Van Vulcan 750 naar r850rt

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

whitemotion

Van Vulcan 750 naar r850rt

Ongelezen bericht door whitemotion »

Hallo, Ik ben Herman.
Boven de 50 jaar dus het klopt: verstand komt met de jaren. Deze week mijn eerste BMW gekocht, een r850rt van 2001
Ongeveer 45000 km gelopen en bevalt voorlopig erg goed. Waar ik nog aan moet wennen zijn de geluiden bij het schakelen.
Ik hoop op dit forum heel veel weetjes te lezen, om zodoende nog meer van het rijden met deze fiets te genieten.
Ton1959

Re: Van Vulcan 750 naar r850rt

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Herman
Welkom hier en veel plezier met je R850RT. Misschien hoef je niet te wennen aan de geluiden tijdens het schakelen. Je moet alleen de methode leren om te schakelen zonder geluiden. Dit is mogelijk als de koppeling goed is afgesteld en je een goede versnellingsbakolie gebruikt. Ik geef wel toe dat deze versnellingsbak anders is dan die van de voorafgaande motoren die ik had. Aan deze moet je even wennen maar dan moet het echt lukken om praktisch zonder geluid te schakelen.

Ton
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Van Vulcan 750 naar r850rt

Ongelezen bericht door Bert M »

Hoi Herman,

Van harte welkom! Het delen van kennis maakt ons allen wijzer... Goed uitgangspunt om je hier aan te sluiten! Voor wat betreft het schakelen: wat Ton1959 al zegt, als technisch alles ok is (incluis de olie), ontwikkel je er vrij snel een gevoel voor om geruisloos te schakelen. Kwestie van kilometers maken en vooral veel genieten!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”