Showstoppers
Moderator: RT_Patrick
- mr805
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 03 okt 2011, 21:27
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Born to run
- Locatie: Noord, Olst Zuid, West.
Showstoppers
Rammeltjes, ongemakken, verbeteringen zijn lastig, goed op te lossen of zelfs handig.
maar wat zijn nu de echte showstoppers van de RT ? (bijv van de 1100?)
805
maar wat zijn nu de echte showstoppers van de RT ? (bijv van de 1100?)
805
Vespa, Tomos, Puch, Goldwing GL1000, R100RS, R1100RT, R1200GSA TB.
- mr805
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 03 okt 2011, 21:27
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Born to run
- Locatie: Noord, Olst Zuid, West.
Re: Showstoppers
Dat klinkt als goed nieuws, geen showstoppers ?
Vespa, Tomos, Puch, Goldwing GL1000, R100RS, R1100RT, R1200GSA TB.
- PaPinkelman
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Showstoppers
Misschien begrijpen we je vraag niet goed. Wat bedoel je met 'showstoppers'?
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Re: Showstoppers
Einde oefening, naar de sloop brengen of in de wadie kukelen vlgs mij....
Een ABS pomp vervangen ( voor vol geld) zou bij mij een punt zijn om naar een ander te gaan kijken.

Een ABS pomp vervangen ( voor vol geld) zou bij mij een punt zijn om naar een ander te gaan kijken.
- mr805
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 03 okt 2011, 21:27
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Born to run
- Locatie: Noord, Olst Zuid, West.
Re: Showstoppers
Ik bedoel met showstoppers, dat je je reis, tocht of vakantie om technische redenen niet meer kan afmaken.
en de interesse gaat dan vooral uit naar de reden/oorzaak.
gr
mark
en de interesse gaat dan vooral uit naar de reden/oorzaak.
gr
mark
Vespa, Tomos, Puch, Goldwing GL1000, R100RS, R1100RT, R1200GSA TB.
Re: Showstoppers
Of als de koppeling (plaat) zelf defect/versleten is, zeker als de km-stand aan de hoge kant is, dat schijnt nogal een flinke klus te zijn.
Voornamelijk de tijd om er bij te komen dan schijnt de monteur qua demontage echt een dag werk te hebben.
En alle kosten van dien.
Sowieso denk ik dat als er problemen zijn met de aandrijving dat het een lastige klus (lees: hoge kosten) zou kunnen gaan worden, want je weet niet wat er precies aan de hand is (en dus mogelijk vervangen en/of gerepareerd kan/moet worden) totdat het allemaal los gehaald is en geïnspecteerd wordt.
Hoewel de cardan/final drive voor de ervaringsdeskundige weer wel vaak doenlijk en redelijk “betaalbaar” uit te voeren zijn.
Een andere mogelijke showstopper me dunkt is als de motor op 1 cilinder zwaar beschadigd is, bijvoorbeeld door omvallen, een schuiver (ik huiver nu al) o.i.d. en het blok echt flink beschadigd is.
Zoals scheuren in het motorhuis, dan ben je m.i. aangewezen op een ander blok o.i.d. En dan maar hopen dat het frame geen optater gekregen heeft.
Dat is althans wat ik mij zo kan voorstellen.
Uiteindelijk zijn het kosten versus baten en hoe je er rationeel naar kijkt tijdens een dergelijk beslissingsmoment. Ben je gesteld op je motor en heeft het voor jou (bijv. emotionele) waarde, kan ik mij zo voorstellen dat een dergelijke showstopper wellicht toch wel overkomelijk lijkt.
Lees ook sommige restauratieprojecten op het RT forum, daar zitten echte juweeltjes bij die in geld niet zijn uit te drukken.
En waarschijnlijk zou ik er net zo in staan, en krek hetzelfde doen.
Plezier, de “enjoyment” is wat mij betreft onbetaalbaar!
