GEWEEST: 2012 - Pinkster-route Hunsrück

Archief van evenementen in het verleden. Posten niet mogelijk.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RhanRT

GEWEEST: 2012 - Pinkster-route Hunsrück

Ongelezen bericht door RhanRT »

PINKSTER-ROUTE- HUNSRÜCK

Wij zijn naar de Hunsrück (ter hoogte van Luxemburg) geweest.
Op zaterdag voor het Pinksterweekeinde zijn wij vertrokken en hebben een rit langs Limburg naar de noordkant van de Eifel gemaakt waarna wij verder afgezakt zijn via de Moezel naar de Hunsrück.
De eerste Pinksterdag hebben wij een rit in deze omgeving gereden welke is uitgezet was de plaatselijke locals, dit stond garant voor een bijzonder mooie route van 290 km, echter in ons geval is dit een rit van plus minus 440 kilometer geworden daar wij ter plaatse een ander hotel moesten zien te regelen.

Het door mij geboekte hotel Tannenhof bleek niet meer in bedrijf (zie posting van Robin) en ook al waren het super aardige mensen en heel behulpvaardig, doch niet geheel up to date met kennis van de overgebleven mogelijkheden, denken wij dat dit hotel beter de naam "Takkehof" op dit moment verdient dan de officiële naam Tannenhof.

De gereden routes kunnen jullie hieronder downloaden en voor ons gevoel zijn zij zeker een aanrader op 1 punt na: na Keulen op de derde dag kun je beter de snelweg pakken want het laatste deel is niet echt leuk, teveel bebouwde kom en heel veel verkeerslichten.

Een video-compilatie van deze 3 daagse rit zal later deze week hier geplaatst worden, uietraard verwijs ik jullie ook naar de foto's door Robin gemaakt: https://picasaweb.google.com/1123389271 ... directlink

Met vriendelijke motorgroet,

RhanRT

Hier dan dus de video samenvatting. We hebben hele mooie wegen gereden tot wegen van een slechte kwaliteit (dit ga je ook aan de beelden zien), ook zijn wij via een wegomleiding gereden waarbij wij onze eigen route hebben gekozen. En ja hoor, ik zou ik niet zijn of de uitkomst was een bospad en downhill, hahaha. In ieder geval hebben wij een geweldig leuk Pinksterweekend gehad en het werd ook door anderen gezien, de grijns was niet meer van onze gezichten af te vegen! Veel kijkplezier gewenst....
[media]jBbYOGLkKLI[/media]

Maar uiteraard ook een video van Robin, immers hij heeft een hele tijd een Poseidon achter zijn kont aan gehad:

[media]GDVM-vDf1mk[/media]
Laatst gewijzigd door RhanRT op 02 jun 2012, 17:03, 15 keer totaal gewijzigd.
JaKo

Re: Pinkster-route Hunsrück

Ongelezen bericht door JaKo »

Velen van ons zijn al wat ouder, door de jaren heen hebben wij ons altijd gevoegd naar wat anderen van ons in het Pinksterweekeinde verlangden en daar hebben wij, met wellicht de mitsen en maren, toch al die jaren maar mooi aan voldaan.
Ik weer niet wanneer 'wat ouder' begint, maar ik voel mij nog jong van hart _004 :-)

Hoe dan ook een hartstikke leuk initiatief, maar... middenin mijn vakantie. Ik hoop en verwacht dan ergens in Noorwegen te vertoeven dus geniet dan al van mijn brommeRT. Heel veel succes en plezier gewenst bij deze, ongetwijfeld prachtige, toertocht.

Groet,
Jaap
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Han,

Graag ga ik mee naar die mooie omgeving. Zet mij maar op de lijst _004
De bijzonderheden hoor ik graag van je.
Mocht ik nog iets kunnen betekenen in het kader van de voorbereiding/uitvoering, dan moet je me dat ook even zeggen.

Robin.
RhanRT

Hoi Robin,

Ik zet jou op de lijst, zo rond half februari ga ik de route definitief maken (en dus aan de deelnemers bekend maken) en neem dan uiteraard contact op met de deelnemers om de boeking dan ook definitief te maken.

groet,

Han
RhanRT

De aanvraag voor een weekend Hunsruck op 26, 27 en 28 mei is nu uitgezet.
Maximale aantal deelnemers is 6 personen, 3 forumleden hebben zich al aangemeld, dus er is ruimte voor nog 3 leden.
De aanrijdag en terugrijdag worden de routes nader bepaald.
Voor de tweede dag is al een route samengesteld van 299 km waarbij je daarna waarschijnlijk geen bocht meer kan zien :lol:
Zodra de bevestiging van de accomodatie definitief is zal ik hier nadere info vermelden.

