Hallo!
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Hallo!
Hallo motorliefhebbers,
Mijn naam is Patrick, 33 jaar, woonachtig in het Westland met al zijn kassen en tuinbouw en nu 3,5 jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs.
Ik ben via een tip van forumlid Berrybeer op dit forum terechtgekomen. Ik was eerst in het bezit van een oude yamaha xj900f uit '90 en nadat ik hier 3 jaar met veel plezier op rondgereden had, vond ik het tijd voor wat anders.. Waarom dan Bmw? Tja, mijn vader is in het bezit van een K1200LT en als je hiermee in aanraking bent geweest, dan voelt dit zo anders dan wat je gewend bent. Aangezien ik wel bmw wilde gaan rijden, maar ik diverse modellen er leuk en comfortabel er uit vond zien, ben ik mijzelf gaan oriënteren op de diverse modellen. Proefrijden op een GS, een RT en een LT dus.. De GS viel voor mij af vanwege de beperkte windbescherming, de LT ligt qua prijs niet echt voor een habbekrats in de schappen en de klik met de RT was er gelijk vanaf de eerste meters! Qua zitpositie en rijcomfort valt bij mij alles op zijn plek met deze machine.
Dan begint het zoeken en jezelf in een model verdiepen.. Waar moet je op letten, wat zijn de plus en minpunten.. Juist op dat moment kwam dit forum in beeld en ik heb hier erg veel aan gehad (waarvoor dank!). Dit alles heeft geresulteerd dat ik aanstaande zaterdag bij Motor Service Amersfoort een afspraak heb gemaakt met Kenny om een glacier grüne (schrijf je dat zo?) R1100RT te bezichtigen. Ik heb er erg veel zin in en hoop dat dit de motor is waar ik naar op zoek ben, zodat ik aankomend seizoen er veel plezierige km's mee kan maken. Ik zie/lees dat jullie hier aardig aktief zijn qua forum en ritten/meetings, dus dat is ook erg leuk om aan mee te kunnen doen.
Voor nu wens ik iedereen een fijne avond,
Grtz Patrick
Mijn naam is Patrick, 33 jaar, woonachtig in het Westland met al zijn kassen en tuinbouw en nu 3,5 jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs.
Ik ben via een tip van forumlid Berrybeer op dit forum terechtgekomen. Ik was eerst in het bezit van een oude yamaha xj900f uit '90 en nadat ik hier 3 jaar met veel plezier op rondgereden had, vond ik het tijd voor wat anders.. Waarom dan Bmw? Tja, mijn vader is in het bezit van een K1200LT en als je hiermee in aanraking bent geweest, dan voelt dit zo anders dan wat je gewend bent. Aangezien ik wel bmw wilde gaan rijden, maar ik diverse modellen er leuk en comfortabel er uit vond zien, ben ik mijzelf gaan oriënteren op de diverse modellen. Proefrijden op een GS, een RT en een LT dus.. De GS viel voor mij af vanwege de beperkte windbescherming, de LT ligt qua prijs niet echt voor een habbekrats in de schappen en de klik met de RT was er gelijk vanaf de eerste meters! Qua zitpositie en rijcomfort valt bij mij alles op zijn plek met deze machine.
Dan begint het zoeken en jezelf in een model verdiepen.. Waar moet je op letten, wat zijn de plus en minpunten.. Juist op dat moment kwam dit forum in beeld en ik heb hier erg veel aan gehad (waarvoor dank!). Dit alles heeft geresulteerd dat ik aanstaande zaterdag bij Motor Service Amersfoort een afspraak heb gemaakt met Kenny om een glacier grüne (schrijf je dat zo?) R1100RT te bezichtigen. Ik heb er erg veel zin in en hoop dat dit de motor is waar ik naar op zoek ben, zodat ik aankomend seizoen er veel plezierige km's mee kan maken. Ik zie/lees dat jullie hier aardig aktief zijn qua forum en ritten/meetings, dus dat is ook erg leuk om aan mee te kunnen doen.
Voor nu wens ik iedereen een fijne avond,
Grtz Patrick
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: Hallo!
[welkom] Patrick!
Je zult ongetwijfeld al gelezen hebben dat je bij Kenny altijd goed zit..
. Ben hééél erg benieuwd of het zaterdag nog iets wordt..
Veel plezier op dit forum en wellicht ben je er bij op het
....machtig mooi & gezellie.. 
Je zult ongetwijfeld al gelezen hebben dat je bij Kenny altijd goed zit..

