Ik heb niet gekozen voor de dealer aangezien het vertrouwen al snel weg was.
De motor werd door mij particulier gekocht met 1200 op de teller en nog een half jaar fabrieksgarantie. De motor is prima in orde op een punt na (en dat ontdekte ik vlak voordat de fabrieksgarantie voorbij was) bij het intrekken van de koppeling hoorde ik ter hoogte van het vloeistofreservoir een sissend geluid. Duidelijk hoorbaar werd er dus koppelingsvloeistof uit het reservoir geperst. Wat doe je dan?? Uiteraard ga je naar de dealer om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie. Maar.............we kunnen niks constateren meneer. Het reservoir werd door mij fijn droog gepoetst en na een tijdje was het weer vettig van de vloeistof die lekte. Wat doe je dan (alweer)?? je gaat naar de dealer en legt het probleem uit. Maar, alweer.............we kunnen niks constateren meneer. En zo mocht ik de zaak weer met een k*tgevoel verlaten. Dit heb ik vervolgens nog een derde keer aangekaart maar..............inderdaad weer werd geen actie ondernomen. Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik me bij deze grote zuid-limburgse dealer niet bijzonder serieus genomen voel. Nu ligt 10 km van mijn woonplaats BMW Notten. Geen dealer maar wel een zaak met een goede naam. (van horen zeggen) Ik op de

Het lekken was minimaal en voordat ik wegreed werd nog even gecontroleerd of er nog genoeg vloeistof in het reservoir zat. Dat bleek het geval en nadat ik een afspraak had gemaakt voor de 20k beurt en het repareren van het koppelingsreservoir reed ik opgelucht huiswaarts. Eindelijk iemand gevonden die niet blind, doof en klantonvriendelijk is!!!
De beurt is inmiddels uitgevoerd. Daarbij is de RT voorzien van Motorex olie, volsyntetische versnellingsbak en cardan olie. Dit is trouwens wel duidelijk merkbaar. Bij hoge bedrijfstemperatuur schakelt de bak beter en het "klakken" is een stuk minder. Het reservoir is voorzien van een nieuw cylindertje en rubbers en is nu volledig in orde. Al eerder las ik op internet dat BMW dealers zelden of nooit de cardan olie verversen. Dit gaat uiteraard ten koste van de levensduur aangezien de smerende eigenschappen van de olie na verloop van tijd verdwenen zijn.
Aan alles merkte ik bij BMW Notten in brunssum dat deze een BMW hart hebben!!
Deze zaak ziet mij in de toekomst terug voor alle reguliere onderhoud.
En wat de dealer betreft..............have a nice life (maar niet van mijn centen)
Luc