WhiteLights

Xenon, LED, mistlampen, storingen en aanpassingen.

Moderator: RT_Patrick

Det
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

WhiteLights

Ongelezen bericht door Det »

Mede -1100- en -1150- genieters.

Lees net op het duitse RT forum dat de firma http://www.whitelights.de/ (eindelijk) de LED frontknipperlichten en het LED achterlicht op de markt heeft gebracht.

Bij direkte aankoop via de website van http://www.whitelights.de/ is het afgesproken codewoord "Forum RT-Freunde" voldoende om een korting van € 20,- te verkrijgen op een set front LED knipperlichten en een korting van (slechts) € 10,- op het LED achterlicht.

De front knipperlichten kunnen ook direct dienst doen als 'running lights' danwel dagrijverlichting.

Groet, Det

_oo_
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: WhiteLights

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..ai...tis dat ik mijn (winterstalling-)budget ruimschoots heb overschreden.. _003 ..maar anders... _004
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Det schreef:Mede -1100- en -1150- genieters.

Lees net op het duitse RT forum dat de firma http://www.whitelights.de/ (eindelijk) de LED frontknipperlichten en het LED achterlicht op de markt heeft gebracht.

Bij direkte aankoop via de website van http://www.whitelights.de/ is het afgesproken codewoord "Forum RT-Freunde" voldoende om een korting van € 20,- te verkrijgen op een set front LED knipperlichten en een korting van (slechts) € 10,- op het LED achterlicht.

De front knipperlichten kunnen ook direct dienst doen als 'running lights' danwel dagrijverlichting.

Groet, Det

_oo_

Misschien vergis ik me maar de -1200- staat er niet bij _001
JPLkuijen53

Ongelezen bericht door JPLkuijen53 »

Hallo Det,

Hartelijk dank voor dit onderwerp.

Heb je intussen al iets besteld, anders wil ik wel de verzendkosten met je delen?

Ik zocht zoiets, aangezien ik veelvuldig 's avonds rij. -1150-
Ik bezit al Zenon en met dit erbij, wordt ik nog beter gezien, overdag en 's nachts.

Heb je het natuurlijk al besteld, dan wil het graag zien op het RT treffen 2012. _004

Welnu, ik hoor het wel. 8)

[groet]

(jplkuijen53)
Hans
Det

Habeve schreef:Misschien vergis ik me maar de -1200- staat er niet bij _001
Ja sorry hoor _002 .... daar hebben ze waarschijnlijk nog niet over nagedacht - hoelang heeft 't wel niet geduurd voordat ze, eindelijk, met zoiets fraais voor de R11x0RT op de markt gekomen zijn.
Big RT Smile
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Det

JPLkuijen53 schreef:Hallo Det,

Hartelijk dank voor dit onderwerp.

Heb je intussen al iets besteld, anders wil ik wel de verzendkosten met je delen?

Ik zocht zoiets, aangezien ik veelvuldig 's avonds rij. -1150-
Ik bezit al Zenon en met dit erbij, wordt ik nog beter gezien, overdag en 's nachts.

Heb je het natuurlijk al besteld, dan wil het graag zien op het RT treffen 2012. _004

Welnu, ik hoor het wel. 8)

[groet]

(jplkuijen53)
Hans
Hans,

ik ga volgende week eerst 's efkes op de beurs in Utrecht kijken of ze 't daar vermarkten. Anders ga ik 't zeker daarna bestellen. Ik houd je op de hoogte / informeer je wanneer ik ga bestellen. 't Ziet er niet alleen heel mooi uit, het stukje 'beter gezien worden' tijdens donkere ritten in de vroege ochtend / late avond telt ook voor mij zeer zeker mee.

Groet, Det
JPLkuijen53

Ongelezen bericht door JPLkuijen53 »

Hallo Det,

Het is jammer, dat je dit niet op de beurs hebt gezien.

