Het defecte component is een zogenoemde solid state relais, oftewel een relais zonder bewegende delen, geheel uit halfgeleidermateriaal gemaakt.
Met als voordeel dat het klein qua afmetingen is (versus een reguliere relais), snel kan schakelen e.d.
Een nadeel van elk solid state relais, is dat het halfgeleidermateriaal is.
Oftewel slecht tegen (extreme) warmte, (extreme) kou, overspanning en te lage (werk)spanning, en te hoge belasting (stroom).
Dat is inherent aan halfgeleiders, dat is waarom elektronica defect raakt, een component is te warm geworden, te veel stroom doorheen gegaan (belasting), etc.
Als je kijkt naar het PDF document zie je daar een afbeelding staan van de opengewerkte ZFE, en zie je daar dus ook heel duidelijk dat er meerdere van dergelijk solid state relais opzitten (ik tel er 8 ).
Kijkende naar de datasheet van dit specifieke component (VN610SP), kan deze aardig wat hebben qua spanning en stroom.
En dan kijkende naar de symptomen die je zou moeten bemerken (op de 1200GS) dat dit defect bestaat (accu na 6 ~ 7 dagen leeg getrokken, accessoiresaansluiting werkt niet meer, parkeerlicht werkt niet, etc) kan je dit m.i. ook eenvoudig controleren op de

.
Moraal van dit alles zou moeten zijn, denk ik, pas op met je belasting(en) op de accessoiresaansluiting, gebruik accu/druppellader liefst direct aangesloten op de accu zelf en dergelijke.
Deze solid state relais zouden zichzelf moeten afschakelen (en beschermen) als er te veel belasting (stroom) gebruikt wordt, en enkele mede-forummers hebben dat inderdaad wel eens in het verleden melding van gemaakt. Maar nu blijkt op de 1200GS (en dus ook tot op zekere hoogte met de

, verwacht ik) dat je daar niet tot in het oneindige op moet rekenen.
En het gebruik van zekeringen op je accessoires aangesloten op de CAN-bus kan zeker geen kwaad. (mits je geen te zware zekering plaatst, anders heeft dat natuurlijk ook weinig zin.)