Via [andere ook gewist

Moderator: RT_Patrick
Krediet hoort elders, ik heb alleen ruimte beschikbaar...Jos WRSM schreef:schitterende film, Dave
Helaas geef je vooralsnog niet aan welke OS en welke versie MediaPlayer je gebruikt, best wel belangrijk om te weten.aartjw schreef:Wat betreft de codecs: ik heb de automatische download voor Windows-codecs aanstaan en ik zie ook dat de mediaspeler de codecs ophaalt als ik het filmpje open.
MediaPlayer is helemaal niet zo geweldig, en VLC is "slechts" 22Mb en nadien heb je dergelijke problemen niet meer.aartjw schreef:Alleen, om nu een hele nieuwe mediaspeler te gaan downloaden, terwijl ik al een goed werkende mediaspeler heb? Ik denk er nog even over na 8)
Nee _002Dave schreef:Is het intussen al gelukt Aart?
VLC Media Player ziet zelf een hele waslijst aan bestanden, vreet veel, heel erg veel formaten, dus het feit dat je helemaal niets ziet, ook de voorgenoemde films niet, duidt m.i. wellicht op een rechten-probleem.aartjw schreef: Ik heb beide filmpjes gedownload (rechtsklikken, opslaan als) en daarna die andere mediaspeler gedownload (VLC). Dat ging allemaal goed t/m het installeren. Maar toen ik de filmpjes wilde openen in de nieuwe speler, zag de speler ze niet. Kennelijk kan die speler alleen maar een bepaald bestandsformaat afspelen.
Dergelijke Codec-update mechanisme van MediaPlayer is *geen* garantie dat er daadwerkelijk ook de (juiste of überhaupt) codec gedownload wordt, aangezien Microsoft maar een beperkt aantal codecs ondersteund via die methodiek. O.a. omdat MediaPlayer het antwoord was voor wat betreft DRM (Digital Rights Management) volgens Microsoft en ook dat was een draak in wording. Niet-Microsoft geautoriseerde (lees: automatisch downloaden) codecs hebben soms ook functies om DRM te omzeilen.aartjw schreef: Ik kan niet zo 1, 2, 3 zien welke versie van de Windows Media Speler ik heb. Wel heb ik de Codecs-update aan staan.
Zou ook mijn advies zijn.dutchmidiman schreef:Vandaar dat je toch echt zelf aan de slag moet, Microsoft gaat dat niet voor je oplossen. (via automatische download/update e.d.)
Extra vraag: en doen die filmpjes het wel of niet in VLC?aartjw schreef:Ik snap er helemaal niets van, temeer omdat andere filmpjes die ik op m'n pc heb staan het wel gewoon doen in de mediaspeler.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!