Maar, zoals je schreef, ga je dit nu bestellen het komende weekend.
Zou je het volgende ook voor mij willen bestellen:

Voor een R 1150 RT een LED-Frontblinker/LED- turnsignals.
Nr: WLB-47-L-X.

dit heb ik op de site van je gezien.
De prijs is € 99,90 incl. 19% en excl verzendkosten.

Als je voor het weekend, een mail stuurt, dan doen we de rest prive. _004
Dan kan ik het geld al verzenden. Dan hoef je niets voor te schieten.

Goed ik hoor wel hoe het zit.

Over het ophalen/brengen komen we samen uit. Dat weet ik zeker.

[groet]

(JPLkuijen53)
Hans
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Nou dat is dan mooi balen , Ik heb vorig jaar bij Wihitelights voor mijn R1150RT in Oktober een achterlicht unit en December gelijk een led knipperlicht set gekocht en dat allemaal zonder een cent korting. _003
Hoe wist je dat van die korting ???? _001
Er zijn trouwens al meerder lijntje wat gaat over deze items van Whitelights viewtopic.php?f=31&t=5164 en
viewtopic.php?f=31&t=4928
Maar veel plezier met de mooie producten van de firma Whitelights ik ben er tenminste erg tevreden mee.
[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Det

Beemer-Tycoons schreef:Nou dat is dan mooi balen , Ik heb vorig jaar bij Wihitelights voor mijn R1150RT in Oktober een achterlicht unit en December gelijk een led knipperlicht set gekocht en dat allemaal zonder een cent korting. _003
Hoe wist je dat van die korting ???? _001
Ik zit ook regelmatig op het duitse RT forum te snuffelen Peter - en daar kwam dit topic neens voorbij schuiven.

Maar, voordat ik m'n setje bestel ..... heb je eventueel foto's van jouw geïnstalleerde units welke je kan posten ? En welke zijn het ? Ik bedoel: zijn het de normale units, de 'smoked' versie of iets anders.

Groet, Det
Beemer-Tycoons
2023
2023

Ik heb de normale witte versie , Als je op deze viewtopic.php?f=31&t=4928 snelkoppeling klikt kom je op het onderwerp dagrijverlichting en als je dan naar pagina 4 gaat staan daar ergens een aantal door mij geposte foto's maar ik zal ze hier ook nog een keer plaatsen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Det

Hey Peter.

Dank je wel. Ik heb de foto's gisteren avond laat inderdaad gevonden :oops: .
Die witte uitvoering staat helemaal super op de Titaanzilveren -1150-. Op m'n Titaangrijze gaat 'm die in ieder geval niet worden; steekt te veel af. Zal we òf die met zwarte achterplaat worden, òf de geheel donkere uitvoering. Voor 't achterlicht heb ik al een lichte voorkeur ..... die rooie de ze onlangs op de markt hebben gezet. Anders is de achterkant helemaal zo kleurloos .... haha
Big RT Smile

[groet], Det
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Eventueel kun je foto's vinden in dit topic: viewtopic.php?f=42&t=4463, is een andere kleur motor (amarena rood) met twee varianten achterlicht...
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Hoe heb je het voor elkaar dat het dimlicht niet brand en de whitelights wel? Ik kan mijn verlichting niet uitschakelen.
Beemer-Tycoons
2023
2023

Gewoon de daglicht verlichting aan sluiten op de stadlicht verlichting maar, hier op de foto is slecht te zien dat mijn stadlicht wel brand.
[groet] Peter
Afbeelding
wil51

Beemer-Tycoons schreef:Gewoon de daglicht verlichting aan sluiten op de stadlicht verlichting maar, hier op de foto is slecht te zien dat mijn stadlicht wel brand.
[groet] Peter
Op de eerste foto zie je dimlicht branden, maar op de volgenden is net of het uit is. Vandaar mijn verwarring. Ik wacht op wat financiële ruimte om ze ook aan te schaffen. Alleen door een verzoek van justieel incassobureau duurt het weer ietsje langer. :$
Beemer-Tycoons
2023
2023

Dat is echt balen _003
Afbeelding
Broezer

Ongelezen bericht door Broezer »