Veel plezier op dit forum en wellicht ben je er bij op het

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hoi Patrick,
Welkom op dit gezellige forum.
Hier is genoeg te lezen over de RT.
En bij Kenny ben je gelijk bij het juiste adres.
Hij weet alle ins en outs van de RT en zal je goed kunnen adviseren.
Mijn RT gaat alleen nog maar naar hem toe omdat ik wil weten wat er aan mijn fiets gebeurd.
Gelukkig mag je in zijn keuken kijken en eventueel helpen.
Ik hoop dat je na zaterdag een mooie keus kan maken.
Veel succes,
Richard
Welkom op dit gezellige forum.
Hier is genoeg te lezen over de RT.
En bij Kenny ben je gelijk bij het juiste adres.
Hij weet alle ins en outs van de RT en zal je goed kunnen adviseren.
Mijn RT gaat alleen nog maar naar hem toe omdat ik wil weten wat er aan mijn fiets gebeurd.
Gelukkig mag je in zijn keuken kijken en eventueel helpen.
Ik hoop dat je na zaterdag een mooie keus kan maken.
Veel succes,
Richard
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Ha die Patrick,
Van harte welkom op dit forum. Veel plezier komende zaterdag. De slapeloze nachten daarvoor moet je maar voor lief nemen. Dat hoort er bij.
En als je motor in de schuur /garage staat, doe dan wel een dikke trui aan. Het virus zorgt ervoor dat je vooral de eerste avonden wel 10 keer gaat controleren of-t-ie er nog wel staat.
Tip: zet m eerst in de was; je vingers kunnen dan beter de lijnen van de kuip volgen.

Van harte welkom op dit forum. Veel plezier komende zaterdag. De slapeloze nachten daarvoor moet je maar voor lief nemen. Dat hoort er bij.
En als je motor in de schuur /garage staat, doe dan wel een dikke trui aan. Het virus zorgt ervoor dat je vooral de eerste avonden wel 10 keer gaat controleren of-t-ie er nog wel staat.
Tip: zet m eerst in de was; je vingers kunnen dan beter de lijnen van de kuip volgen.

GrTz
BertL
BertL
Voordat er überhaupt een RT in de achtertuin droog weggezet kan worden, moeten er eerst nog een paar kleine aanpassingen gedaan worden aan de breedte van de poortdeur. Ik kom net een cm of 7 te kort (mijn vorige motor had inklapbare spiegels, dat ging zonder kleerscheuren..) dus dat is nog even een ochtendje klussen om alles op maat te maken 
En qua controleren zit het wel goed, ik kijk vanaf de bank zo de tuin in op de motorfiets

En qua controleren zit het wel goed, ik kijk vanaf de bank zo de tuin in op de motorfiets

- BertL
- 2024
Lukt het ook niet met schuin insteken en of motor iets neigen ? (Scheef door de deur gaan ? Alhoewel je met dat laatste wel moet oppassen met het gewicht van de RT)
GrTz
BertL
BertL
- Berrybeer
- 2023
En Patrick?..vertel...vertel!...Coastrider schreef: .....Dit alles heeft geresulteerd dat ik aanstaande zaterdag bij Motor Service Amersfoort een afspraak heb gemaakt met Kenny om een glacier grüne (schrijf je dat zo?) R1100RT te bezichtigen. Ik heb er erg veel zin in en hoop dat dit de motor is waar ik naar op zoek ben, zodat ik aankomend seizoen er veel plezierige km's mee kan maken....