Voornamelijk de tijd om er bij te komen dan schijnt de monteur qua demontage echt een dag werk te hebben.
En alle kosten van dien.
Sowieso denk ik dat als er problemen zijn met de aandrijving dat het een lastige klus (lees: hoge kosten) zou kunnen gaan worden, want je weet niet wat er precies aan de hand is (en dus mogelijk vervangen en/of gerepareerd kan/moet worden) totdat het allemaal los gehaald is en geïnspecteerd wordt.
Hoewel de cardan/final drive voor de ervaringsdeskundige weer wel vaak doenlijk en redelijk “betaalbaar” uit te voeren zijn.
Een andere mogelijke showstopper me dunkt is als de motor op 1 cilinder zwaar beschadigd is, bijvoorbeeld door omvallen, een schuiver (ik huiver nu al) o.i.d. en het blok echt flink beschadigd is.
Zoals scheuren in het motorhuis, dan ben je m.i. aangewezen op een ander blok o.i.d. En dan maar hopen dat het frame geen optater gekregen heeft.
Dat is althans wat ik mij zo kan voorstellen.
Uiteindelijk zijn het kosten versus baten en hoe je er rationeel naar kijkt tijdens een dergelijk beslissingsmoment. Ben je gesteld op je motor en heeft het voor jou (bijv. emotionele) waarde, kan ik mij zo voorstellen dat een dergelijke showstopper wellicht toch wel overkomelijk lijkt.
Lees ook sommige restauratieprojecten op het RT forum, daar zitten echte juweeltjes bij die in geld niet zijn uit te drukken.
En waarschijnlijk zou ik er net zo in staan, en krek hetzelfde doen.
Plezier, de “enjoyment” is wat mij betreft onbetaalbaar!
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Showstoppers
Ik zeg altijd maar het is een hobby en die kost geld.
Soms moet je er iets voor laten maar dat ligt aan jezelf.
Voor mij zit motorrijden in mijn bloed. Dat krijg je er gewoon niet uit.
Voor mij is motorrijden net zoiets als plassen, dat moet je gewoon en als je niet kan dan is het verrekte lastig.
Soms moet je er iets voor laten maar dat ligt aan jezelf.
Voor mij zit motorrijden in mijn bloed. Dat krijg je er gewoon niet uit.
Voor mij is motorrijden net zoiets als plassen, dat moet je gewoon en als je niet kan dan is het verrekte lastig.

Re: Showstoppers
Helemaal met je eens.
En wij zijn daar niet de enige in;
Gisteren ff bij een bevriende BMW dealeRT op bezoek, stonden er 4 K1600's op een rij, waarvan 3 met het bordje verkocht.
En dat in deze "bange" tijden, zo helpt de "gemiddelde" BMW berijder de economie weer er bovenop. :lol:
Maar, terug naar het onderwerp;
Zo kan je zelf het ook als een "showstopper" zien;
Je bent je huidige motor een beetje zat, een opportuniteit doet zich voor om een andere motor te kiezen, terwijl er concreet niets mis is met je huidige motor.
Maar denk ook aan andere zaken zoals gezondheid, beperkingen, kosten van onderhoud/reparaties, etc.
En wij zijn daar niet de enige in;
Gisteren ff bij een bevriende BMW dealeRT op bezoek, stonden er 4 K1600's op een rij, waarvan 3 met het bordje verkocht.
En dat in deze "bange" tijden, zo helpt de "gemiddelde" BMW berijder de economie weer er bovenop. :lol:
Maar, terug naar het onderwerp;
Zo kan je zelf het ook als een "showstopper" zien;
Je bent je huidige motor een beetje zat, een opportuniteit doet zich voor om een andere motor te kiezen, terwijl er concreet niets mis is met je huidige motor.
Maar denk ook aan andere zaken zoals gezondheid, beperkingen, kosten van onderhoud/reparaties, etc.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!