Enige dagen geleden zowel het led achterlicht (zwart) geplaatst als ook de ledknipperlichten (whitelight.de) met daglicht led. Alles aangesloten volgens schema maar toch geeft de rode lamp op het dashboard (na te hebben geremd) storing aan. De rode lamp brandt constant. Kan dat een kwestie van een te plaatsen weerstand in de draad van het remlicht zijn? Verder werkt alles perfect ook de ABS.
Beemer-Tycoons
2023
2023

Nee in principe zou als je alles goed hebt aangesloten het achterlicht normaal moeten werken zonder dat je daar een extra weerstand tussen hoeft te zetten en dan mag je rode lamp op het dashboard niet gaan branden, dat is bij mij in ieder geval wel zo. _001
Misschien is er toch iets anders mis , wat gebeurd er als je de originele unit weer terug, plaats gaat je rode lamp op het dashboard dan ook weer branden.
Laat effe weten hoe of wat als je niet zeker bent of je alles juist hebt aangesloten anders kijk ik bij mijn ledunit wel even voor de aansluitingen. :idea:
[groet] Peter
Afbeelding
Broezer

Bedankt voor je reactie. Ik ga vanavond de oude achterlichtunit terugplaatsen en kijken wat de (storing) lamp op het dashboard dan doet. Ik laat het nog wel even weten.
Broezer

Vanavond het oude achterlichtunit weer teruggezet en inderdaad rode storinglamp dashboard ging gelijk uit en begon ook niet te branden bij het intrekken van de rem. Kortom de storingmelding komt dus door het ledachterlicht. Wat nu, toch een weerstand proberen? Oude gloeilamp remlicht is 21 W. Het Ledremlicht is 3 W.????
Beemer-Tycoons
2023
2023

Heel vreemd ik heb ook geen weerstand hoeven plaatsen en volgens mij heeft "Wil51" die ook het zelfde led achterlicht heeft gemonteerd ook geen problemen gehad met een rode lamp op het dashboard.
Heb je wel de juiste ledunit besteld want er schijnt wel degelijk verschil te zitten tussen de verschillende versie's van de R1150RT n.l. de uitvoering met en zonder lamp controle.
Verder kan je het volgens mij niet verkeerd aansluiten want dan doeti het gewoon niet.
[groet] Peter
Afbeelding
Broezer

Heb de achterlicht unit besteld bij Hornig. Artikelnummer WLL-470-L-S met lampcontrole en voor de 1150 RT.
Berrybeer
2023
2023

...uhhh...zoals ik de site lees http://www.motorradzubehoer-hornig.de/B ... licht.html
en ik naar de foto van jouw avatar kijk (twinspark), vermoed ik dat je een -1150- van ná 2000 hebt....en je artikel WLL-470-L-ABS of
WLL-470-L-S-ABS nodig hebt..... _001
Beemer-Tycoons
2023
2023

Ik dacht dat je het achterlicht ook bij "whitelights"had besteld want ik en volgens mij "Wil51" ook hebben het rechtstreeks bij "Whitelight"besteld en geen problemen ondervonden, ik heb geen idee hoe het zit met jou bij "Hornig"bestelde led achterlicht unit.
Afbeelding
wil51

WhiteLights

Ik heb ook geen problemen met de achterlichten van whitelights op mijn 850 die gelijk is aan het 1150 model met achterlichtcontrole.
Det

Zo, vandaag de RT maar 's een beetje opgeleukt.
Afgelopen week bij WhiteLights besteld, vandaag door de buren bij me afgegeven (maar goed dat ze zelf geen motor rijden :D ).

Uiteraard direct gemonteerd en het knipperlichtrelais iets gemodificeerd zodat ik van die rottige weerstanden af ben.

