Ciske is de naam.....

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Ciske is de naam.....

Ongelezen bericht door ciske »

Hallo medeboxers,

Zoals aangegeven, mijn naam is Ciske. (en nee, niet die van die rat!)
Bouwjaar '59, woonachtig in Twente en al 34 jaren in het bezit van de "A" op mijn rijbewijs en zodoende met allerlei motoren onderweg.
Momenteel staan er een Kawa KLX650R, een K100RS/EML en een K1100LT in de schuur. (Ja, ik ben al jaren een K-fan!)
Sinds een paar dagen ook echt in het bezit van een R1200RT in een Biarritz-blauw jasje. Bouwjaar 2008 en voorzien van bijna alle opties. Geen ESA, maar Wilbers voor en achter.
Precies wat ik zocht om het fenomeen waarover ik zovelen enthousiast hoorde zelf ook maar eens nader te onderzoeken.
De fiets ligt nu grotendeels uiteen omdat ik graag precies wil weten waarop ik rondrijd en bovendien wil ik weten hoe alles in elkaar steekt.

Voor wat de boxer-techniek betreft hoop ik hier antwoorden te krijgen op de vragen die ik gaandeweg zal krijgen.

Vriendelijk groetend,

Ciske
Laatst gewijzigd door ciske op 05 mar 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Ciske is de naam.....

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

K(a)nonen, dat is een hele historie! _005

Gefelicitaart met je 1e R, en dat je er nog veel plezier aan mag beleven.

Pas op: het is een virus, en bij besmetting is genezing heel moeilijk! :lol:

Wat overigens niets af doet aan al je andere motoren, elk heeft zijn unieke eigenschappen.
Vandaar dat ik nimmer een vergelijk aan ga, het is namelijk ook heel veel emotie, gevoel, belevenis.

In ieder geval, welkom op het RT-forum !

Rechts bovenin zit de zoekfunctie van het forum, maar anders stel je vragen gerust, je zult zeker reacties ontvangen.
Het mee-denken doet men hier graag. (gelukkig!)

Tjow!
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Ciske,

Welkom op dit gezellige forum.
Je kan je hart ophalen want er is genoeg te lezen en te vragen.
Op bijna alles zijn antwoorden en oplossingen en sommige zelfs out of the box. _004
Ikzelf ben bijna 50 en rijdt al motor vanaf mijn 17e. Virus gekregen van mijn vader.
Als het eenmaal in je bloed zit krijg je het er niet meer uit.

Succes,
Richard
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ha die Ciske,
Hartelijk welkom op dit forum !
GrTz
BertL
ron1200rt

Ongelezen bericht door ron1200rt »

_004 Hoi Ciske welkom,
enneh wat al aangegeven is voor dit soort virus is (bijna) geen genezing mogelijk.
Ook ik ben van bouwjaar 59 en het motorvirus is ook aan mij overgegeven.
Mijn opa reed destijds in Indonesië op een Indian met zijspan, mijn vader heeft op van alles gereden maar zijn favo was Honda.
Ik ben begonnen met een Yamaha XV920 USA import, daarna een Deauville, FJR, Varadero en toen het virus gekregen genaamd BMW.
een ST gevolgd door een GS en nu een 1200RT.
Heel veel veilige km gewenst. Big RT Smile
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Hoi Ciske, ik rijd nu alweer mijn vijfde BMW, momenteel een R1200RT model 2011 een fantastische motor. Ik ben ervan overtuigd dat ook jij heel veel plezier aan de R 1200 RT zult beleven en nog heel veel lees plezier op dit mooie en leerzame forum.

Groeten Lexrt uit het altijd mooie Brabant -1200- _004
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

Bedankt voor het warme welkom hier!
Zelfs vanuit Ommen door iemand van dat andere BMW forum, en nee dat was geen verrassing voor me.

Voorlopig ben ik zoet en druk met een technische ontdekkingstocht door en in de RT. Genoeg te ontdekken zo heb ik al gezien.
Wat meteen opvalt is dat de RT wel een groothandel lijkt in Torx boutjes. Wat was er mis met de inbus denk ik dan.
Eerst maar eens trachten te onthouden hoe alles in elkaar stak. Zal wel lukken met de nodige kalmte, rust en vertrouwen dat het allemaal logisch zal zijn.
Toch ter ondersteuning maar eens een werkplaatshandboek zien te bemachtigen. Bestaan die nog in de ouderwetse boekdrukvorm?

gr v Ciske
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik kan mij vergissen, maar inbus kan veel minder goed tegen te grote krachten voor wat betreft het in- en uitdraaien dan Torx.

Ik heb in mijn uitlaatbochten-draadje de tupperware-handleiding geplaatst voor de -1200-.

In de Handige Downloads-sectie van het RT-forum staat ook de RepROM van de -1200- wellicht dat daar ook nog de nodige informatie voor je instaat.

En anders gewoon vragen, vele kijken en denken met je mee. ;) _004
richard n

Ongelezen bericht door richard n »

Welkom op het forum en veel veilige kms toegewenst.

Groet Richard
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Ha Ciske,

Ook van harte welkom op "dit" forum _004
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik rij nu pas mijn eerste BMW. Om eerlijk te zuijn heb is de oude modellen altijd foeilelijk gevonden, maar dat is natuurlijk een kwstie van smaak. Maar de -1200- was liefde op het eerste gezicht :!: :!:
En ik weet nu al dat ik niet anders meer wil. Kijk nu al met een scheef oog naar de 1600 :D :D :D

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”