Daar zijn we weer! :lol:
Gisteren hebben Therese & ik een setje Interphone F5 en een setje Sena SMH10 bekeken.
Wat blijkt, montage van beide apparaten is in onze helmen (HJC-FS-Max-systeemhelm) een vervelende klus. Het scharnier van de klep zit zo laag, dat een set in de weg zit als je je klep wilt sluiten. Optie zou zijn om de set verder naar achteren op de helm te monteren, buiten de reikwijdte van het scharnier. Montage geschiedt dan wel middels verlijming. De Interphone valt af; deze heeft bij plaatsing naar achteren op de helm een onvoldoend lange microfoonbeugel.
De Sena is wel een optie, maar dan moet er een aparte verlengset aangeschaft worden. Voordeel is dan wel dat de microfoonbeugel niet meer onderaan de Sena hangt, maar via de wangkussens naar buiten komt. Dus binnenin de helm zijn weg naar de voorzijde vindt.
Therese vindt het ietwat vervelend om met de hand ver naar achteren te moeten grijpen om de set te bedienen. Kan ik me wat bij voorstellen, overigens.
Als iemand (Rob??? Kenny????) een gouden tip heeft, houden we ons aanbevolen.
Vooralsnog lijkt de Sena SMH10 de meest voor de hand liggende keuze.
Overigens kreeg ik gisteren ook nog een "oude" HJC FS-Max-actie voor ogen, waar de FS-Max werd aangeboden met een Cardo Scala Rider. Dat zou betekenen dat de Cardo eenvoudiger te monteren is op een FS-max systeemhelm, dan andere communicatie-sets. Of ga ik nou te kort door de bocht?
Have anice BMW-day!
WernerB