Hier het resultaat:
WhiteLights.jpg
Dave

Zeer mooi!
Berrybeer
2023
2023

Berrybeer schreef:..ai...tis dat ik mijn (winterstalling-)budget ruimschoots heb overschreden.. _003 ..maar anders... _004
..uuhh...kan 't denk toch niet laten... :D . Heb zojuist mail van Whitelights ontvangen en yes....ook ik krijg in totaal €30,= korting als ik de led rwa's en led achterlicht bestel.. _004 . Nu zou ik alleen willen weten - voordat ik ze definitief bestel - kan een niet zo heel erg technisch aangelegd persoon als ondergetekende, ze ook zelf plaatsen?? _001. Als het echt alleen een kwestie is van schroefje los & stekkertje los, stekkertje vast & schroefje vast, vertrouw ik het mezelf nog wel toe... :$
Dave

en anders doen we het samen... Uden-Helmond is goed te doen!
Det

Het enige 'technisch moeilijke' aan het verhaal is het wegwerken van de weerstanden voor de achterknipperlichten; die zijn niet geïntegreerd in de unit, maar zijn los meegeleverd.

Ik heb hier een iets andere weg gekozen ....... ik heb de meegeleverde weerstanden voor de knipperlichten van achterlichtunit in de kast gegooid en de weerstanden uit de vóórknipperlichten verwijderd (die zaten namelijk wel geïntegreerd). Daarnaast heb ik het knipperlicht relais iets aangepast :roll: .

Zodoende heb ik dan wel niet meer de lampcontrole (bij een kapotte lamp gaan de knipperlichten sneller knipperen; maar met de LEDs heb je daar niet (veel) last van), maar de knipperlichten knipperen gewoon op normale snelheid EN ik heb geen warmteontwikkeling in de weerstanden bij filerijden, etc. _004
Beemer-Tycoons
2023
2023

Dave schreef:Heb zojuist mail van Whitelights ontvangen en yes....ook ik krijg in totaal €30,= korting als ik de led rwa's en led achterlicht bestel..
Krijg je deze korting bij de vestiging in Nederland of bij de vestiging in Duitsland en wat voor basis krijg je die korting dan?
-1150- Peter
Afbeelding
Berrybeer
2023
2023

Dave schreef:en anders doen we het samen... Uden-Helmond is goed te doen!
Top Dave!.. _004 Kan heel goed zijn dat ik binnenkort richting Hellimond kom.. :D .

Aangezien mijn brommert pas eind maart uit zijn winterslaap komt, hoop ik eigenlijk dat ik de spullen vóór die tijd binnen heb. Ik moet nl. binnenkort toch nog een keer een zaterdagmiddag bij mijn dealert zijn om mijn nieuwe Beahr aan te sluiten, zou mooi zijn als ik dan meteen (onder zijn supervisie) de led rwa's en unit er meteen in kan zetten.. 8)

@Det; misschien dat dat met die weerstanden mij wat duidelijker wordt als ik de spullen daadwerkelijk in mijn handen heb en ik de binnenkant van de huidige rwa's en achterlichtunit open heb. Ik dacht je eigenlijk eerder begrepen te hebben dat je die bijgeleverde weerstanden niet nodig had.. _001

@Peter: ik ga ze bestellen bij de Duitse versie van Whitelights en dat van die korting had ik eerder in het draadje van Det gelezen.. :-) Als je daar bestelt en je zet er Forum RT-Freunde in de omschrijving bij, verdien je de korting.. ;) Die korting vind je dan niet meteen op de eindfactuur van hun site, maar op mijn mailtje naar hun, kreeg ik al vrij snel het volgende antwoord; Dat 'lediglich' in hun antwoord is natuurlijk een ruim begrip..blijft immers toch nog ruim 500 ouderwetse guldentjes.... :O

Hallo Berry!

Der Rabatt wird nachträglich gebucht, sie können die 30 Euro bereits abziehen und somit lediglich 239,70 Euro überweisen.

