Lekkage rempomp

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
easy_louis

Lekkage rempomp

Ongelezen bericht door easy_louis »

Ik heb mij 1100RT keurig gepoetst weggezet voor de winter. Maar ik zag laatst wat vreemds, mij lak was een beetje aangetast rechts boven op het paneel. Iets wat ingevreten was, niet meer weg te poetsen. Wat later zag ik de boosdoener, onder mijn rempomp parelde een heel miniscuul druppeltje remolie! Zuiver gemaakt, helemaal droog en voor de zekerheid de boutjes nog nagelopen of het deksel wel echt vastzat. Een boutje ene kwartslag, dus dat kon het niet echt zijn. Ik dacht dat het mogelijk was ontstaan bij het servicen en er misschien wat gemorst was met remolie. Balen... Maar, inmiddels staat hij nu 4 weken stil en tot mijn verbazing zag ik vanavond weer zo'n speldeprikje oliedruppeltje onder de rempomp! Het zier eruit alsof daar een naad loopt, maar er is niets wat aangedraaid kan worden.
De motor staat dus ondertussen 4 weken stil!
Iemand enig idee wat het is, of beter gezegd, hoe te verhelpen?

Bvd voor de reactie!
[groet]
Easy Louis
RhanRT

Re: Lekkage rempomp

Ongelezen bericht door RhanRT »

Revisiesetje kopen en monteren.
Enige oplossing!

groet,

RhanRT
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Bedoel je met de rempomp de hoofdremcilinder, dat potje op het stuur? Wellicht zit er een miniscuul scheurtje in.
RhanRT

Nee hoor, er zit echt geen scheurtje in. Dit komt meer voor na een aantal periodes van langere stilstand. Je hebt trouwens imitatiesetjes en uiteraard de originele revisieset. Wil je voor kwaliteit gaan neem dan de originele.

groet,

RhanRT
easy_louis

Hallo RhanRT,

Inmiddels ook gezien hoe de opbouw van de rempomp is, ik denk dat je gelijk hebt, een revisiesetje wordt de oplossing!

Met dank voor de reactie(s)!
RhanRT

graag gedaan.

grtz,

RhanRT
easy_louis

De afloop: ik heb mijn RT in juni gekocht bij Quispel in Deurne.
Een e-mail gestuurd met een foto over het euvel.
Direct antwoord met een vriendelijke e-mail, erg vervelend dat dit zo was, of ik een keertje langs kon komen, dan werd het opgelost.
Vandaag, zaterdag, een mooie dag om te rijden, dus gezellig naar Deurne.
Ander setje in de rempomp, meteen wat kleinigheden opgelost en geen kosten!
Dat na 7 maanden na aankoop: hulde!
Het geheel werd afgedaan als Service (met hoofdletter!).
En weer genoten van de RT :D
[groet]
Easy Louis
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Da's geen slechte reclame voor Quispel!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Helemaal top van Quispel! En goed dat je deze ervaringen ook deelt hier op het forum.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Inderdaad heel netjes van Quispel. Er zijn dus meer bedrijven die de ouderwetse service nog kennen.

Ton _004
robmw

Ongelezen bericht door robmw »

Ik had ook lekkage. Beurt bij Motoport laten uitvoeren. Kreeg de motor terug met de opmerking: er lekt wat olie uit het rempotje aan het stuur. We hebben geen tijd om het te repareren omdat het erg druk is....... Vervolgens ben ik doorgereden naar Quispel in Deurne en wat denk je: Meneer als u tijd hebt repareren we meteen. Klasse!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”