[groet]
RhanRT
Robin0341

:-) Dat wordt een goed besteed pinksterweekend!
RhanRT

Robin0341 schreef::-) Dat wordt een goed besteed pinksterweekend!
Dat gaat het zeker worden!!!
In 3 dagen rijden wij ongeveer 1000 kilometer, vanuit Apeldoorn is de aanrijroute 360 km, de dagroute 299 km en de terugrijroute 365 km.
Autosnelwegen gebruiken wij niet, m.a.w. 3 dagen motorfun!

groet,

RhanRT
Robin0341

Hoi Han,

Ik ben morgen om 08:15 bij jou in Apeldoorn.
Het wordt fantastisch weer en ik heb er zin in!

Groet,
Robin _004
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Veel plezier allen. Ik zit op dit moment in Noordwijkerhout. Ook geen straf, maar ...........
Ik hou het forum in de gaten mbt toekomstige ritjes/ritten.
GrTz
BertL
RhanRT

Motor check
Olie check
Banden check
Verlichting check

Motor afgetankt en bagage ingeladen.

Weersvoorspelling? Big RT Smile HELEMAAL PERFECT Big RT Smile

grtz,

RhanRT
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Veel plezier mannen!
Robin0341

Natuurlijk een kort verslagje _004

Dag 1:
08:15 uur; melden in Apeldoorn bij Han en aansluitend op pad gegaan. Mooie route helemaal binnendoor naar de Hunsrück. Onderweg een bakkie koffie en een lekkere lunch genoten. Verder maar weinig gestopt (rijden vinden we beiden leuker dan stilstaan). Het weer is werkelijk fantastisch en zal dat de komende dagen ook blijven. Hoe dichter we op de plaats van bestemming komen, hoe meer motoren we zien. Wij zijn zeker niet de enigen die gaan genieten van dit Pinksterweekend. Uiteindelijk op de plaats van bestemming beland. Hotel Tannenhof in het oord Morbach, geboekt door Han via internet, want dat is wel zo makkelijk ;-) We hoeven pas bij aankomst/vertrek te betalen.
“Hallo mevrouw, wij komen hier het Pinksterweekend vertoeven”, maar dan op z’n Duits natuurlijk. “Och heren, maar ons hotel is al sinds december gesloten wegens waterschade. De leidingen waren bevroren en zijn geklapt. We krijgen het nog steeds niet droog”, zegt de aardige mevrouw. Zij zou de adverterende website hierover hebben ingelicht. Tsja, daar sta je dan in één van de drukste weekenden van het jaar in dat gebied. Wellicht weet de mevrouw een alternatief voor ons. “Ja, er zijn nog twee gelegenheden in het dorp”. Wij daar naartoe gereden. Het éne hotel blijkt ook dicht te zijn en het andere hotel heeft vier sterren. Eén op de deur en de andere drie in de ruiten……daar willen we in ieder geval niet verblijven.
En nu? Blijf in oplossingen denken! “Hoi schat, met mij. Kun jij voor mij het nummer opzoeken van het hotel in de Eifel waar wij vorig jaar september een midweek verbleven? Dank je wel”. “Wim, met Robin uit Harderwijk. Ik sta hier met Han en dit is het geval: Hotel geboekt …… waterschade …….. enz, enz. Kun jij ons nog aan een bed helpen?” 45 minuten later om 18:40 uur staan we bij Wim en Marja. Zij zijn de eigenaren van Hotel am Vulkanberg in Manderscheid (http://www.motorhotelvulkanberg.com) en we mogen van de buurvrouw van Wim en Marja gebruik maken van de Feriënwohnung, die direct tegenover het motorhotel ligt. Super luxe huisje! Het hotel is vol met 33 gasten, daar komen wij nog bij. We maken namelijk wel gewoon gebruik van de faciliteiten, het ontbijt, avondeten en bier van het hotel. Op het terras is het gezellig druk. Vanaf 19:00 gaan we met z’n allen BBQ-en. Nadat we ons eerste koude biertje hebben gehad, frissen we ons snel op en even later schuift Han zijn hamburger naar binnen. Kleine groepen motormuizen, die dezelfde hobby delen, drinken samen wat en vertellen moppen en sterke verhalen. Wij houden het tot ongeveer 23:30 uur vol en gaan dan slapen. Han in het bed en ik op de bank! Zoals het hoort natuurlijk. De leermeester moet morgen fit zijn en de leerling enigszins geconditioneerd ;) .

