De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door scan »

Lang op gewacht maar nu komt ie dan toch echt!
Na de onverwoestbare K75 is er een nieuwe 3cylinder toermotor onderweg om het toersegment waarin BMW de dienst uitmaakt onveilig te maken.

Zie hier de resultaten: http://www.dealernews.com/dealernews/ar ... ?id=778763

Zou deze move BMW tot nieuwe activiteit op het gebied van de 3-cylinder kunnen verleiden? _004
doov650

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door doov650 »

Heeft Triumph de ontwerpafdeling van BMW overgenomen?
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3354
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door HansD »

Brutale aanpak van Triumph. Dit is al de derde Triumph die (op de motor na) in alle opzichten een kopie is van een BMW (styling, opties etc.).
Kijk maar eens naar zadel, koffers, kuip, scherm en ga zo maar door - exacte kopien van de RT. Een directe aanval op de R1200RT dus.
En dan met hetzelfde koppel en 20 pk meer. Ik ben benieuwd naar de prijs.

BMW zit niet stil: begin 2013 wordt de watergekoelde GS verwacht (al is er nog niks officieel bekend), en de watergekoelde RT zal dan wel na ongeveer 1 jaar volgen ...
Dave

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Dave »

Zou er zich straks een vergelijkbaar gevecht ontwikkelen tussen BMW en Triumph als tussen Apple en Samsung (bijvoorbeeld, er zijn meer van dat soort zaken aanhangig gemaakt door Apple)???
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door scan »

...maar een watergekoelde boxer blijft een boxer en is geen smooth lopende 3-cylinder.
Daar zit 'm nou net de crux :$ .
doov650

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door doov650 »

scan schreef:...maar een watergekoelde boxer blijft een boxer en is geen smooth lopende 3-cylinder.
Daar zit 'm nou net de crux :$ .
Ik ben wel gehecht aan die hangtieten, als ik een 3 cylinder zou willen kocht ik wel een Ford Focus :oops:
perry

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door perry »

Ziet er zo op het eerste gezicht wel mooi uit, maaaaar mag dit zo maar is puur nagebouwd qua model.

Grrrrrrrrr Per
Ton1959

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De boxerliefhebbers blijven bij BMW denk ik. En De 1200RT is ook alweer een oud model dus de vraag is hoelang dat oude model nog zal verkopen. Al zal de Triumph op een aantal punten waarschijnlijk al verbeterd zijn ten op zichte van de BMW. De prijs zal ook wel hoger liggen verwacht ik zo.
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Mooie motor die Brit, hoewel de Britse bouwkwaliteit minder is.

Ik ben wel bang dat het gewicht beduidend hoger zal zijn dan van de RT.

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Volgens de Triumph dealer waar ik mijn motor kocht en die eerst altijd BMW verkocht is de kwaliteit van Triumph beter dan die van BMW. En hij repareert nog steeds enorm veel BMW's. Dus ik zou niet durven beweren dat BMW op dit moment beter is. Vroeger had je mooie rijdersrapporten waaruit je de waarheid kon halen maar die zien we nu maar weinig.
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Ik weet ook niet of het de waarheid is. Het zit in ieder geval tussen mijn oren. In het verre verleden heel wat ellende met Engels en vooral Italiaans spul.

Groet,
Kees Jan
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door peijsj »

Volgens mij kun je het zo niet benaderen. Als het gaat om kwaliteit dan zouden we misschien allemaal iets anders moeten kiezen. Eeen motor (maar ook auto e.d (vrouw)) is emotie. Je gaat ergens voor en wat hier aan ten grondslag ligt ? Wie het weet mag het zeggen. Kan het uiterlijk zijn; Karakter of uitstraling. Ik was na mijn CB750 periode ineens gek van de CX. Iedereen vond hem lelijk. Ik niet. Was gek van de RT80 en later rt100 terwijl ik er nooit op gereden had. Heb dan nu naar volle tevredenheid mijn RT. Ik twijfel er niet aan of ik zou ook veel lol hebben op menig andere machine. Toch wil ik mijn RT niet kwijt. Laten we blij zijn met zo veel verschillende insteken. Daarom kan het leuk zijn op de weg.
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4365
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Baird »

Laat maar komen zou ik zeggen, vroeger een XS750 gehad, regelmatig op de K75 van mijn broer gereden: er gaat niet boven een 3-cilinder en als BMW hem niet meer maakt dan maar van een ander. Als mijn huidige 1150RT net zulke gekke storingen en kosten krijgt als zijn 2 voorgangers mag ik thuis de letters B-M-W niet meer zeggen en dan is die Triumph toch wel een erg mooi alternatief!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door peijsj »

Bert,

Snap ik, heb zelf ook met heel veel plezier een K75 gereden. Waar het mij om gaat is dat kosten een issue zijn; rijbeleving natuurlijk en alles wat je verder kunt bedenken. Als we echter allemaal dezelfde kwaliteitseisen zouden hebben en een punt zouden maken van geld , dan zou het wel erg saai worden op de wegen. Ik denk nog steeds dat o.a motorrijden heel erg emotie is; niet veel anders.
groet

(wanneer doen we weer een tech dag ?)
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Emotie is het belangrijkste, daarom heb ik 15 jaar met heel veel plezier achterwiel aangedreven Alfa's gereden. Big RT Smile _003