Viele Grüße,
Ihr WhiteLights-Team
Königstraße 53
26180 Rastede
Tel.: 04402-84486
Fax: 04402-84721
http://www.whitelights.de
[email protected]
Steuernr.: 69/122/01710
Ust-ID: 213663532
HRA Oldenburg 120587
Inh.: Torsten Klotzsch-Fiehn
Berrybeer
2023
2023

Zo...knoop doorgehakt en de bestelling betaald.. :D . Meteen maar even gemaild of wij als Nederlands RT Forum niet ook voor korting in aanmerking kunnen komen..
Berrybeer
2023
2023

En..vandaag al antwoord! _004. Ook wij krijgen dus ovv 'RT-Forum NL' in het vervolg korting, voor de -1150- led raw's is dat €20,= en voor het led achterlicht €10,= en da's in deze dure tijden toch niet verkeerd. Voor alle overige producten heb ik geen idee, maar mail ze gewoon zou ik zeggen.. ;)

Hallo Berry!

Na klar, kein Thema. Lediglich als Notiz RT-Forum NL eintragen!

Viele Grüße,
Ihr WhiteLights-Team
Königstraße 53
26180 Rastede
Tel.: 04402-84486
Fax: 04402-84721
http://www.whitelights.de
[email protected]
Steuernr.: 69/122/01710
Ust-ID: 213663532
HRA Oldenburg 120587
Inh.: Torsten Klotzsch-Fiehn
Det

Berrybeer schreef:
@Det; misschien dat dat met die weerstanden mij wat duidelijker wordt als ik de spullen daadwerkelijk in mijn handen heb en ik de binnenkant van de huidige rwa's en achterlichtunit open heb. Ik dacht je eigenlijk eerder begrepen te hebben dat je die bijgeleverde weerstanden niet nodig had.. _001
Berry,
alleen een ingreep op/in het knipperlichtrelais welke zich onder het zadel bevindt, elimineert het gebruik van de weestanden !
Anders toch de weerstanden gebruiken.

Groet, Det
Berrybeer
2023
2023

Aha Det... _004
Dan denk ik dat ik het toch eerst mét de weerstanden ga proberen...ben niet zo'n techneut en blijf liever van al die electronica onder het zadel af...en anders rijd ik gewoon naar Dave.. :D
Berrybeer
2023
2023

Heb ze vandaag al binnen gekregen!.. _005

Het eerste wat mij opviel bij het aannemen van de doos bij de voordeur, was hoe licht die doos was.. _001 . Vervolgens natuurlijk meteen alles uitgepakt..en me toen opnieuw verbaasd hoe weinig 'materiaal' er eigenlijk in en aan (vooral) zo'n led-achter-unit zit, het weegt ook bijna niets.. :D
Bij het zien van de twee goudkleurige weerstanden begon ik toch even te twijfelen; toch zélf doen, ritje naar Dave of meteen de hele handel meteen weer inpakken en naar mijn dealert rijden? Gekozen voor het laatste.. :lol:

Mijn immer goed gemutste dealert heeft de spullen ook zitten bewonderen en meteen de naam van de website opgeschreven. Hij vertelde ook dat hij er géén voorstander van is om in plaats van de meegeleverde weerstandjes, iets aan de zekeringen te veranderen. Hij heeft mij uiteraard uitgebreid uitgelegd waarom die twee weerstandjes volgens hem beter wél gebruikt kunnen worden....maar ja....hij had met net zo goed iets over kernfusie kunnen uitleggen.. :-)

Zo...en nu maar wachten tot 27 maart - kan ik 'm ophalen - én op 1 april - eerste ritje van Han.. _004
Berrybeer
2023
2023

Damned..... Oia , Oia
Vandaag eindelijkmijn brommert uit de winterstalling gehaald mét de led verlichting....en al na 100 meter rechtsomkeert moeten maken vanwege een brandend rood storingslampje... _003 . Volgens mij hetzelfde als wat Broezer had. Mijn dealert vertelde mij dat hij na het inbouwen van de leds, de reminrichting alleen nog op het oog en oor had gecontroleerd (tijdens de 20.000 km beurt die hij al veel eerder had uitgevoerd en toen nog met het oude achterlicht unit, had hij nog wel op het dash gekeken) en verder niet op het dash had gekeken.

