
Alvast dank voor jullie reacties.
Groet,
Dick
Moderator: RT_Patrick
Bij mij zit de aansluiting vlak voor de katalysator. Althans, ik denk dat het dat is. Die grote grijze trommel die boven de bok voor de einddemper zit. Deze uitlaat heb ik er later opgezet omdat de eerste lek was, maar bij de vorige uitlaat zat ie volgens mij ook al daar.De lambda-aansluiting hoort ook niet in de demper te zitten maar in de bochten zelf.
Dat klopt niet helemaal, als je de mengsel sturing d.m.v. de lambdasensor bij de R1100RT wil uitschakelen (bv. als je een sportuitlaat zonder katalysator wil monteren...), moet je :dutchmidiman schreef:Gebruik je de lambda-sonde op de, zal je óf de CO2-potmeter moeten monteren (en laten afstellen) óf een andere code-plug plaatsen (die het programma omschakelt naar niet-lambda gestuurd) anders krijg je het noodloop-programma (= gereduceerd vermogen).
Klopt niet , een motor kan best zonder katalysator maar niet zonder lambda tenzij er een powercommander of id is geplaatst deze neemt de functie van de lambda over. Mijn ex RT 2003 was voorzien van een originele demper zonder kat waar ik op de originele plaats de lambda sonde in had gezet en dat liep goed en had iets meer power.PaPinkelman schreef:De lambda sensor moet altijd voor de katalysator geplaatst worden.
Begrijp ik goed dat je Laser demper het hele uitlaat traject vanaf de uitlaatbochten vervangt? Heb je dan nog wel een katalysator? Zo nee, dan heb je ook niets aan de lambda sensor.....
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!