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bij een Alfa moet het natuurlijk ook dat "emotie" gevoel zijn. Ik heb echt niks met de meeste nieuwe motoren. Maar de V7 Guzzi vind ik echt een leuk ding. En de Triumph Bonneville had het ook totdat ik het geluid hoorde.
Tuinbank

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Mooie machine, ziet er goed uit voor een nep BMW. Rijdt misschien ook bijna zo goed!
Beamietoo

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Nu hebben de Triumph rijders eindelijk een fatsoenlijke toerbuffel _004
Het ziet er goed uit en dat motorblok is al legendarisch.
Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen toch ? !
warmbakkertje

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door warmbakkertje »

Een paar jaar geleden een Triumph 3 cilinder gereden. Heerlijk blok, veel trekkracht onderin en goed eindschot, veel soepeler als de RT1200. De triumph gaf enorm veel warmte af naar de benen en daarom weg gedaan. Bouw kwaliteit is top.

groet,

Gerrit-Jan
Erikh

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Erikh »

warmbakkertje schreef:Een paar jaar geleden een Triumph 3 cilinder gereden. Heerlijk blok, veel trekkracht onderin en goed eindschot, veel soepeler als de RT1200. De triumph gaf enorm veel warmte af naar de benen en daarom weg gedaan. Bouw kwaliteit is top.

groet,

Gerrit-Jan
Toch denk ik dat straks de watergekoelde boxer ook meer warmte gaat afgeven dan hij nu doet.
De tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door scan »

Helemaal mee eens.
Haal het daarom ook weg.

Wat me wel verbaasd is wie de foto bij mijn draadje helemaal bovenaan heeft geplaatst??? _003
Kees Jan

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Ik was er al bang voor, net gelezen dat de Trophy 301kg weegt, dat is bijna 50kg meer dan de RT.

Groet,
Kees Jan
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

wat je ook doet een RT is niet na te maken.
Anders hadden de japanners dat al lang gedaan.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 754
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door scan »

Japanners zijn alleen geinteresseerd in goede concepten.
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door 1-handed »

Leuk dat de BMW als standaard word gezien Big RT Smile
kopie blijft en kopie
Opahak

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Opahak »

Kees Jan schreef:Ik was er al bang voor, net gelezen dat de Trophy 301kg weegt, dat is bijna 50kg meer dan de RT.

Groet,
Kees Jan

Dat is net zo zwaar als een 11xx rt _004 Ik vind het overigens wel een bloedmooie tourbuffel. Beter goed gejat dan slecht verzonnen _004
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2314
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Bert M »

Inmiddels heb ik me bij Triumph Nederland aangemeld om er, zodra deze UK-RT beschikbaar is voor de consument, een proefrit mee te maken en daarvan hier een kort verslag te geven. Kopen wordt echter in mijn geval zowiezo niet wat: ik zag op de site van Triumph dat de bijpassende leren jassen, in tegenstelling tot bij BMW, slechts tot maat 56 gaan... :D

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
perry

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door perry »

Bert M schreef:Inmiddels heb ik me bij Triumph Nederland aangemeld om er, zodra deze UK-RT beschikbaar is voor de consument, een proefrit mee te maken en daarvan hier een kort verslag te geven. Kopen wordt echter in mijn geval zowiezo niet wat: ik zag op de site van Triumph dat de bijpassende leren jassen, in tegenstelling tot bij BMW, slechts tot maat 56 gaan... :D

[groet]

Bert M
Bert M,

Al had men wel je maat, je stapt niet over...........
Het is al tot hier aan toe dat je een proefrit gaat maken Big RT Smile
Ben wel beniewd naar je bevindingen, maar waag het niet he. :lol:

[groet] Perry -1150-
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2314
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Bert M »

perry schreef:
Bert M,

Al had men wel je maat, je stapt niet over...........
Het is al tot hier aan toe dat je een proefrit gaat maken Big RT Smile
Ben wel beniewd naar je bevindingen, maar waag het niet he. :lol:

[groet] Perry -1150-
Neuh, geen zorgen: die kans acht ik ook nul. Nog steeds volledig en tot ver over mijn helm "in love" met mijn 1100RT... zeker nu met de Corbin en de HyperPro's. _005

Big RT Smile

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
1-handed
Berichten: 1025
Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door 1-handed »

De Trophy word in November getest door de dealers, voor het einde van het jaar is de verwachting dat die bij de dealer staat te bewonderen
Verwachting is dat de SE uitvoering rond de 25.000 euries gaat kosten :O
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik heb nog geen 1 foto van het instrumentenpanel gezien. Op een afstand zag het er heel vierkant uit, maar een close-up foto durft Triumph nog niet te geven blijkbaar.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
perry

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door perry »

Ralph Romein schreef:Ik heb nog geen 1 foto van het instrumentenpanel gezien. Op een afstand zag het er heel vierkant uit, maar een close-up foto durft Triumph nog niet te geven blijkbaar.

Kijk maar even op google en je ziet hem Ralph. Gewoon Triumph 1200 RT intikken.

Gr Perry
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4382
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: De 3-cylinder 1200 RT komt er aan

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”