- BMWeetje
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Ik weet niet of je het goed schrijft, maar glacier grün vind ik persoonlijk een errug mooie kleur.....
Is die het geworden???
Groetjes en tot ziens!!
Paul
Is die het geworden???
Groetjes en tot ziens!!
Paul
Overal zit muziek in. Als je het maar wil horen
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
Vandaag een leuk en gezellig ritje gemaakt richting Motor Service Amersfoort. Voor de gezelligheid er maar een dagje uit van gemaakt en m'n vader, oom en een vriend van de familie gingen ook mee (allen motorliefhebbers). Eenmaal daar aangekomen om 14.00 uur bleek mijn onwetendheid me op het verkeerde been te hebben gezet met betrekking tot de kleur, ik verwachtte een groene motorfiets aan te treffen, maar het bleek meer weg te hebben van blauw. Erg mooi en zeker geen tegenvaller dus! De motor zag er netjes uit en na de proefrit was er de welbekende klik tussen berijder en motor. Na alle verplichtingen te hebben afgerond en gezellig nog een bak koffie te hebben gedronken ging ik rond 17.00 uur met het invallen van de schemer richting het Westland. Die weermannen hadden het lekker allemaal bij het verkeerde eind vandaag, het was immers heerlijk droog gebleven op de plaatsen waar ik vandaag was geweest. Tot aan Bleiswijk heb ik die gedachte vol kunnen houden, toen gingen de luiken open en kwam er een niet echt aangename hoeveelheid water uit de lucht vallen.. Pluspuntje is dat ik gelijk heb kunnen ervaren hoe goed beschut je wel niet zit op deze motorfiets..Bijna helemaal droog thuis aangekomen en dat zonder waterdichte kleding! Eenmaal thuis gelijk de proef op de som en de motor iets schuin voor de poortdeur gepositioneerd en ook dat ging precies goed, waardoor de motor nu dus heerlijk in de achtertuin staat onder het afdak. Helaas was het vanmiddag bij thuiskomst te donker om een paar leuke foto's te maken van mijn nieuwe aanwinst, maar dat komt morgen na een poetsbeurt wel aan de orde
Ik wil Kenny bedanken voor zijn gastvrijheid en Rob voor de goede uitleg en de lift naar het postagentschap! Ik hoop er net zo goed voor te gaan zorgen en er veel veilige km's mee te kunnen gaan maken.

Ik wil Kenny bedanken voor zijn gastvrijheid en Rob voor de goede uitleg en de lift naar het postagentschap! Ik hoop er net zo goed voor te gaan zorgen en er veel veilige km's mee te kunnen gaan maken.
- Berrybeer
- 2023
Wist ik wel!...
..Heul veul plezier met je
! Ben benieuwd naar de foto's... 

- HanTeRT
- 2023
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Full Options
- Woonplaats of omgeving: Overijssel
Patrick,
Van Harte welkom op het
. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Groet,
Han
Van Harte welkom op het

Groet,
Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Heel graag gedaan, Patrick!
Het is je van harte gegund, en een goed "huis" was mijn wens.
Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan gaat beleven als ik altijd gedaan heb, want als je eenmaal besmet bent.....
Het is je van harte gegund, en een goed "huis" was mijn wens.
Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan gaat beleven als ik altijd gedaan heb, want als je eenmaal besmet bent.....

