Opladen accu
Moderator: RT_Patrick
- PD850RT
- Type: R1200RT
- Bijz: Antracietgrijs
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Opladen accu
Als ik mijn 1200RT (2005) 's morgens start geeft het display uiteraard eerst aan dat alle tests doorlopen worden maar geeft ie ook soms na al die test en als ik de RT start een accu-symbooltje kort weer. Dit gebeurt ook als ik bijv. de Optimate de hele nacht aan de BMW heb gehangen of als ik gereden heb de motor afzet en even later weer wil starten en weg wil rijden. Je zou zeggen dat de accu dan helemaal vol is of ligt het niet aan de accu maar aan de dynamo welke dan even niet genoeg stroom produceert en het starten de accu even te veel wordt? Ik kom er via de handleiding niet echt uit buiten het feit dat niet goed opgeladen wordt. Heeft iemand van jullie ook al eens deze ervaring gehad?
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
Re: Opladen accu
PD850RT schreef:Als ik mijn 1200RT (2005) 's morgens start geeft het display uiteraard eerst aan dat alle tests doorlopen worden maar geeft ie ook soms na al die test en als ik de RT start een accu-symbooltje kort weer. Dit gebeurt ook als ik bijv. de Optimate de hele nacht aan de BMW heb gehangen of als ik gereden heb de motor afzet en even later weer wil starten en weg wil rijden. Je zou zeggen dat de accu dan helemaal vol is of ligt het niet aan de accu maar aan de dynamo welke dan even niet genoeg stroom produceert en het starten de accu even te veel wordt? Ik kom er via de handleiding niet echt uit buiten het feit dat niet goed opgeladen wordt. Heeft iemand van jullie ook al eens deze ervaring gehad?
Ik zie het accu symbool ook maar heb net een nieuwe odessy (Genesys tegenwoordig) erin laten zetten. Zou me er niet druk om maken. Ik denk dat de spanning iets afneemt tijdens het starten en dat dat gesignaleerd wordt. direct na het starten is het symbool weg en komt niet meer terug.
- Willem Rietveld
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
Hallo,
Deze korte aanduiding is inderdaad normaal.
, Willem.
Deze korte aanduiding is inderdaad normaal.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Die indicatie op de
LCD-scherm geeft aan dat de spanning beneden een bepaald niveau komt.
Als het heel kortstondig is bij een 1e starting is er vaak weinig aan de hand.
Als het je elke keer gebeurt zou ik in eerste instantie je accu eens laten testen.
Zeker als je dit symbool getoond wordt na een rit van 30 minuten (en meer).
Dan zou je accu voldoende opgeladen moeten zijn.
Ik weet niet welke Optimate lader je gebruikt, maar sommige modellen zijn druppelladers, en die hebben meer nodig dan 1 nachtje om je accu te laden.
Maar het kan ook de riem/snaar zijn naar je dynamo die even slipt, vervuiling (of slijtage) van de koolborstels van je dynamo.
Het meest eenvoudige is de accu te laten testen.

Als het heel kortstondig is bij een 1e starting is er vaak weinig aan de hand.
Als het je elke keer gebeurt zou ik in eerste instantie je accu eens laten testen.
Zeker als je dit symbool getoond wordt na een rit van 30 minuten (en meer).
Dan zou je accu voldoende opgeladen moeten zijn.
Ik weet niet welke Optimate lader je gebruikt, maar sommige modellen zijn druppelladers, en die hebben meer nodig dan 1 nachtje om je accu te laden.
Maar het kan ook de riem/snaar zijn naar je dynamo die even slipt, vervuiling (of slijtage) van de koolborstels van je dynamo.
Het meest eenvoudige is de accu te laten testen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht