Ben
Moderator: RT_Patrick
Zo dat is niet mis. Dat biedt hoop, want ik heb ze er net onder laten zetten. Ik vind trouwens de rechtuit stabiliteit van de PR II wat minder. Hoe is dat jou bevallen?Hazeldonk schreef:Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterbandHopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Ben
Ik kan niet anders zeggen "ze bevallen uitstekend". Over de rechtuit stabiliteit kan je inderdaad een discussie opzetten. Ik rij graag met goed harde banden achter b.v. 3,5 bar en dan heb je (denk ik) wat meer onstabiliteit, daar staat dan tegenover dat ze behoorlijk lang meegaan zonder dat de grip onder slechte (winterse) omstandigheden minder is of lijkt en tot nu toe geven ze mij onder alle omstandigheden veel vertrouwen.HansD schreef:Zo dat is niet mis. Dat biedt hoop, want ik heb ze er net onder laten zetten. Ik vind trouwens de rechtuit stabiliteit van de PR II wat minder. Hoe is dat jou bevallen?Hazeldonk schreef:Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterbandHopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Ben
Hans
Ed Spijker schreef:Nou Ben dat is wel heel hard 3,5 bar misschien is dat de truck wel om 25000km er mee te rijden
Ik heb zelf voor 2,4 en achter 2,7 bar in me Michelin Pilot Road II ik zal hem ook eens verhogen en dan kijken hoe die stuurt ben zelf nu wel tevreden hoe hij rijd Groet Ed
Ja, behalve dat de voorgeschreven druk natuurlijk nodig is, zachte banden zijn bloedlink, blijft bandendruk een stuk "gevoel" en dat kan per individu behoorlijk verschillen. Voor mij is belangrijk, vertrouwen bij het bochten werk en daarnaast levensduur zonder dat dit ten koste gaat van veiligheid. Voor mij betekend dit 1x per jaar nieuwe banden gezien het feit dat ik ongv. 22000km/j rij en de Pilot voldoet voor mij aan die eisen. Het is nogal een verschil of je 15000 of 25000km met een band doe!moh_fan schreef:Pwaah... 3,5 bar! Da's best veel!
Ik zou persoonlijk toch een beetje angst hebben op gripverlies bij het platleggen van de moto in een bocht...
Mijn a.band staat ook altijd wat harder dan voorgeschreven om de kleine hoeveelheid bagage te compenseren; 2,7 ipv 2,5 bar bij solo gebruik. .
Ja... ben het helemaal met je eens!Hazeldonk schreef:... vertrouwen bij het bochten werk en daarnaast levensduur zonder dat dit ten koste gaat van veiligheid. Voor mij betekend dit 1x per jaar nieuwe banden gezien het feit dat ik ongv. 22000km/j rij en de Pilot voldoet voor mij aan die eisen. Het is nogal een verschil of je 15000 of 25000km met een band doe!
Hazeldonk schreef:Vandaag was het weer zover, bij km stand 87837 en na 25000 trouwe kilometers afscheid genomen van een Michelin Pilot Road II achterbandHopelijk dient zijn broer me net zo lang en net zo goed
Op zaterdag 04 april 2009 na een fantastische tocht door het natuurgebied in de Duitse Eifel sloeg het noodlot toe op de A58, de RT begon te slingeren en aan de kant van de weg bleek mijn achterband zo lek als een mandje. Na een uur had de WWacht de band gerepareerd en kon ik (voorzichtig) aan de laatste kilometers beginnen. 800km en dan dit dat is balen.
Ben
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!