Nu heb ik mijn eerste toerrit van het jaar aanstaande vrijdag al moeten afzeggen omdat ik dan terug moet naar mijn dealert... _002 .
Wie weet misschien wat er aan de hand is??? Ik heb mijn dealert het juiste type led verlichting gegeven én hij heeft ook gebruik gemaakt van de bijgeleverde weerstanden.....

Eerlijk gezegd baal ik als een stekker....en dan druk ik mezelf nog zachtjes uit....stel je voor dat ik nu niet eens mee kan met de rit van Han aanstaande zondag.. _003 . Doorrijden mét dat rode lampje op mijn dash wil ik niet...

H E L L U P ! !
Beemer-Tycoons
2023
2023

Geen idee wat er fout kan zijn als je dealer het goed aangesloten heeft zou het geen fout melding mogen geven. Wil51 heeft ook de achterlicht unit geplaatst en heeft ook geen problemen ondervonden _001 . je moet beslist de weerstand wel gebruiken en dan is het een kwestie van juist aansluiten en rijden maar.
Veel succes _004
Peter -1150-
Afbeelding
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Zwarte sticker over het rode lampje en lekker meerijden as zondag. :D
Zonder dollen: erg vervelend, hoop dat het snel wordt opgelost.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de -1150- is dat circuit extra gevoelig voor dergelijke aanpassingen.

Kijk zelf (of vraag je dealeRT) exact (dus e x a c t) welke weerstanden men geplaatst heeft, de ohmse waarden.
Misschien dat WhiteLights de verkeerde verstuurd heeft.
Of dat het verkeerd is aangesloten, in de massa-leiding terwijl het vereist is dat het in de toevoer-signaal van rem- en dimlicht moet zitten.
Of per ongeluk de verkeerde weerstand voor dimlicht gebruikt is voor de remlicht (te weinig belasting)

In mijn optiek en met mijn ervaring, voor wat het waard is, zou de juiste ohmse waarden een 6 ~ 8 ohm moeten zijn voor het remlicht, en 14 ~ 30 Ohm voor dimlicht.

En anders heb ik nog wel een RoadRocketeer LED-setje te koop. :lol:
Berrybeer
2023
2023

Heren, alvast bedankt voor de tips! Ik mail jullie oplossingen meteen naar hem door.. :D . Weet hij ook meteen wie DMM is, want dat zal ie vast wel vragen... :-)
Beemer-Tycoons
2023
2023

ik heb dit al een eerder in een draadje naar Wil51 geschreven , hierbij het aansluit schema van het Whitelights achterlicht.
Er hoeven dus Beslist geen andere weerstanden worden geplaats dan de door whitelight mee geleverde .
Ik heb inmiddels mijn led achterlicht nog effe gedemonteerd van mijn R1150RT van 2001 met achterlicht controle om het aansluit schema voor je te noteren.
BMW Massa : Bruin - Led achterlicht : Bruin/Zwart
BMW Stadslicht : Grijs/Wit - Led achterlicht : Rood
BMW Remlicht : Grijs/Geel - Led achterlicht : Geel
BMW R KnipperL : Blauw/Zwart - Led achterlicht : Blauw/Zwart - Geel
BMW L KnipperL :Rood/Zwart - Led achterlicht : Blauw/Rood - Geel
Hopenlijk heb je nog iets aan dit aansluit schema en anders misschien anderen die het in de toekomst gaan aanschaffen en moeten monteren.
Het Led achterlicht geeft mij in ieder geval een zekerder gevoel dat ik aan de achterzijde nu goed zichtbaar ben en dan maakt het mij niet zoveel uit of de rode kleur volgens sommige een beetje naar Orange lijkt te neigen en het het staat ook nog eens onwijs gaaf op mijn Titaan Zilveren Beemer.
Peter
Afbeelding
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik neem aan dat de dealeRT wel weet wat hij doet als het om elektronica e.d. gaat.

Vandaar mijn suggestie (!) om te controleren of de weerstanden wel de ongeveer waarden zijn die ik (!) altijd gebruikt heb, om in ieder geval te kijken of daar wellicht (per ongeluk!) een montage- of leveringsfout geweest is.