Dag 2:
07:38 uur; Reveille. Han zet een bakkie koffie, terwijl ik onder de douche sta. Om 08:00 uur gaan we ontbijten. We doen het nog even rustig aan en gaan om 09:45 op de motoren. Het belooft een geweldig mooie dag te worden. De rest van dag 2 laat ik graag door Han vertellen / zien. Toen we aan het einde van de dag terug bij het hotel kwamen, werd mijn brede grijns door iedereen gezien, :-) .

Dag 3:
07:45 uur; Reveille. Zelfde ritueel. Na een stevig ontbijt, moeten we nog wel even afrekenen bij Wim. Het valt ons alles mee. Werkelijk een schappelijk prijsje. Daarna nog even op de foto, want iedere gast komt op de website te staan en de foto wordt bovendien getoond in het fotoboek dat Marja jaarlijks laat maken. Om 09:00 uur rijden we weg. Eerst nog tussen de koolzaadvelden door richting Cochem, om vervolgens het dal in te duiken en via Koblenz langs de Rijn naar Keulen te rijden. Nog even genieten van de laatste bochten in de Eifel. In Keulen een heerlijke kom Goulash soep en brood met salade en leverworst gegeten. Klaar voor het laatste stuk. Dat laatste stuk duurt langer dan gepland. Een plaatselijke optocht zet het verkeer in Krefeld lange tijd vast. We besluiten een stukje om te rijden en het laatste stuk over de snelweg te gaan. Zo zijn we nog op tijd thuis voor het avondeten!

Al met al een heel mooi en leerzaam weekend gehad.
Han, hartelijk dank daarvoor. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Volgende keer neem ik ook mijn noppenbanden mee!!!

Foto’s: https://picasaweb.google.com/1123389271 ... directlink

Robin
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dat klinkt goed Robin, leuk verhaal . . . jullie hebben echt superweer gehad !!!!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Dat was genieten !
GrTz
BertL
RhanRT

En de laatste zin: "volgende keer neem ik mijn noppenbanden mee" ben je zeker nieuwsgierig naar??
Dit deel van de rit staat keurig op de video, zo ook onze cruise.
Nieuwsgierig geworden??
Even nog een paar dagen wachten en dan volgt mijn verslag inclusief een video-compilatie van de afgelopen 3 dagen.

In ieder geval waren de afgelopen 3 dagen perfect, prachtig weer, bijzonder mooie route's en heel veel kilometers gemaakt: 3 dagen ongeveer 1400 km.
En het moet gezegd worden: aan Robin had ik een prima motormaatje!!!

[groet]

RhanRT
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Nou Han, ik word nu wel nieuwsgierig naar je opnamen hoor . . . . :(
RhanRT schreef:En de laatste zin: "volgende keer neem ik mijn noppenbanden mee" ben je zeker nieuwsgierig naar??
Dit deel van de rit staat keurig op de video, zo ook onze cruise.
Nieuwsgierig geworden??
Even nog een paar dagen wachten en dan volgt mijn verslag inclusief een video-compilatie van de afgelopen 3 dagen.

In ieder geval waren de afgelopen 3 dagen perfect, prachtig weer, bijzonder mooie route's en heel veel kilometers gemaakt: 3 dagen ongeveer 1400 km.
En het moet gezegd worden: aan Robin had ik een prima motormaatje!!!

[groet]

RhanRT
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
RhanRT

Ik hoop dit weekend Jos, ben nu weer eens even erg druk met mijn "werk" _003 _003
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Han heeft woord gehouden, zaterdag-ochtend @ 00:50;

[media]jBbYOGLkKLI[/media]
RhanRT

Hoi Rob,

Jij bent ook mooi snel om dat in de gaten te houden!!! _004
Sorry dat ik vandaag er niet aan toe gekomen ben om langs jou te gaan, waarschijnlijk heb of had je al begrepen dat mijn werk momenteel veel aandacht van mij vereist. _003 _003 _003
Ook vandaag dus terwijl dit eigenlijk mijn vrije dag is!!!

groet,

Han
Inspector Gadget

Me never sleep, me hibernate. ;)

Geen probleem beste Han, jij bent altijd welkom, en de gelegenheid komt heus wel een keer.

