Beantwoord: portofoon frequenties kenwood ubz LH-68
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: portofoon frequenties kenwood ubz LH-68
hoi,
weet iemand welke kanalen ik moet gebruiken voor de kenwood ubz lh68 om te spreken met onbekende motorliefhebbers?
de kanalen gaan van 1-68 en dan tot 38. dus bijvoorbeeld 12-38 of 45-32.
ik neem aan dat dit de frequentie is waarop je zendt.
ik heb er geen manual bij,maar wellicht weet iemand een populaire frequentie?
heeft de frequentie invloed op het bereik?
groet,
weet iemand welke kanalen ik moet gebruiken voor de kenwood ubz lh68 om te spreken met onbekende motorliefhebbers?
de kanalen gaan van 1-68 en dan tot 38. dus bijvoorbeeld 12-38 of 45-32.
ik neem aan dat dit de frequentie is waarop je zendt.
ik heb er geen manual bij,maar wellicht weet iemand een populaire frequentie?
heeft de frequentie invloed op het bereik?
groet,
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: portofoon frequenties kenwood ubz LH-68
Dit vond ik op radiohobby.nl Misschien heb je er iets aan:
De vraag:
Ik en mijn vrienden rijden autocross en zouden graag een intern communicatie systeem hebben. Aangezien een collega in een hogere klasse al met Kenwoods bezig was wouden wij hierin ook verder gaan. Na beetje zoeken op koopsites hadden we een UBZ-LH68 gevonden en 2 UBZ-LJ8'en. De collega heeft 2 LH68's. Nu vind ik konden wij bij het testen gisteren geen contact maken tussen de LJ8 en de LH68.
Is er een mogelijkheid om communicatie te hebben tussen deze 2 of moeten wij naar een andere oplossing zoeken?
en het antwoord:
De LH68 is een LPD portofoon welke werkt rond 434 MHz.
De LJ8 is een PMR portofoon welke werkt rond 446 MHz.
Zoals je kan zien gaat dat niet werken.
Als je een andere oplossing zoekt, dan lijkt mij het handigst dat de collega ook PMR portofoons koopt, en wel om de volgende redenen:
PMR heeft 0,5 Watt zendvermogen. Bereik is in ideale omstandigheden zo'n 5 KM.
LPD heeft 0,01 Watt zendvermogen. Bereik is in ideale omstandigheden zo'n 0,5 KM.
Daarnaast zijn LPD portofoons haast niet meer te krijgen. PMR portofoons zijn er wel alle soorten en maten en algemeen verkrijgbaar. Voor elk budget wat wils. Van speelgoed tot professioneel spul en alles er tussenin.
GrTz
BertL
BertL
Re: portofoon frequenties kenwood ubz LH-68
Inderdaad, aan je kenwood ubz lh68 heb je weinig, het vermogen is ook nog eens heel erg laag, 10 mW, goed voor een paar honderd meter (volgens opgave van de fabrikant).
LPD zie je niet zo vaak meer, het is PMR wat je veel vaker tegenkomt.
LPD heeft 68 kanalen en is handig voor persoon-naar-persoon communicatie, bijv. op de camping, rondom het huis, onderweg (dus ook op de motor), maar als het om afstand gaat en groeps-functies, is het tijd om naar iets anders uit te gaan kijken.
LPD zie je niet zo vaak meer, het is PMR wat je veel vaker tegenkomt.
LPD heeft 68 kanalen en is handig voor persoon-naar-persoon communicatie, bijv. op de camping, rondom het huis, onderweg (dus ook op de motor), maar als het om afstand gaat en groeps-functies, is het tijd om naar iets anders uit te gaan kijken.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4138 Weergaves
-
Laatste bericht door Ralph Romein
-
- 2 Reacties