalen en mijn bougies terug wilde hebben. Hij riep met zijn armen omhoog luidkeels door de werkplaats "ik ben helemaal klaar met deze man en we doen niets meer voor hem" :shock:
En dat terwijl dit mijn 1e bezoek was na aankoop van de beemer. Voor die tijd wist ik wel van hun bestaan maar was er nog niet eerder geweest.
Eenmaal mijn sleutels terug en op weg naar buiten ging hij door met zijn monoloog dat "de klanten" zijn plezier helemaal vergalde en ik zo de toko kon overnemen. Hij was er klaar mee. Mijn vrouw, die mij had afgezet, volgde dit "gesprek" en zij, betaal alsjeblieft die 100 Euro en laat hem de .... krijgen. Onder protest heb ik van haar rekening de 100 Euro betaald maar het zit me niet lekker.
Ik ben maar weggegaan met de mededeling dat ik nog wel een keer terugkom als hij is gekalmeerd om hem dan mijn kant van het verhaal te vertellen want daarvoor stond hij vrijdag totaal niet open. Ik denk zelf dat hij overspannen is want dit is geen normaal gedrag.
Wat moet je hier nou mee... Ik vertrouw deze dealer helemaal niet meer. Dit is ook de reden dat ik andere winterstalling zoek want dat zou ik ook daar doen aan het einde van het jaar.
Het enige positieve van het verhaal is dat de R1100RT nu rijdt als een zonnetje, KFR is bijna geheel afwezig en trillingen in het stuur zijn verdwenen.
Groeten Ruud.
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.