- BertL
- 2024
Patrick,
Leuk om te lezen hoe het vandaag is gegaan. Veel plezier van je mooie motor en naar de foto's kijken we reikhalzend uit.
Leuk om te lezen hoe het vandaag is gegaan. Veel plezier van je mooie motor en naar de foto's kijken we reikhalzend uit.
GrTz
BertL
BertL
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Aan deze
heb je een prima koop gedaan . . . . veel plezier ermee 

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- JoJothefirst
- 2024
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Hee Patrick, allereerst gefeliciteerd met je aanwinst en allertweeds welkom op dit forum. Jij ging net weg naar het postkantoor toen ik aankwam om mijn motor op te halen bij Kenny. Maar ik zag de alom bekende motor
al buiten staan en hoorde meteen al dat hij verkocht was. Nou prachtig en ik zag dat de contoursticker van het
erop is gebleven dus dat scheelt je weer een paar duiten.
Veel plezier met het rijden op die RT
JoJo

Veel plezier met het rijden op die RT

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
- Ben1200RT
- 2024
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Zweden
- Woonplaats of omgeving: Smalland
Welkom bij de club der Beemers en veel veilige kilometers!!!!
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Allemaal bedankt voor het hartelijke welkom en de leuke reacties! Ik hoop veel plezier te zullen beleven aan de
. Vandaag even een spons over de motor gehaald en er een paar leuke foto's van gemaakt:

Toch gisteravond maar geprobeerd om de motor droog te stallen door de poortdeur heen. Als ik hem ietsje schuin kantel en hem zo door de poortdeur rol gaat het precies haha. Voor nu volstaat het, maar toch maar een bredere poortdeur maken voor het gemak

Toch gisteravond maar geprobeerd om de motor droog te stallen door de poortdeur heen. Als ik hem ietsje schuin kantel en hem zo door de poortdeur rol gaat het precies haha. Voor nu volstaat het, maar toch maar een bredere poortdeur maken voor het gemak

- Berrybeer
- 2023
Yep..dat is 'm! Ik zou 'm bijna niet meer herkennen zonder alle voormalige toeters en bellen..
Het is werkelijk een plaatje Patrick..
..en DMM & Kenny kennende, waarschijnlijk één van de best onderhouden Rt's die er rondrijden.. 
ennuh....met enkel een zaag en een hamer kom je al een heel eind... 8)

Het is werkelijk een plaatje Patrick..

ennuh....met enkel een zaag en een hamer kom je al een heel eind... 8)
Laatst gewijzigd door Berrybeer op 18 dec 2011, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou die bredere poort moet ik nog wel maken, moest hem nu in een hoek van 10 graden ongeveer iets kantelen om hem zo er doorheen te krijgen. Als je weet hoe, dan gaat het precies hahaha. Motor aan één kant dicht tegen de kant aan, dan iets schuin houden richting de andere kant en zo er doorheen rollen. Niet ideaal, maar hij staat nu in ieder geval wel droog en veilig 

- BertL
- 2024
Mooie RT ! Naar dat wisten we al...
Vwb de bredere poort: Is een motormover geen optie ? Je rolt je motor dan (schuin) naar binnen ipv rijden.
Vwb de bredere poort: Is een motormover geen optie ? Je rolt je motor dan (schuin) naar binnen ipv rijden.
GrTz
BertL
BertL
Helaas niet Bert, want rechtop (in verticale zin)is de motor net te breed, of ik nou op de poortdeur aan kom rijden of schuin, de enige optie om hem naar binnen te krijgen is hem iets te kantelen in een lichte hoek en hem dan naar binnen te rollen. Om dit te doen moet ik er wel op zitten, want met zo'n motormover heb ik er geen controle over en ik kan hem ook niet iets kantelen. Verder geen groot probleem, ik vond die poortdeur toch altijd al smal zat hahaha.
- BertL
- 2024
Je kunt er altijd nog een dubbele deur van maken. De huidige zo houden en een smallere ernaast.
GrTz
BertL
BertL
Als je een bmw koopt en dan ook nog van de maestro himself dan kan het niet anders dan dat je als tevreden klant naar buiten rolt.
Veel plezier met de BeemeRT
Luc
Veel plezier met de BeemeRT
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!