Ik probeer zo goed mogelijk te helpen met advies en hoe ik zaken zie, en ik doe nooit aannames, ik veronderstel niets, maar het kan nooit kwaad mee te denken.
Van per ongeluk onjuist geleverde weerstanden, tot per ongeluk verkeerde montage, tot ...nou ja... bedenk het maar.

Problemen oplossen is het denken in de brede zin, niets uitsluitende.
Berrybeer
2023
2023

Peter & Rob.. _004 _004 _004 _004 _004
wil51

En het werkt nog steeds bij mij. Er brand geen waarschuwingslamp op dashboard. Whitelights levert een compleet achterlicht met in de aansluitdraden de weerstanden met koelstrips al gemonteerd. (De versie voor de 1150 met lampcontrole) Monteren paar minuten werk op de bestaande aansluiting. Zo snel als de financieen het toelaten wil ik ook de richtingaanwijzer met met dagrijleds voor de voorzijde van Whitelights.
Berrybeer
2023
2023

pfff..ben net toch ff bij mijn dealert wezen kijken, en die was er nét toch alvast aan begonnen..We hebben met zijn tweeën werkelijk meer dan een uur zitten Oia met de verschillende draadjes, maar we kwamen er niet uit..het lampje op het dash blijft vrolijk branden. Goed, morgen voor hem weer een dag...
Dit zijn de draadjes die we aantroffen voor de -1150- versie van ná 2002:

- RWA links ; BMW = 1x bruin + 1x blauw/rood. LED= 1x bruin + 1x geel/rood
- RWA rechts; BMW = 1x bruin + 1x blauw/zwart. LED = 1x bruin + 1x blauw/zwart

- MIDDEN ; BMW = 1x geel/grijs + 1x wit/grijs + 2x bruin. LED = 1x zwart/grijs + 1x geel/grijs + 1x bruin

Dan hebben we ook nog een soort koppelstuk met aan de ene kant 2x bruin en aan de andere kant 2x grijs/geel en uiteraard de twee goudkleurige weerstanden.

Ben benieuwd of het hem morgen wél lukt...in alle rust..
wil51

Als ik mij goed herinner blijft er 1 draad ongebruikt. Omdat bij de whitelights achter en rem licht zijn gecombineerd wordt er 1 massa draad niet meer gebruikt. Als het nog steeds niet lukt wil ik ook nog wel eens kijken hoe het zit aangesloten bij mij. Mijn R850RT van 2003 moet gelijk zijn aan de 1150. Maar het kan zijn dat er toch verschillende kleuren worden gebruikt door BMW voor de bedrading.
Berrybeer
2023
2023

Klopt Wil.. _004 . Één van de twee bruine massa draden ('MIDDEN; BMW= 2 x bruin) heb je inderdaad niet nodig....maar dan!
Het verste dat we vanmiddag gekomen zijn..en wat er zo op het oog goed uitzag...is een 'logische' aansluiting van beide rwa's mét gebruik van de twee goudkleurige weerstanden.

We bleven echter steeds steken op de over gebleven 3 middendraden (+ die losse bruine dan) van de BMW en die 3 van de LED.
Die hebben we steeds één op één én op verschillende wijze met elkaar verbonden, zónder dat de storing werd verholpen (terwijl het eigenlijk maar in totaal 6 draadjes zijn...How hard can it be..:lol: )

Misschien dat één van die zes draadjes óók via een goudkleurige weerstand moet lopen? En waar is dat rare losse koppelstukje eigenlijk voor...dat doen ze er toch niet voor niets bij?.. _001

Khb zojuist in mijn beste Duits een mailje naar Whitelights.de gestuurd met de vraag of zij het mij kunnen uitleggen....
wil51

WhiteLights

Ik zal morgenavond kijken hoe ik het heb aangesloten. Maar ik had geen los koppelstukje erbij. Alle draden met weerstanden zaten al aan de whitelights. Geen losse onderdelen in de doos.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Verlichting & Elektronica”