Wat betreft de opname;
Ik blijf het zo jammer vinden van de opnames.
Kan je nazien of jou camera daadwerkelijk inderdaad geen 720p opnames aan kan, dat zou al een slok op de spreekwoordelijke borrel kunnen schelen.

Aan het tegenlicht (bleeding) en reflecties in het windscherm kan je weinig doen.
Wel af en toe stoppen om je windscherm schoon te maken van de vliegenlijkjes, want die zien we ook in de opnames. ;)

Wat je eventueel zou kunnen proberen is een zonnekapje te monteren op je camera, waar vooral de bovenkant van belang is.
Daar kan je beginnen met een te lang stuk en dan deze dusdanig in te korten dat deze net niet meer in je opnames te zien is.
Wellicht dat je beeldsensor dan niet zo overbelast wordt en overbelichte opnames meer maakt.
Het zal wat experimenteren zijn om het resultaat met jou camera te verbeteren.

Het trillen blijft een lastige, dat is min-of-meer inherent aan de camera-positie op je dashboard.
Soms valt het wel mee, maar soms wordt ik er ook wat wagenziek van. ;)

Wat betreft je werk, ik ben samen met jou verdrietig, maar er is altijd hoop!
RhanRT

De camera heeft niet zoveel instelmogelijkheden, helaas.
Hij kan wel 720 aan maar dat vraagt veel meer ruimte op de sd kaart, vandaar dat je hem wel lager instelt en dus tijd wint van opnametijd voor opslag.
De overbelichting, die wordt naar mijn idee ook versterkt door de reflectie van de ruit, dus het filmen vanachter de ruit is eigenlijk geen goede optie.
Bovendien wordt het beeld lichtelijk diffuus (niet alleen door de vliegenlijken), dus er dient een andere montage oplossing te worden gekozen, en ja Rob voor beter beeld ook een andere camera want de Poseidon is leuk en betaalbaar maar kan niet de gewenste kwaliteit leveren als je dat wenst.

groet,

Han
Inspector Gadget

Ik raad je met klem aan om 720p opnames te maken, je zult zien dat het resultaat toch wel verbeteren zal.
Een groter SD kaartje is dan wellicht ook een optie.
Een 16 Gb Class 10 geheugenkaartje kost je 13 euro, een 32 Gb Class 10 kost je 27 euro. (MyCom, en dan hun "eigen" merk, ICIDU)

Het is echt enorm zonde om te blijven werken met een te klein geheugenkaartje en te lage opname-resolutie, daar zijn je opnames te waardenvol voor.

Achter de ruit opnemen kan wel, maar dan moet je deze super schoonmaken, mogen er geen krasjes opzitten en moet je dit tijdens de opnames ook blijven schoonmaken. Helaas zal een hoogstaande zon wel lichtbrekingen geven in je ruit wat soms je camera rare opnames doet maken.
Dat kan je weer oplossen (en nu vertel ik trucjes uit deze wereld) door de rand van je ruit met een permanent marker zwart te maken.
Isolatie-tape kan ook, maar in de warmere klimaten laat dit al snel los, samen met de invloed van de rijwind. :$

Als je durft (wel vangdraad gebruiken!) kan je de camera vóór de ruit monteren, maar helemaal van je trillingen raak je niet af.

Andere plekken zijn je topkoffer (zijkant), bovenop je zijkoffer, op je tank/tanktas.
Ook op je oliereservoir kán een goede plek zijn.

Maar de 3 beste plekken die ik tot nu toe gevonden heb, zijn;
- Zijkant van je tupperware & zuignap
- Op je borst of schouder
- Op je helm

Maar, blijf experimenteren en proberen!

Ik ga dit draadje niet verder "kapen" dan dat ik al gedaan heb, het gaat over de rit tenslotte, niet over de gebruikte materialen en/of methodes. ;)
Robin0341

Vond zojuist nog een foto van Han en mij, die de hoteleigenaar bij ons vertrek heeft genomen _004
Als je alle foto's bekijkt op de website, krijg je weer zin om op pad te gaan!

http://www.motorhotelvulkanberg.com
2012_Eifel.jpg
RhanRT

hmmm, moeten wij nog snel een plaatsje reserveren voor het MRD weekend?
Robin0341

_002 Helaas kan ik dan niet, maar ik wens jullie alvast heel erg veel rij- en bierplezier _004
RhanRT

dat gaat alle twee goedkomen !!!! Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “GEWEEST . . . .”